Sommarjobbs tråden

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Du förstår inte vad lagar och regler skall vara bra för? Gilla att mobba yngre? Vilka då arbetsgivarna? Dessa lagar och regler är till för att skydda människor fast om du vill vara undantgen allt skydd så kan du ju alltid jobba svart. Sådana jobb är ju aldrig svåra att hitta om man verkligen vill.

Åååååå jag minns hur det var när man var ung och visste allt...... Jag har inte miss tolkat något möjligtvis misstolkat.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Du förstår inte vad lagar och regler skall vara bra för? Gilla att mobba yngre? Vilka då arbetsgivarna? Dessa lagar och regler är till för att skydda människor fast om du vill vara undantgen allt skydd så kan du ju alltid jobba svart. Sådana jobb är ju aldrig svåra att hitta om man verkligen vill.

Åååååå jag minns hur det var när man var ung och visste allt...... Jag har inte miss tolkat något möjligtvis misstolkat.

Nej jag kan inte skriva.

Jag tycker att dom däran regerings gossarna kan gå och moraltanta nånstans där dom inte kan göra någon skada.
 

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Ort
sundsvall
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Du förstår inte vad lagar och regler skall vara bra för? Gilla att mobba yngre? Vilka då arbetsgivarna? Dessa lagar och regler är till för att skydda människor fast om du vill vara undantgen allt skydd så kan du ju alltid jobba svart. Sådana jobb är ju aldrig svåra att hitta om man verkligen vill.

Åååååå jag minns hur det var när man var ung och visste allt...... Jag har inte miss tolkat något möjligtvis misstolkat.

men vadå skydda människor ?? jag kan tänka mig att ungdomar som går i skolan skulle sköta ett jobb bättre än dem som gått ur... (finns några undrantag):rolleyes:


Edit: Tror jag tar tillbaka det här :näsblod
 
Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
sommarjobb? :gnissla har aldrig i hela mitt liv sökt faktiskt, i fjol levde jag på stependier, i år har jag blivit uppringt av ett välldigt välbetalande firma som ville att jag skulle jobba med dom under sommarn för att ta steget in och få fast anställning efter att jag är klar med utbildningen :tummenupp men var tvungen att tacka nej så dom håller på att undersöka om det går att fixa nått specialjobb som passar dom tider jag önskade :) tror dock aldrig att fixa sig men jag hör av mig om dom fixar nått roligt :tungan

sköt er i skola, jobba när ni är där och försök verka att ni fattar så löser det sig :pannkyss sen gör ni nån ansökan som ser halvbra ut, lite overkill så kanske chansen är större att dom blir interesserade, förbered er mer änn va ni tror ni behöver på nån större arbetsplats är alltid bra också :mattias så lycka till med era ansökningar frammöver! :tummenupp
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
sommarjobb? :gnissla har aldrig i hela mitt liv sökt faktiskt, i fjol levde jag på stependier, i år har jag blivit uppringt av ett välldigt välbetalande firma som ville att jag skulle jobba med dom under sommarn för att ta steget in och få fast anställning efter att jag är klar med utbildningen :tummenupp men var tvungen att tacka nej så dom håller på att undersöka om det går att fixa nått specialjobb som passar dom tider jag önskade :) tror dock aldrig att fixa sig men jag hör av mig om dom fixar nått roligt :tungan

sköt er i skola, jobba när ni är där och försök verka att ni fattar så löser det sig :pannkyss sen gör ni nån ansökan som ser halvbra ut, lite overkill så kanske chansen är större att dom blir interesserade, förbered er mer änn va ni tror ni behöver på nån större arbetsplats är alltid bra också :mattias så lycka till med era ansökningar frammöver! :tummenupp

Lät komplicerat, det är nog kört för mig. :näsblod
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
sommarjobb? :gnissla har aldrig i hela mitt liv sökt faktiskt, i fjol levde jag på stependier, i år har jag blivit uppringt av ett välldigt välbetalande firma som ville att jag skulle jobba med dom under sommarn för att ta steget in och få fast anställning efter att jag är klar med utbildningen :tummenupp men var tvungen att tacka nej så dom håller på att undersöka om det går att fixa nått specialjobb som passar dom tider jag önskade :) tror dock aldrig att fixa sig men jag hör av mig om dom fixar nått roligt :tungan

sköt er i skola, jobba när ni är där och försök verka att ni fattar så löser det sig :pannkyss sen gör ni nån ansökan som ser halvbra ut, lite overkill så kanske chansen är större att dom blir interesserade, förbered er mer änn va ni tror ni behöver på nån större arbetsplats är alltid bra också :mattias så lycka till med era ansökningar frammöver! :tummenupp



:skrämd

Du hade inte svårt att få jobb, vilken linje går du på?

Jag har fan grymt bra betyg ifall man kollar på snittet på vår skola men inte fan får jag något jobb:huvet
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
jag läser industri, har 33% giltig frånvaro + lite extra men ligger på VG-MVG i betyg musiken fick jag G på :p men jag antar att ni har bättre framtid om jag inte kommer in på harvard eller yale :gnissla

det är verkligen så att man kan slöa sig igenom dom praktiska programmen totalt utan anstränging om man är normal begåvad :banana ett tipps iaf till dom som inte valt inriktning änn :tummenupp
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
:skrämd

Du hade inte svårt att få jobb, vilken linje går du på?

Jag har fan grymt bra betyg ifall man kollar på snittet på vår skola men inte fan får jag något jobb:huvet
Nog snarare så att kontakter är viktiga när man söker sommarjobb. ;) Jag har blivit erbjuden några olika, men inte fan har de varit pga betygen. :gnissla De jobb vi får utföra ligger ofta under den standard som den enklaste utbildning har. :tummenupp
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Nog snarare så att kontakter är viktiga när man söker sommarjobb. ;) Jag har blivit erbjuden några olika, men inte fan har de varit pga betygen. :gnissla De jobb vi får utföra ligger ofta under den standard som den enklaste utbildning har. :tummenupp
först och främst kontakter, så är det nog alltid. sen ska det vara så at tkontakterna vill fjäska för ens far eller något också alltid ett plus :) men just det jobbet som ringde sist var pga att jag hade bästa betygen osv lite också, inte deras grej att ringa efter folk visst
 

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Västerås!
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
jag läser industri, har 33% giltig frånvaro + lite extra men ligger på VG-MVG i betyg musiken fick jag G på :p men jag antar att ni har bättre framtid om jag inte kommer in på harvard eller yale :gnissla

det är verkligen så att man kan slöa sig igenom dom praktiska programmen totalt utan anstränging om man är normal begåvad :banana ett tipps iaf till dom som inte valt inriktning änn :tummenupp

Jo praktiska linjer är grymt kul:yoparty Går första året på fordon nu och jävlar va slappt man kan ha det, dock min första hela skoldag på denna termin idag:tungan Hittils har jag 98% närvaro.

Det fattas väll folk inom industri sektorn så det skriker om det? Många som går i pension dem närmaste åren har jag hört iaf.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
har hört det jag också, men här där jag bor är det iaf så att klarar man g i alla ämnen på industri t.ex är det stor chans att man får jobb efterråt och på sommarn :) sen att vi är 3st på min inricktning som inte har nått ig typ jag och två tjejer så känns det som att man borde få jobba om man behöver :)

har du fått börja jobba i nån verkstad osv änn eller dröjer det till nästa period eller termin? :)
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
har hört det jag också, men här där jag bor är det iaf så att klarar man g i alla ämnen på industri t.ex är det stor chans att man får jobb efterråt och på sommarn :) sen att vi är 3st på min inricktning som inte har nått ig typ jag och två tjejer så känns det som att man borde få jobba om man behöver :)

har du fått börja jobba i nån verkstad osv änn eller dröjer det till nästa period eller termin? :)

Du kan inte ha MVG i Svenska iaf, du har lyckats stava fel i varje inlägg.
 

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
haha hur jag stavar här lägger jag inte så stor vikt på men jag kan säga att betygen i matte är högre änn Svenska :)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
har hört det jag också, men här där jag bor är det iaf så att klarar man g i alla ämnen på industri t.ex är det stor chans att man får jobb efterråt och på sommarn :) sen att vi är 3st på min inricktning som inte har nått ig typ jag och två tjejer så känns det som att man borde få jobba om man behöver :)

har du fått börja jobba i nån verkstad osv änn eller dröjer det till nästa period eller termin? :)
Herreguuud! :skrämd

En annan är ju aningen missnöjd, och ändå snittar jag 19,5...
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag hade/har Mvg i svenska, och hur jävla bra stavar och meningsbygger jag? :va :tungan

I bli så less på du och ditt gnäll. En häina gnälle gå en på nerverna, I ork it me folk som säg att döm it kan stava. I väjt et vo I sko djära.

:rolleyes:

Jag har jobbat på hemmaplan, fördelen med massa skit som ska göras hemma :tummenupp Vet dock it vad jag ska jobba med i sommar.
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Jag hade/har Mvg i svenska, och hur jävla bra stavar och meningsbygger jag? :va :tungan
Precis, du förtjänar ett vg, max.

En annan hade värsta sadisten till svensklärare så därför fick man bara vg. Anledningen till att jag inte fick mvg var tydligen att jag hade varit oseriös med att svara på frågor till vissa texter.

Texterna var berättelser på några sidor (runt 5) och frågorna var i stil med: Vad hette hans mamma? Var bodde dom? Hur var fårhållandet mellan pappan och dottern?

Man blir förbannad! :mad:
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top