Snus

Jag trodde general toppade i försäljning idag. Men det är fortfarande ettan tydligen.

Det där nya Rocker kan dom ju ta och stoppa var dom vill för de smakar ju gammal strumpa.

Haha... finns det nått svenskare än snus? :D
Rätt bra/intressant textsammling faktiskt :tummenupp

/kajlyl, med en general under läppen ;)

Grovsnus (portion) 4 ever! :)

Har snusat i 15 år.... :rodnar

Rätt intressant läsning på
www.tobaksfakta.org åxå..

Har försökt sluta 3 gånger, men det har inte funkat, har aldrig velat själv, bara tjejer man varit ihop med som tjatat :D

Har snusat i snart 5 år nu. Och jag vill inte ens tänka på den dagen jag försöker sluta.

För några år sedan lurade jag på min dåvarande flickvän en snus. Hon tjatade om huvudverk och då sa jag att en prilla skulle göra susen. Inte trodde jag att hon skulle tro på det. Men det gjorde hon. Och sen spydde hon. Jäklar vad sur hon vart :notme

Har funderat en hel del fram och tillbaka och kommit på att jag inte har nån lust att sluta. Från att ha snusat mer normalt för ett par tre år sen, en dosa varannan dag, kan jag numera ha samma dosa i 8, 9, 10 dar.... helt ok. För de flesta andra går det ju åt andra hållet med tiden.

berggren_martin skrev:
Har funderat en hel del fram och tillbaka och kommit på att jag inte har nån lust att sluta. Från att ha snusat mer normalt för ett par tre år sen, en dosa varannan dag, kan jag numera ha samma dosa i 8, 9, 10 dar.... helt ok. För de flesta andra går det ju åt andra hållet med tiden.
Njutningsfördröjning kallas det väl när man håller sig så länge som möjligt? :cool:

Alla snackar omm att det inte finns nåt bevisat fall där snus orsakat cancer.. är det så?

Out_Spinner skrev:
Njutningsfördröjning kallas det väl när man håller sig så länge som möjligt? :cool:
Precis, ofta klarar man sig hur bra som helst om man lämnar dosan hemma oftare. Sen ska man inte använda portion för de är så smidiga att det lätt händer att både en och två smurfblöjor extra slinker in under läppen i tid och otid.

Lithium skrev:
Alla snackar omm att det inte finns nåt bevisat fall där snus orsakat cancer.. är det så?
Klart det ökar riskerna för cancer något lite i exempelvis mage och mun. Så ofarligt ska man inte säga att det är. Men allt är mer eller mindre carcinogent, tom luften du andas just nu. När det gäller rökning är det inget snack om saken, det plockar år från ditt liv.

General

Jag har snusat sen 1982 och general :rock hela tiden förutom att man bryter med en ettan eller grov ibland ,kommer inte att sluta bara för att frugan vill det :p jag har försökt själv ett par ggr får sån djävla abstinens och må dåligt i flera dar :zpy :zpy taskigt humör nej det är det inte värt.

Sluta inte snusa om du inte känner mycket starkt för det!
Jag slutade snusa i januari och har sedan dess gått upp 6-8 Kg! Under mina 15 år som snusare hade jag ungefär samma vikt hela tiden. Samtidigt som jag slutade snusa så slutade även min kollega på jobbet att snusa. Han gick oxo upp i vikt. Han började snusa igen under semestern som var och har redan tappat mer än 4 Kg... :finger

JoS skrev:
Sluta inte snusa om du inte känner mycket starkt för det!
Jag slutade snusa i januari och har sedan dess gått upp 6-8 Kg! Under mina 15 år som snusare hade jag ungefär samma vikt hela tiden. Samtidigt som jag slutade snusa så slutade även min kollega på jobbet att snusa. Han gick oxo upp i vikt. Han började snusa igen under semestern som var och har redan tappat mer än 4 Kg... :finger
Men det värsta av allt: kaffe blir inte lika gott längre :skrämd

Jasså?! :3freak Det har jag inte märkt.

Däremot har jag inte spytt på fyllan sedan jag slutade snusa (om nu det är en merit! :rolleyes: )

Tyvärr så har mitt humör blivit hetsigare. Underhuggarna märker det...

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back