Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
philsson skrev:sätt dig ner på huk bakom den och se om hjulen verkar vara bakom varandra.. då kan du ställa in det grövsta..
Annars kan du ta något rakt. planka förslagsvis och lägga den längs med hjulen..
PlastRaketen skrev:Tack för det....det med plankan va ju ganska bra. Men det gäller att man har en sån i närheten då.![]()
BTW. Läste din introduktion precis, är själv ganska ny......welkåmen!![]()
Bollox skrev:Och en mycket rak planka dessutom... Det kan bli lite marigt att hitta.![]()
Varför är du osäker på om den spårar? Eller litar inte du heller på märkningarna i kedjejusteringarna?
Jo det brukar funka fintPlastRaketen skrev:Tack för det....det med plankan va ju ganska bra. Men det gäller att man har en sån i närheten då.![]()
BTW. Läste din introduktion precis, är själv ganska ny......welkåmen!![]()
Tror du kan vara lugn, du kommer förmodligen inte att behöva kontrollera någon "spårning" på säkerhetskontrollen, även om du åker på en fullständig. Du behöver dessutom inte kontrollera om strålkastaren bländar.PlastRaketen skrev:Gör uppkörningen snart, och där ingår kontroll av att hjulen spårar. Kom då att tänka på hur jag ska göra det......för förrättningsmannen lär inte hjälpa mig med det.![]()
PlastRaketen skrev:Hur kontrollerar man enklast om en MC spårar?
Under förutsättning att man inte har någon annan till hjälp.
SENSEI skrev:Om hojen inte spårar så kommer det att kännas tydligt när man kör den...
ft skrev:Rulla framhjulet längs en rak linje, vilken som helst.
Spårar den följer bakhjulet samma linje. Kör bakhjulet ett eget spår har du problem.
PlastRaketen skrev:Gör uppkörningen snart, och där ingår kontroll av att hjulen spårar. Kom då att tänka på hur jag ska göra det......för förrättningsmannen lär inte hjälpa mig med det.![]()
Makke skrev:Man ber förrättningsmannen hålla i hojen rakt medans du ställer dig en bit bort och tittar så det är rakt.Så gjorde jag och jag fick körkort![]()
Bollox skrev:Har du provat den här metoden själv eller gissar du bara?![]()
ft skrev:Edit: Skitsvårt att visuellt se små vinkelskillnader.
M:et skrev:Lättast måste väl vara att kasta ut en pinne i skogen och se om cykeln kommer tillbaka med den.
Hittar den inte pinnen så spårar den dåligt.
M:et skrev:Lättast måste väl vara att kasta ut en pinne i skogen och se om cykeln kommer tillbaka med den.
Hittar den inte pinnen så spårar den dåligt.
Solid snake skrev:Ungefär som att sitta bredvid den när man kör med andra ord...
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |