Snickare, inredare, nån...

Det ska inte vara en mastodontmöbel. och tvn är vald för att den gamla typ föll ihop, och denna var vit och ja relativt platt.. allt måste inte "se ut som förr" och allt måste inte vara toppmodernt, man kan faktiskt blanda o få det riktigt snyggt.. Hela huset är ju nyrenoverat, men försökt behålla den gamla charmen.

Ett annat alternativ kan ju vara att hitta ett gammalt bord och kapa till ett hörn och sätta tre av benen under.

Då får man gamla fint svarvade ben, med en gammal bordsskiva.

Ett sista alternativ en ny skiva och nya ben i gammal stil och bygga ett hörnbord, svarvade ben i gammal stil brukar finnas på möbelaffärer och även på byggvaruhus.

Ett annat alternativ kan ju vara att hitta ett gammalt bord och kapa till ett hörn och sätta tre av benen under.

Då får man gamla fint svarvade ben, med en gammal bordsskiva.

Ett sista alternativ en ny skiva och nya ben i gammal stil och bygga ett hörnbord, svarvade ben i gammal stil brukar finnas på möbelaffärer och även på byggvaruhus.

Äntligen ett lite intressant tips :) Tack!

Att sätta in en hörnhylla blir klumpigt och inte särskilt snyggt, kommer se tungt och mastigt ut, som en stor klump.

Ta något väldigt stilrent med en organisk form kanske?
Jag tänker något vitt (plast) cylinderformat med (dolda fack)?.

Denna vita cylinder skulle ha belysning inuti, så när teven är avstängd bildar cylindern ett skönt sken och ger lägenheten en intressant och lite rolig hifi-lösning utöver det vanliga svennebanan-tugget.

Finns "krukor" med denna fuktion...

Visualisera en sådan fast annorlunda, helt rak och bredare.

Sen tänkte jag på ett ganska tjäftig förslag och det var att ta en stor jävla trädstamm och sätta där. :)
Sätt 3 hjul på den längst nere och så be nån snickare såg ut "hyllor/förvaringsplats" på baksidan.
Bara att vrida bort trädstammen med "hyllsidan" emot väggen när man inte vill se alla prylar. :banana

NU har jag det!!!
Gör en cylinder i betong! Blir en snygg och stilren och lite raw look som passar till det vita. :tummenupp
(damm, nu kommer jag brainstorma förslag hela natten och inte kunna sova) :gnissla

Bifogat

• cylinder, typ.jpg
    cylinder, typ.jpg
    16.2 KB · Visningar: 160
Last edited:
Det här bordet skulle vara perfekt!

scan15.jpg

Ska det vara på det viset:
reclaimed-pine-corner-table.gif

Vart man hittar det har jag ingen aning om

Lessen, men du måste bygga en 45 graders vägg där och hänga tvn på väggen, funkar även att fälla in tvn så att den är jäms med.. Kanske med belysning bakom. Så kan du även fälla in som hyllplan under för eventuella apparater... Platt-tv i 90graders hörna= inte snyggt...

Man måste inte kommentera i en tråd om man inte har nåt vettigare att komma med

Men man kan om man vill, visst är det coolt? Vad är det för fel på ikeabänken? Vad är du ute efter? Fräcka och annorlunda lösningar känns väl jävligt peeerdey tills man inser att dvdspelaren inte går att få in på något sätt eller att kablaget syns eftersom det inte finns något som döljer det. Osv osv.

Kanske inte så 20-tal men iaf:
En sak som jag funderade på tidigare var att fixa två skivor i lagom storlek
borra hål och dra gängstång i valfri längd mellan. Sen skruvar du bara på
några hjul eller ben under nedre skivan. Sen blev det en hylla i samma stil
som bokhyllan...

Sen tänkte jag på ett ganska tjäftig förslag och det var att ta en stor jävla trädstamm och sätta där. :)
Sätt 3 hjul på den längst nere och så be nån snickare såg ut "hyllor/förvaringsplats" på baksidan.
Bara att vrida bort trädstammen med "hyllsidan" emot väggen när man inte vill se alla prylar. :banana

NU har jag det!!!
Gör en cylinder i betong! Blir en snygg och stilren och lite raw look som passar till det vita. :tummenupp
(damm, nu kommer jag brainstorma förslag hela natten och inte kunna sova) :gnissla

Jo för en trädstam eller en gjuten cylinder blir inte alls klumpigt. :näsblod

Kul vetande:

Låt oss säga att man gjuter en cylinder av diametern 500 mm och längd 800 mm i betong. Då kommer den väga runt 400 kg.
Gör man den istället ihålig med en väggtjocklek på 50 mm så kommer den väga drygt 150 kg.
Inte alls tungt och klumpigt. :gnissla

Lessen, men du måste bygga en 45 graders vägg där och hänga tvn på väggen, funkar även att fälla in tvn så att den är jäms med.. Kanske med belysning bakom. Så kan du även fälla in som hyllplan under för eventuella apparater... Platt-tv i 90graders hörna= inte snyggt...

Är beredd att hålla med. TV in i hörn blir inte lyckat, om man inte på olika vis maskerar bort att det är just ett hörn. Platsbyggt i mdf och så lite glasmosaik (svart eller skiffer t.ex.) och belysning, kan bli riktigt häftigt. Så passar man på att lägga in lönnfack bakom för de barnförbjudna filmerna :D

Jag säger som andra, be Pucken komma med ett förslag, han kan nog slänga ihop något toppsnyggt som passar och kostar en spottstyver.

Jag säger som andra, be Pucken komma med ett förslag, han kan nog slänga ihop något toppsnyggt som passar och kostar en spottstyver.

Jag har hört att han är en upptagen man.. Annars får jag väl gå ti han o kolla.

Mmm för jag har verkligen alltid drömt om att ha tvn i ett sånt hörn.
Nu hamnade vardagsrummet där det hamna, och det är inte mer med det. Bad inte om era åsikter om ni tycker att det är snyggt att ha en platt-tv där eller inte. Jag tycker väl inte heller att det är det mest ultimata? Därför vill jag göra det bästa av det.

Last edited:

Äntligen en till som tänker "normalt" :tummenupp

Köp lite reglar, kapa ändarna 45 grader mot varandra i lämplig längd på två av dem *tv'ns bredd plus 1dm kanske* och sen lodar du in dem mot väggen och skruvar fast dem på lämpligt sätt, med ett mått på höjden som är anpassat för att rymma tv'n.
Sen kapar du till 4st stående reglar och fäster två av dem så nära vägg som möjligt och sen sätter du in de 2 andra så att de passar in för väggfästet.
Nu är det bara att klä det med en tillsågad MDF-skiva i valfri färg. Se bara till att få de två lodräta kanterna 45-sågade för att passa mot vägg. Diffar det nån millimeter när du är klar så använder du målarfog.

Kostnad ca 500:- MAX. Sen säljer jag riktigt snygg LED-belysning som man kan matcha in bakom det hela, om man gillar sånt vill säga...
10m Led-slinga 250:- :tummenupp

Edit/ Du kan ju göra som ovanstående fast mot golvet och lämna en öppning i själva möbeln för stereo etc och ha tv'n ståendes på denna.
Då slipper du störa denna Pucken som det var ett jävla tjat om.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back