Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gött, idag regnar det
Hoppas att det blir riktigt mycket. Det där salt dammet måste försvinna
Ett steg närmare den "riktiga" åkningen![]()
Hmm, ska åka totalt 12 mil för besiktning kl 13 idag. Termometern visar ynka 0C här, och minusgrader på besiktningsort. Nu är det några timmar kvar att värma, men kommer inte bli mer än ynka +1C enligt prognos. Har aldrig kört med gathojen i minusgrader. Med lite kvarliggande dimma så känns det jävligt vanskligt att beta av 12 mil totalt, dock mest motorväg. Bangar man, eller biter ihop och tar risken?

Vad är salt damm? Aldrig hört, saltet borde väll dunsta bort utan att bli till något?
Självklart kör du
Ta det bara EXTERMT lugnt i alla kurvor.
Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20
Så har du tid ... kör.
Annars är väl ombokning ett alternativ.
PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)


Självklart kör du
Ta det bara EXTERMT lugnt i alla kurvor.
Då jag körde hem igårkväll från polarn så var det minus grader. upptill +30 på rakorna o lagligt i kurvorna på motorvägen. Små vägar lagligt + skitsakta i kurvor. Korsningar tas i 20
Så har du tid ... kör.
Annars är väl ombokning ett alternativ.
PS ska du köra är långkallingar + mjukisbyxer under det extrafodrade allväderstället en bra ide
Lika så om du har nån typ av handvärmare att ha i handskarna (på ovansidan handen)
Ahhh! Färdigkört för i år? 20min sen detta. De tog lappan på plats. 118km/h på 80-väg. Mitt ute på vischan. Va fan liksom.
Fy faaan! jag beklagar verkligen...!![]()
Hur länge bör det handla om??

Har inte en aning, första gången för mig detta...Någon som vet? 1månad? 3? 6
Hoppas det blir 1. Då är jag på gatan i maj. Annars finns det en RD350 en GSXR-750 och 2 bilar till salu![]()
Fy fan va segt! Hur stor blev boten du fick? Du är nog på vägen igen snart!
Någon som kör med laserblock/jammer/varnare?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |