Snart är det vår!

Precis hemkommen från en liten runda på tio mil. Kallt men kul som fan :tummenupp En fördel med den här årstiden är inga jefla flugor på visiret :D

Thomas
 
Nu jävlar. Snön är borta och i helgen ska det bli 2-4 plusgrader! Inte fan tänker jag ge mig ut på asfalten, men enduroåkat lär bli grejt:tummenupp
 
När jag gick utanför dörren i gbg imorse vädrade jag vår. Rena gator och sval luft. Desto närmare Trollhättan jag kom desto mer snö låg på marken och när jag kom fram var det riktigt rått ute.
Men vafan, snart ska jag hem och då lär vårkänslorna komma tillbaka, men här i Trollhättan är det fanimej fortfarande vinter :mad:
 
Förbannad!!....hehe, hörde av en arbetskamrat som va i Göteborg i helgen att där va det snöfritt....här e de grymt mycket snö, har 6cm tjock isbädd framför mitt garage till stora vägen, där e det fritt!!..hmm...:gnissla
 
Här i Uppland är det säkert 50 cm snö så får fortsätta titta på hojen ståendes i vardagsrummet minst 1 månad till... :(
 
När jag gick utanför dörren i gbg imorse vädrade jag vår. Rena gator och sval luft. Desto närmare Trollhättan jag kom desto mer snö låg på marken och när jag kom fram var det riktigt rått ute.
Men vafan, snart ska jag hem och då lär vårkänslorna komma tillbaka, men här i Trollhättan är det fanimej fortfarande vinter :mad:

Ja, vi hade en vecka med tö och lite sol. Då kändes som om våren var på väg. :)

Men så kom vintern tillbaka med besked. Nu ser det mörkt ut igen. :gnissla
 
Vintern är inte bra för mig. Upptäckte i samband med att jag skulle sälja hojjen inför köpet av den nya att jag lyckats glömma bort regnumret på min gamla. Hur fan går det till?!
 
Var oxå på besök i Götet i helgen.
Konstaterade att de hade några snöfläckar här o var på i naturen men ingen snö/is på vägarna. Dvs hade jag bott i Götet hade jag tagit en ytterst lugn första tur iaf.

Väl hemma i Tokholm var det snö snö o åter mer snö .... kostaterade dock att det ändå tinat lite i helgen då det var ca 50cm bred snö&is fri grusång på asfalten där alla ville gå.
Det var det inte då man åkte ner till götet i fredags ....

Hoppas att det håller i sig
 
Fan, nu börjar abstinensen bli så stor så man funderar allvarligt på att plocka fram hojen å köra fram å tillbaka efter storgatan (uppvärmd gågata mitt i stan). Undra hur många vändor man hinner före polisen dyker upp.
 
Överväger att ta hojen hem den 10e mars efter begravningen jag ska åka upp till. Ser ut som om det ska bli 5+ nånting, sålänge vädret inte ändrar sig (ha!) och det var ju sånt väder sista månaden jag åkte runt på hojen. ;)
 
Jag var nyss ute på premiärturen! 1500 meter. fram och tillbaka till affären! måste ju börja nånstans :yoparty
 
Jag var nyss ute på premiärturen! 1500 meter. fram och tillbaka till affären! måste ju börja nånstans :yoparty
Okej, det verkar som om några har kommit igång så smått.:tummenupp
Hur är det med ringrostigheten?
Själv känner jag att jag antagligen kommer ta det överlugnt på premiären eftersom man är så ovan och vinglig.
 
Okej, det verkar som om några har kommit igång så smått.:tummenupp
Hur är det med ringrostigheten?
Själv känner jag att jag antagligen kommer ta det överlugnt på premiären eftersom man är så ovan och vinglig.

Turen jag tog i början av februari gick väldigt långsamt och jag var rätt ovan.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top