SMS samt med Markus.Jag litar mer på tanten som höll i bössan än jag litar på Markus, så jag valde tanten.
Hur skickade du dina pengar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SMS samt med Markus.Jag litar mer på tanten som höll i bössan än jag litar på Markus, så jag valde tanten.
Pengarna är nog ett litet problem sammanhanget......
– Regeringen lurar oss. Det kommer miljontals dollar till Haiti, men vi får ingenting. De som styr landet är en grupp vänner som delar upp pengarna mellan sig, säger mekanikern Kassana-Jean Chilove som förlorat sin dotter i katastrofen.
Krisen i Haiti späds på av ett laglöst tillstånd. Machete-beväpnade gäng härjar nu på gatorna för att komma över pengar och mat.
– Det här är bara början, säger kosmetologen Evelyne Buino om de unga männen som rånar och stjäl och hon fruktar ett allas krig mot alla. Dessutom har tusentals fångar lyckats fly från fängelser som föll ihop vid skalvet.
I det kaos som råder är problemen att organisera hjälpen ofantliga. FN överväger att omplacera 5.000 fredsbevarare, soldater och poliser som finns i andra delar av Haiti, till huvudstaden Port-au-Prince.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/fns-hittills-varsta-katastrof-1.1028254
Jag litar mer på tanten som höll i bössan än jag litar på Markus, så jag valde tanten.
Gör en sökning på "röda korset skandal",
Jag har redan hört mer än jag vill veta om Röda Korset, och andra liknande organisationer.
Det är därför jag skulle föredra att biståndet gick via skatter, och politiker som jag har
fått välja och som jag litar på. (Jag har en del problem med det också...)
Litar du på politiker bör du interneras.Jag har redan hört mer än jag vill veta om Röda Korset, och andra liknande organisationer.
Det är därför jag skulle föredra att biståndet gick via skatter, och politiker som jag har
fått välja och som jag litar på. (Jag har en del problem med det också...)
Fortfarande ingen sossetråd. Hallå, var är ni?
Syftet med insamlingsutmaningar är att provocera fram högre belopp. Markus kan ha lyckats. Dock, krävs det naturligtvis bevis.
Segern är redan vunnen, de som står på listan kommer naturligtvis betala. Likaså jag. Sossarna har inte gjort ett skit udner tiden.
Jo, de har tjafsat och klagat - precis som alla sossar alltid gör.![]()
Det verkar så, vänstermiljönissen BostonGurka ska enligt egen utsago vara den störste solidaritetskämpen....men bevisningen noll och intetsägande,inte ens belopp vågar det nämnas, så det är väl bara snack som vanligt från de rödgröna.
Självklart. Hög skatt för "de rika", svartjobb och A-kassa för "arbetarna".Jag vill nog inte gärna tro att Bostongurka ljuger men även om BostonGurkan talar sanning så börjar det ändå vara ganska upenbart att majoriteten av de som snackar om solidaritet egentligen bara vill att alla andra än dom själva ska vara solidariska.
...majoriteten av de som snackar om solidaritet egentligen bara vill att alla andra än dom själva ska vara solidariska.
Oavsett inkomst.Självklart. Hög skatt för "de rika", svartjobb och A-kassa för "arbetarna".
Var noga med att inte utföra era fromma gärningar i människornas åsyn, för att de
skall lägga märke till er. Annars har ni ingen lön att vänta hos er fader i himlen. När du
ger allmosor, låt då inte stöta i basun för dig, som hycklarna gör i synagogorna och
på gatorna för att människorna skall prisa dem. Sannerligen, de har redan fått ut sin
lön. Nej, när du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. Ge
din allmosa i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig.
Givetvis. Det är så synd om snickarna eller metallarna med 30-35 lök i månaden. Givetvis ska man ha högre A-kassa när man går hemma ibland, man har ju ändå 2 år i pappslöjden som utbildning (i bästa fall).Oavsett inkomst.
Segern är redan vunnen, de som står på listan kommer naturligtvis betala.
Givetvis. Det är så synd om snickarna eller metallarna med 30-35 lök i månaden. Givetvis ska man ha högre A-kassa när man går hemma ibland, man har ju ändå 2 år i pappslöjden som utbildning (i bästa fall).
...göra utan att försöka förlöjliga de som inte tycker som man själv?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |