Snart är det vår!

Satt sent på jobbet i går.
Råkade titta på termometern,
sjunkande mot noll. Fort på med
stassen och ut och brumma hem.
Gick bra, ingen frost, men våt
vägbana och lite smålurigt.

Tuffar in på infarten.
Tar ner fötterna från fotpinnarna
och skall precis stanna. Tror jag.
Sista meter innan staketet är det
ny och fin blankis. Glider rakt in
träribborna i typ max 5 km/h.

Eftersom jag har fötterna i luften
(på väg ner mot isen) glider jag
upp på tanken och får mig en
lite lagom fin nötklämma.:eek:

Inget att skriva i olycktråden om dock. :rolleyes:

I dag vad det premiäråkning med helställ och knäpuckar!
Åkte upp till Broms och hämtade lunch. Tyvärr är det bara
500 meter dit så jag var tvungen att åka via Ekerö. :D

Svinkallt med delvis perforerat skinn och textilpartier,
blir perfekt i sommar när jag förhoppningsvis skruvat
ihop en ligghoj. (Drömma går ju alltid! :arsele)

/e

Gött, idag regnar det :banana

Hoppas att det blir riktigt mycket. Det där salt dammet måste försvinna :fakta

Ett steg närmare den "riktiga" åkningen :squid

bleve en 10 mil till igår ... bara för att konstatera att Rosenhill inte börjat med sommar sesongs tider än. :(

jaja iväg därifrån till polarn i tumba för värme o varm dryck. O sen hem igen.

Nån som vet när Rosenhill börjar med de förlängda sommartiderna ??

Hmm, ska åka totalt 12 mil för besiktning kl 13 idag. Termometern visar ynka 0C här, och minusgrader på besiktningsort. Nu är det några timmar kvar att värma, men kommer inte bli mer än ynka +1C enligt prognos. Har aldrig kört med gathojen i minusgrader. Med lite kvarliggande dimma så känns det jävligt vanskligt att beta av 12 mil totalt, dock mest motorväg. Bangar man, eller biter ihop och tar risken?

Hmm, ska åka totalt 12 mil för besiktning kl 13 idag. Termometern visar ynka 0C här, och minusgrader på besiktningsort. Nu är det några timmar kvar att värma, men kommer inte bli mer än ynka +1C enligt prognos. Har aldrig kört med gathojen i minusgrader. Med lite kvarliggande dimma så känns det jävligt vanskligt att beta av 12 mil totalt, dock mest motorväg. Bangar man, eller biter ihop och tar risken?

Självklart kör du :yoparty
Ta det bara EXTERMT lugnt i alla kurvor.
Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20

Så har du tid ... kör.
Annars är väl ombokning ett alternativ.

PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)

Vad är salt damm? Aldrig hört, saltet borde väll dunsta bort utan att bli till något?

Nix, salt avdunstar inte. Det är så man framställer salt, genom att koka bort vattnet och kvar blir salt.
Därav blir döda havet bara saltare och saltare och därför finns det saltöknar så att vi kan köra hastighetsrekord. :tummenupp

Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20

Så har du tid ... kör.

PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)

Lättare att få en dejt med valfri kunglighet än att få en ny besiktningstid hos Bilprovningen inom rimligt avstånd. Fick avboka tiden jag hade i måndags pga snö. Verkar ha torkat upp en del nu, termometern säger +1C. Underställ, helställ, vindjacka och sommarhandskar blir det. Ena handen på motorn, andra på gasen :yoparty

Körförbud imorgon, så nu är det fan all in som gäller så man förhoppningsvis får gasa till helgen.

Så har du tid ... kör.

En annan sak som kan vara bra att tänka på är att man kan få isbark på visiret på hjälmen när man kör runt nollan i dimma. Det blir inte alls skojigt. >.<

Hämtade ut min XX idag, blev bara en kort färd hem dock, regn... förmodligen vad man kan förvänta sig nederbördsmässigt med tanke på vintern som just gått. ;)

[YOUTUBE-ID]4O0U4jFsLDc[/YOUTUBE-ID]

Nu är första turen avklarad, synd bara att jag satte kameran på snedden.. :tummenupp

Besiktigade i fredags.

Idag när temperametern passerade 10 grader bestämde jag mig, och körde en fin runda på ca 10 mil...

Det var riktigt kul, känns overkligt att säsongen är igång igen... :-)

Då har man ställt på hojen vädret såg lovande ut, äntligen igång.......

Ahhh! Färdigkört för i år? 20min sen detta. De tog lappan på plats. 118km/h på 80-väg. Mitt ute på vischan. Va fan liksom.

Bifogat

• IMG_2151.jpg
    IMG_2151.jpg
    201.2 KB · Visningar: 120
Fy faaan! jag beklagar verkligen...! :huvet

Hur länge bör det handla om??

Har inte en aning, första gången för mig detta...Någon som vet? 1månad? 3? 6 :confused:

Hoppas det blir 1. Då är jag på gatan i maj. Annars finns det en RD350 en GSXR-750 och 2 bilar till salu :gnissla

Back