Sommarjobbs tråden

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
2006 jobbade jag två veckor på ett däcklager. Fick ihop 11 lax. Inte helt fel :D

Sen i somras har jag jobbat som telefonförsäljare, inte värdens glassigaste jobb, men sköna kollegor och pengar som pengar. Jobbar två gånger i veckan och får 4000 kr efter skatt varje månad. Duger :)
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Jag fick jobb på ABB förra sommarn, men det jag skulle göra hade dom råkat ta bort :näsblod. kan säga att jag klarade ut de flesta super nintendo spelen dom 5 veckorna framför datorn :D
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Jag har bara sommarjobbat hos min farsa tidigare... Vad kan vara bra att söka då?
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
I värsta fall om man inte får något annat jobb så kan man sommarjobba som undersköterska, de finns garanterat jobb på älderboenden. De har jag sett av egen erfarenhet, man tjänar 52kr/h (om jag minns rätt, de var över 50kr/h iav) om man är under 18, och får 5000kr om man jobbar 3 veckor. Är man över 18 så läggs de på en massa OB/semesterersättning osv.

Jag hade i år tänkt fråga om sommarjobb på Coop-Bygg och trädgård, får se hur de går med de. :tummenupp
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gah, jag blir så lack! att man minsann ska måsta va 18 för allt vettigt! Död åt åldersgränser! (och alla som förespråkar dem) :mad:
 

Stuvadbäver

Full gas spar tid!
Gick med
4 May 2007
Ort
sundsvall
Hoj
crm 125 och Suzuki ts125r extreme makeover
Gah, jag blir så lack! att man minsann ska måsta va 18 för allt vettigt! Död åt åldersgränser! (och alla som förespråkar dem) :mad:

Det finns väl inte så många jobb som det är 18 års åldersgräns på? t.ex att stå i baren och servera alkohol är det ju 15^^

Edit: sen om krögarna vill ha en 15 åring bakom baren är ju ennan sak^^
 
Last edited:

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
Det finns väl inte så många jobb som det är 18 års åldersgräns på? t.ex att stå i baren och servera alkohol är det ju 15^^

Nope, inte här... Det är 18års åldersgräns på att ens sälja alkohol i butikerna... Servera i baren är det väl nästan garanterat över 20...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nope, inte här... Det är 18års åldersgräns på att ens sälja alkohol i butikerna... Servera i baren är det väl nästan garanterat över 20...

Jees. Även om det inte hade varit första gången nån fuskat med det.

Något speciellt jobb du tänker på? Annars gäller det ju bara att ha rätt kontakter och visa framfötterna....:gnissla

http://www.nordjobb.net/SE/index.html

Hade kunnat varit kul.

Annars finns det rätt mycket annat diverse som arbetsgivaren vill man ska vara 18 för. Eller så är B-kort ett krav, vilket som ju också betyder 18+
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Varför exakt? För att vara hjälpsam och kanske någon får svar på frågan man måste vara 18 år för vissa jobb.......exakt.

Aj-jahapp. En dam som miss tolkar någonting, man blir ju förvånad. :D

Jo, det fattar jag väl att det var därför du postade länken, jag må va dum men jag är väl ingen idiot heller. Vad jag menade var värför är det så? Jag vet mycket väl bestämmelserna även om inte allt är samma här som i sverige. Jag bara förstår inte vad i helvete det skulle vara bra för. Att dom gillar att mobba yngre eller nått?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top