Snart är det vår!

Hann starta hojen och titta lite på den (alltid något), sen blev det full snöstorm :huvet Nä nu får våren komma!
 
Nu på söndag är prognosen 12 grader så då är säsongen igång på allvar!

Jepp Håller med!! Tänkte eventuellt ta ut min hoj då också om väderprognosen håller i sig. Veckan efter ska det också ligga på en sisådär 10-13 plus så efter denna vecka tror jag våren är igång på allvar!
:yoparty:D
 
ser ut att va lugnt med plus hela em kväll, nu får det vara nog med vinter :näsblod, kör ändå.

Jo, men det får nog ta och sluta snöa ganska omgående nu tycker jag. I den här takten kommer man inte se vägen för all snön om en timme eller två :mad:
Köra gör jag i vilket fall, bara det inte blir en snösamling utanför garaget, för då kommer jag inte ut :huvet
 
Inne på tredje veckan här. (Eller är det fjärde? :confused:)
Finfint förutom ett par mindre lösgrussläpp.
Tur att man har en välfylld kalsonglåda.
Bara hem å byta å så ut igen! :rolleyes:

Nu har ju dessutom fått tummen ur och monterat värmehandtagen! :tummenupp
Värmer gött, fast tummarna hamnar lite i kylan. :va
Kanske blir styrmuffar också.

+12 låter kanon, då får man kanske provköra nya helracestället.
(Fast det blir nog kallt ändå. Perforerad helkropps läderkondom med sugpassning värmer inte så mycket nej.)

/E
 
Och nu snöar det för fulla muggar här i tjockholm.
Undrar om jag tar mig hem ikväll, det ser ut att bli kvar på vägarna xD

Jag har precis kört hoj från Jordbro till Märsta och tillbaka till Tumba igen. Det var snöigt, kallt, dålig sikt, smutsigt, halt och allmänt underbart! :banana

Men nu har jag i alla fall en nybesiktad hoj! :yoparty

Jag mötte en sporthoj som tuta och vinkade mig på rätt väg strax utanför besiktningen när jag stod och leta i kartan. Tack för hjälpen! :krama
 
Inne på tredje veckan här. (Eller är det fjärde? :confused:)
Finfint förutom ett par mindre lösgrussläpp.
Tur att man har en välfylld kalsonglåda.
Bara hem å byta å så ut igen! :rolleyes:

Nu har ju dessutom fått tummen ur och monterat värmehandtagen! :tummenupp
Värmer gött, fast tummarna hamnar lite i kylan. :va
Kanske blir styrmuffar också.

+12 låter kanon, då får man kanske provköra nya helracestället.
(Fast det blir nog kallt ändå. Perforerad helkropps läderkondom med sugpassning värmer inte så mycket nej.)

/E
"en välfylld kalsonglåda":D

Jag har också monterat v-handtag, men en snikmodell med kardborrband som går att ta av. De fungerar iallafall och blir riktigt varma.:)
 

Bifogat

  • DSCF0333.jpg
    DSCF0333.jpg
    239.9 KB · Visningar: 42
  • DSCF0332.jpg
    DSCF0332.jpg
    237.8 KB · Visningar: 37
Faaaan söndag säger ni?
Då åker ju jag iväg....
Jag är besviken, Mycket besviken.
 
Våren känns väldigt avlägset för tillfället.... ångrar att jag bytte till tunnare vindjackan idag istället för vinterjackan som håller en varm
 
Efter flera lokala snöbyar på nätterna känns det som att vintern aldrig vill släppa taget :död

Så såg jag precis på SMHI att det på lördag beräknas bli 15 grader varmt!!! SCORE! :tummenupp
 
Satt sent på jobbet i går.
Råkade titta på termometern,
sjunkande mot noll. Fort på med
stassen och ut och brumma hem.
Gick bra, ingen frost, men våt
vägbana och lite smålurigt.

Tuffar in på infarten.
Tar ner fötterna från fotpinnarna
och skall precis stanna. Tror jag.
Sista meter innan staketet är det
ny och fin blankis. Glider rakt in
träribborna i typ max 5 km/h.

Eftersom jag har fötterna i luften
(på väg ner mot isen) glider jag
upp på tanken och får mig en
lite lagom fin nötklämma.:eek:

Inget att skriva i olycktråden om dock. :rolleyes:

I dag vad det premiäråkning med helställ och knäpuckar!
Åkte upp till Broms och hämtade lunch. Tyvärr är det bara
500 meter dit så jag var tvungen att åka via Ekerö. :D

Svinkallt med delvis perforerat skinn och textilpartier,
blir perfekt i sommar när jag förhoppningsvis skruvat
ihop en ligghoj. (Drömma går ju alltid! :arsele)

/e
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top