Andreas_ace
Ny medlem
Har en Yamaha r6-1999 som jag tänkte se över lite nu under vintern.
Kollade stiften idag och tycker dessa är riktigt sotiga.
Men skulle vilja ha era råd om ev åtgärder.
Blir det sotning för att den går för fett?
Stiften har gått ca 400 mil, är modellen NGK CR10EK
Sedan har jag haft en knackande ljud ifrån motorn ett tag.
Knackandet försvinner när jag håller in kopplingshandtaget.
Så det är ju kopplingsrelaterat.
Nu när jag har tagit bort kopplingen och skakar koppling-centern så upplever jag att det är samma knackande.
Är detta normal, eller är det lager eller växellåda?
https://youtu.be/3thId_ngMNg




Kollade stiften idag och tycker dessa är riktigt sotiga.
Men skulle vilja ha era råd om ev åtgärder.
Blir det sotning för att den går för fett?
Stiften har gått ca 400 mil, är modellen NGK CR10EK
Sedan har jag haft en knackande ljud ifrån motorn ett tag.
Knackandet försvinner när jag håller in kopplingshandtaget.
Så det är ju kopplingsrelaterat.
Nu när jag har tagit bort kopplingen och skakar koppling-centern så upplever jag att det är samma knackande.
Är detta normal, eller är det lager eller växellåda?
https://youtu.be/3thId_ngMNg



