Spåra mobiltelefon?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
kan man spåra en mobiltelefon till någon person?
kan polisen spåra en mobil? vilka andra kan göra det?
vad krävs för att kunna spåra en mobiltelefon?

ja behöver lite hjälp rätt fort med detta..

//Patrik

Det går tyvärr inte kompis!
Du måste nog ha tillstånd och tillgång till operatörens loggningar eller någont gissar jag på... Polisen kan nog få fram det, men inte du!

Fluxir skrev:
jag vet nummret, men jag måste veta var telefonen befinner sig...

Telefonbolaget kan se vilken cell telefonen befinner sig i/befann sig i ett visst klockslag. Dock talar de inte om det för dig hur som helst, men kankse till polisen om du gör en anmälan etc etc etc.
Du lär inte få veta idag, om man säger så.

pogo skrev:
Det går tyvärr inte kompis!
Du måste nog ha tillstånd och tillgång till operatörens loggningar eller någont gissar jag på... Polisen kan nog få fram det, men inte du!

hur snabbt kan polisen få fram en possition då?

(polisen är inte inblandad än)

Det går rätt fort. Men det beror helt och hållet på vad det är för typ av brott alt. försvinnande det handlar om.

duckie skrev:
Telefonbolaget kan se vilken cell telefonen befinner sig i/befann sig i ett visst klockslag. Dock talar de inte om det för dig hur som helst, men kankse till polisen om du gör en anmälan etc etc etc.
Du lär inte få veta idag, om man säger så.

om det skulle va ett ärende som är VÄLDIGT viktigt? riktigt jävla allvarligt alltså?

M.G.F skrev:
Det går rätt fort. Men det beror helt och hållet på vad det är för typ av brott alt. försvinnande det handlar om.

om det är försvinnande?

Fluxir skrev:
om det skulle va ett ärende som är VÄLDIGT viktigt? riktigt jävla allvarligt alltså?

Då föreslår jag att du kontaktar polisen omedelbart istället för att sitta här och jiddra. Ingen här kan ändå göra något.

Fluxir skrev:
när man ringer 112, spåras det samtalet omedelbart då?

Nej det gör det inte. Men dom kan spåra utifrån detta samtal. Så fort någon försvunnen eller dylikt ringer med sin mobil eller ringer till den. Så går detta via en mast i närheten och då kan man börja söka utifrån masten och signalstyrkan.

Fluxir skrev:
måste telefonen användas?

EDIT: fick svaret i tidiagre inlägg..

LKC ?

Räcker att telefonen är påslagen så skickar den ju "ping" till nätet ibland.
Och då går det triangulera vart den befinner sig.

Fluxir skrev:
måste telefonen användas?

EDIT: fick svaret i tidiagre inlägg..

LKC ?

Landstingets Kommunikations Central. Eller typ 114 14 men det är mer tipstelefon.

när jag hade "3"(skitabonnemang) så kunde man bara skriva in ett annat 3 nummer i possitoneringen eller vad de hette, så fick man se på en karta var den var :)

kajlyl skrev:
när jag hade "3"(skitabonnemang) så kunde man bara skriva in ett annat 3 nummer i possitoneringen eller vad de hette, så fick man se på en karta var den var :)

det skulle varit rätt bra om man kunde göra så nu... men det är inget 3 abonemang så det skiter sig väl...

*/ ?>
Back