Spöade en R1:a nu ikväll

Pasi skrev:
En standard Softail Twincam, fan jag höll på att garva ihjäl mig och trodde inte det var sant :banana.

Visst, man har ju själv lagt några varv på motardbana och GGN innan, men ändå. :lol

Nån som vet vem det kan ha varit, han hade ju två polare med sig på Harleys så det borde ju gå att lista ut ifall nån känner till dom.
Killen ville väl inte skrämma er förstås, därför höll han säkert igen :D Undrar hur vanligt det är med en sån trio förresten, R1a och 2 harleys :confused:

Gixxer 1 skrev:
Killen ville väl inte skrämma er förstås, därför höll han säkert igen :D Undrar hur vanligt det är med en sån trio förresten, R1a och 2 harleys :confused:

hehe här ute fanns iaf ett gäng där det var 2 customs HD kopior och en Fireblade, man såg dem åkandes tillsammans hela sommaren.

Gixxer 1 skrev:

Ta det för vad det är, vi snackar inte 200km/h med knäskrap utan max 90-100 på en kort sträcka som svänger kraftigt. Tror R1 föraren var rätt medioker på att köra hoj oxå, så det är väl typ 1 chans på 100 att allt stämmer för att utgången ska bli så här. Men rätt kul var det i vilket fall som helst att förnedra honom, han försökte ju vara så cool när han inbjöd till race.

Pasi skrev:
80 hästar på bakhjulet, öppnat luftburken, ställt om insprutningen och 2-1 system. Tror faktiskt att nackdelen för R1:an var att det svänger ganska mycket där i början och då kan det vara svårt att dosera effekten ifall man har för mycket av det, själv behövde jag ju bara varva lite mer än vanligt och växla snabbt, inga framhjulslyft direkt med 300kg gjutjärn. Däremot fick jag mitt första fotpinneskrap på hojen under duellen.

Jo kanske, jag skulle kanske blivit frånåkt jag med, det lustiga var väl att han verkade vilja rejsa och sen inte kunde:lol
Eller så är det ett urbota drag i din HD helt enkelt, vilket som säger vi.

Pasi skrev:
En standard Softail Twincam, fan jag höll på att garva ihjäl mig och trodde inte det var sant :banana.

Visst, man har ju själv lagt några varv på motardbana och GGN innan, men ändå. :lol

Nån som vet vem det kan ha varit, han hade ju två polare med sig på Harleys så det borde ju gå att lista ut ifall nån känner till dom.
du tror väl inte att du drar den på riktigt????? förmodligen var det nog en kass förare eller oxå så körde han in hojen.

Det finns ett enkelt svar på hur pasi kunde vinna. Föraren av R1:an var egentligen ägare till en HD (därav sällskapet) och hade bara lånat hojen.

Då han såg HD:n kom han på att nu fanns det ju faktiskt en möjlighet för en HD att vinna ett rejs, för första gången i världshistorien. Han började varva rettan för att få igång pasi och när det blev grönt så la han sig helt enkelt. Så, problemet löst :tungan

blom skrev:
du tror väl inte att du drar den på riktigt????? förmodligen var det nog en kass förare eller oxå så körde han in hojen.

Läs två inlägg längre upp (relativt ditt inlägg), allt stämmde, t.om. stjärnorna i zodiaken stod rätt för att detta skulla kunna inträffa.

bollen skrev:
Det finns ett enkelt svar på hur pasi kunde vinna. Föraren av R1:an var egentligen ägare till en HD (därav sällskapet) och hade bara lånat hojen.

Då han såg HD:n kom han på att nu fanns det ju faktiskt en möjlighet för en HD att vinna ett rejs, för första gången i världshistorien. Han började varva rettan för att få igång pasi och när det blev grönt så la han sig helt enkelt. Så, problemet löst :tungan
Har en annan lösning på problemet oxo, som du säger är han HD-ägare, och har lånat cykeln. Starten går och han rusar upp motorn i 3000 varv, i med nästa växel! (allt annat är ju övervarv) De extrema 35hk som R1an skapar räcker nästan till, men inte riktigt.

Han har väll så bra självförteonde och vet att han är snabbast, att han kunde unna dig den glädjen att vinna, helt enkelt :D

Denna tråd känns som tagen från moppenet där dom skryter om hur dom drar alla 125or... :gnissla

Tvärtemot alla andra i den här tråden tycker jag historian var kul, mer sånt! :tummenupp

Jag vill också bli ifrånåkt av en HD :Bugar
Jag rejsade med en mazda 323f nyss och han fick pisk iallafall :banana
Men jag kan hålla med om att r1'an e kass på korta rejs blir gärna att man tittar upp i himlen mest hela tiden om man inte lyckas i starten.

Kanske var så att R1 killen varvade lite för att du skulle bli upphetsad och tokgasa från stoppljuset, medan han själv tog det lugnt och flinade bakom visiret och tänkte "lättlurade ungdomar, sssss". Brukar själv testa detta med "artonåringar med bakvänd keps i BMW" och det funkar varje gång. (Nästan) :rofl

Gixxer 1 skrev:
Jag är ute och kör med farsan en hel del. Han har en Suzuki 1400 Intruder :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...