Snart är det vår!

Min far säger att han tog första turen 30 mars förra året, och 15 mars året innan. Då är han nog varken tidig eller sen ut.

EDIT: Åkersberga ligger då 3 mil norr om Stockholm :tummenupp

Förra året vart det 23/3 och året innan 1/3.
I år siktar jag på nånstans där emellan.

Precis hemkommen från en liten runda på tio mil. Kallt men kul som fan :tummenupp En fördel med den här årstiden är inga jefla flugor på visiret :D

Thomas

Nu jävlar. Snön är borta och i helgen ska det bli 2-4 plusgrader! Inte fan tänker jag ge mig ut på asfalten, men enduroåkat lär bli grejt:tummenupp

När jag gick utanför dörren i gbg imorse vädrade jag vår. Rena gator och sval luft. Desto närmare Trollhättan jag kom desto mer snö låg på marken och när jag kom fram var det riktigt rått ute.
Men vafan, snart ska jag hem och då lär vårkänslorna komma tillbaka, men här i Trollhättan är det fanimej fortfarande vinter :mad:

Förbannad!!....hehe, hörde av en arbetskamrat som va i Göteborg i helgen att där va det snöfritt....här e de grymt mycket snö, har 6cm tjock isbädd framför mitt garage till stora vägen, där e det fritt!!..hmm...:gnissla

Här i Uppland är det säkert 50 cm snö så får fortsätta titta på hojen ståendes i vardagsrummet minst 1 månad till... :(

När jag gick utanför dörren i gbg imorse vädrade jag vår. Rena gator och sval luft. Desto närmare Trollhättan jag kom desto mer snö låg på marken och när jag kom fram var det riktigt rått ute.
Men vafan, snart ska jag hem och då lär vårkänslorna komma tillbaka, men här i Trollhättan är det fanimej fortfarande vinter :mad:

Ja, vi hade en vecka med tö och lite sol. Då kändes som om våren var på väg. :)

Men så kom vintern tillbaka med besked. Nu ser det mörkt ut igen. :gnissla

Vintern är inte bra för mig. Upptäckte i samband med att jag skulle sälja hojjen inför köpet av den nya att jag lyckats glömma bort regnumret på min gamla. Hur fan går det till?!

Var oxå på besök i Götet i helgen.
Konstaterade att de hade några snöfläckar här o var på i naturen men ingen snö/is på vägarna. Dvs hade jag bott i Götet hade jag tagit en ytterst lugn första tur iaf.

Väl hemma i Tokholm var det snö snö o åter mer snö .... kostaterade dock att det ändå tinat lite i helgen då det var ca 50cm bred snö&is fri grusång på asfalten där alla ville gå.
Det var det inte då man åkte ner till götet i fredags ....

Hoppas att det håller i sig

Fan, nu börjar abstinensen bli så stor så man funderar allvarligt på att plocka fram hojen å köra fram å tillbaka efter storgatan (uppvärmd gågata mitt i stan). Undra hur många vändor man hinner före polisen dyker upp.

Överväger att ta hojen hem den 10e mars efter begravningen jag ska åka upp till. Ser ut som om det ska bli 5+ nånting, sålänge vädret inte ändrar sig (ha!) och det var ju sånt väder sista månaden jag åkte runt på hojen. ;)

Jag var nyss ute på premiärturen! 1500 meter. fram och tillbaka till affären! måste ju börja nånstans :yoparty

Jag var nyss ute på premiärturen! 1500 meter. fram och tillbaka till affären! måste ju börja nånstans :yoparty
Okej, det verkar som om några har kommit igång så smått.:tummenupp
Hur är det med ringrostigheten?
Själv känner jag att jag antagligen kommer ta det överlugnt på premiären eftersom man är så ovan och vinglig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman