Snart är det vår!

Gött, idag regnar det :banana

Hoppas att det blir riktigt mycket. Det där salt dammet måste försvinna :fakta

Ett steg närmare den "riktiga" åkningen :squid
 
bleve en 10 mil till igår ... bara för att konstatera att Rosenhill inte börjat med sommar sesongs tider än. :(

jaja iväg därifrån till polarn i tumba för värme o varm dryck. O sen hem igen.

Nån som vet när Rosenhill börjar med de förlängda sommartiderna ??
 
Hmm, ska åka totalt 12 mil för besiktning kl 13 idag. Termometern visar ynka 0C här, och minusgrader på besiktningsort. Nu är det några timmar kvar att värma, men kommer inte bli mer än ynka +1C enligt prognos. Har aldrig kört med gathojen i minusgrader. Med lite kvarliggande dimma så känns det jävligt vanskligt att beta av 12 mil totalt, dock mest motorväg. Bangar man, eller biter ihop och tar risken?
 
Hmm, ska åka totalt 12 mil för besiktning kl 13 idag. Termometern visar ynka 0C här, och minusgrader på besiktningsort. Nu är det några timmar kvar att värma, men kommer inte bli mer än ynka +1C enligt prognos. Har aldrig kört med gathojen i minusgrader. Med lite kvarliggande dimma så känns det jävligt vanskligt att beta av 12 mil totalt, dock mest motorväg. Bangar man, eller biter ihop och tar risken?

Självklart kör du :yoparty
Ta det bara EXTERMT lugnt i alla kurvor.
Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20

Så har du tid ... kör.
Annars är väl ombokning ett alternativ.

PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)
 
Vad är salt damm? Aldrig hört, saltet borde väll dunsta bort utan att bli till något?

Nix, salt avdunstar inte. Det är så man framställer salt, genom att koka bort vattnet och kvar blir salt.
Därav blir döda havet bara saltare och saltare och därför finns det saltöknar så att vi kan köra hastighetsrekord. :tummenupp
 
Självklart kör du :yoparty
Ta det bara EXTERMT lugnt i alla kurvor.
Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20

Så har du tid ... kör.
Annars är väl ombokning ett alternativ.

PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)

Lättare att få en dejt med valfri kunglighet än att få en ny besiktningstid hos Bilprovningen inom rimligt avstånd. Fick avboka tiden jag hade i måndags pga snö. Verkar ha torkat upp en del nu, termometern säger +1C. Underställ, helställ, vindjacka och sommarhandskar blir det. Ena handen på motorn, andra på gasen :yoparty

Körförbud imorgon, så nu är det fan all in som gäller så man förhoppningsvis får gasa till helgen.
 
Självklart kör du :yoparty
Ta det bara EXTERMT lugnt i alla kurvor.
Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20

Så har du tid ... kör.
Annars är väl ombokning ett alternativ.

PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)

En annan sak som kan vara bra att tänka på är att man kan få isbark på visiret på hjälmen när man kör runt nollan i dimma. Det blir inte alls skojigt. >.<
 
Hämtade ut min XX idag, blev bara en kort färd hem dock, regn... förmodligen vad man kan förvänta sig nederbördsmässigt med tanke på vintern som just gått. ;)
 
[YOUTUBE-ID]4O0U4jFsLDc[/YOUTUBE-ID]

Nu är första turen avklarad, synd bara att jag satte kameran på snedden.. :tummenupp
 
Besiktigade i fredags.

Idag när temperametern passerade 10 grader bestämde jag mig, och körde en fin runda på ca 10 mil...

Det var riktigt kul, känns overkligt att säsongen är igång igen... :-)
 
Då har man ställt på hojen vädret såg lovande ut, äntligen igång.......
 
Ahhh! Färdigkört för i år? 20min sen detta. De tog lappan på plats. 118km/h på 80-väg. Mitt ute på vischan. Va fan liksom.
 

Bifogat

  • IMG_2151.jpg
    IMG_2151.jpg
    201.2 KB · Visningar: 120
Fy faaan! jag beklagar verkligen...! :huvet

Hur länge bör det handla om??

Har inte en aning, första gången för mig detta...Någon som vet? 1månad? 3? 6 :confused:

Hoppas det blir 1. Då är jag på gatan i maj. Annars finns det en RD350 en GSXR-750 och 2 bilar till salu :gnissla
 
Har inte en aning, första gången för mig detta...Någon som vet? 1månad? 3? 6 :confused:

Hoppas det blir 1. Då är jag på gatan i maj. Annars finns det en RD350 en GSXR-750 och 2 bilar till salu :gnissla

Fy fan va segt! Hur stor blev boten du fick? Du är nog på vägen igen snart!


Någon som kör med laserblock/jammer/varnare?
 
Fy fan va segt! Hur stor blev boten du fick? Du är nog på vägen igen snart!


Någon som kör med laserblock/jammer/varnare?

4lappar och 48h på mig att köra av mig lite. Efter det ska jag vänta på besked från Transportstyrelsen. :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top