Snickare, inredare, nån...

Malin

Förvirrad
Gick med
31 May 2008
Hoj
Ducati Monster 696
..hjälp mig.

Ja, TVn ska stå i detta hörn.
Nej, den ska inte hänga på väggen.
Var eller hur kan man hitta eller göra en möbel för att slippa ha TVn ståendes på ett gammalt nattduksbord från IKEA?

Tips någon?

Ursäkta den lilla bilden med den dåliga kvaliteten..

Bifogat

• SP_A0498.jpg
    SP_A0498.jpg
    21.3 KB · Visningar: 186
Jag känner på mig vad som kommer hända i den här tråden, det kommer komma en massa studentkorridorsboende människor med "goda råd" och ingen annan kommer haja någonting.

Mitt tips är att byta hörn, tv eller möbel.

Jag tar helst bort Ikea från shoppinglistan.. Kanske jag skulle ha nämnt!
Och hur snygga hörnmöbler har de.............?

Det beror på...

...hur du vill ha det...? Skall det "bara" vara en möbel typ byrå att ställa TV:n på, eller vill du ha typ ett skåp, eller hörnskåp, där du kan stänga dörrar om- och dölja TV:n. Ett vanligt skåp finns säkert att hitta utan större problem på Blocket för nån hundring. Måla det vitt själv, så har du ett fint och billigt skåp, som kan få andra användningsområden senare, om du vill möblera om!:)

Annars kan du ju PM:a Pucken och fråga vad han ska ha för att bygga ett åt dej, han bygger ju ändå aldrig på sitt projekt "Honda BBT", så nåt ska han väl ha att pyssla med på dagarna!:tungan

Rita upp hur du vill ha din bänk och leta sen upp närmaste snickeri, och fråga va dom ska ha för att sätta ihop den för dig! Vill du ha den vit och kan måla den själv, så kan dom bygga den i mdf. Och d bör då inte bli så dyrt....

Du bygger en nice historia, eller ifall du har pengar så köper du en nice historia, eller följer du helt enkelt Markus råd

Det ser ut att vara en liten tv (lätt) då kan du ju köpa ett svängbart väggstativ och skruva fast på ena väggen.

Då är den lätt att svänga in platt mot väggen när man vill ha den ur vägen för att städa

Jag skulle nog byggt nåt eget..
Snabb skiss i paint ;), det svarta är "grunden" och det andra alternativa hyllor för dvd/filmer...

Bifogat

• SP_A0498.jpg
    SP_A0498.jpg
    14.5 KB · Visningar: 79
Ja men nu har ju jag idétorka o det var ju lite därför tråden las upp...
Jaja. Får väl säga att jag vill ha en möbel som ska passa i en typisk 20talsvilla till en snickare lr nåt.
Ser inte hörnmöbler så ofta så hade varit kul o se nåt fint. Men alla är kanske inte så dumma att de ska ha en tv i ett hörn :rolleyes:
Ja jag vet inte, som denna från Ikea känns väldigt ful helt enkelt.

Bifogat

• 27381_PE113532_S3.jpg
    27381_PE113532_S3.jpg
    5.6 KB · Visningar: 1,026
ta en ljus träskiva, såga en trekant av den, måla den vit, skruva fast den i väggen.

kostar kanske 100-200:-

Jag har en sjukt snygg föredetta högtalare (från 40-50 talet?) som numera är rensad och omgjord till hörnskåp.

Väldigt många hörnhögtalare blev ombyggda när stereo blev modernt och man helt plötsligt skulle ha två högtalare.

Du kan kanske hitta ett sådant på någon antik/junk affär.

Sen huruvida det är viktigt att möbeln ser lika gammal ut som huset om man ändå ska ställa en modern tv på, det är upp till var och en.

Men jag var nog inte me till 100 på hur den dära ska vara byggd..

Såg lite weird ut om man jämför me väggpanelen o det gamla golvet o så..

Bygg den med smala stuprör och hängrännor. Precis som på skissen!
Måla hyllerna gröna efteråt.

Jag har en sjukt snygg föredetta högtalare (från 40-50 talet?) som numera är rensad och omgjord till hörnskåp.

Väldigt många hörnhögtalare blev ombyggda när stereo blev modernt och man helt plötsligt skulle ha två högtalare.

Du kan kanske hitta ett sådant på någon antik/junk affär.

Sen huruvida det är viktigt att möbeln ser lika gammal ut som huset om man ändå ska ställa en modern tv på, det är upp till var och en.

Det ska inte vara en mastodontmöbel. och tvn är vald för att den gamla typ föll ihop, och denna var vit och ja relativt platt.. allt måste inte "se ut som förr" och allt måste inte vara toppmodernt, man kan faktiskt blanda o få det riktigt snyggt.. Hela huset är ju nyrenoverat, men försökt behålla den gamla charmen.

Köp en tv bänk. Jag förstår inte problemet? Du kommer inte bygga en snyggare.

Ja om du kan hitta en riktigt snygg enkel tv bänk som sagt, och tipsa mig, så ja varför inte? Jag bad om tips på befintlig möbel eller snickeritips..
Man måste inte kommentera i en tråd om man inte har nåt vettigare att komma med

Last edited:
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken