Snacka går ju...

Vd gör du när Polisen syns i just din backspegel?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Poliser har tyvärr lika mycket fel och brister som oss andra förutom att dom har makt och inte behöver följa lagen själva så det mest problemfria är att försvinna så fort som möjligt när dom vill nåt.

exakt! poliser är inte mer än människor dom heller. kan man köra ifrån polarna så kan man oftast köra ifrån polisen också! oavsett om man har bil eller mc!
(okey, en någolunda vettig bil)

grejen är att hålla sig cool. att inte ta risker och köra fortare än om du skulle vara ute och "busköra" utan snuthäng. enda saken att egentligen gruva sig över är om man har lite bränsle.

om jag stannar eller inte beror på vad jag har gjort. är det frågan om 10 km/t för fort så stannar jag bara för husfridens skull.
blåser man på över 30 för fort så stannar jag inte...

jag brukar hoppa av hojen fort som fan....låsa den och springa in i närmaste park bakom ett lämpligt träd. Funkar alltid!!!

Kära Gösta, du har i princip rätt i det du säger. Däremot om du skulle se mig ute på vägarna skulle du lägga dig bakom mig med förhoppning om att jag skulle lyfta på rumpan och vicka lite sexigt på den samt att du eventuellt skulle få en glims av konturen av Juggegurkan, tight insvept i mitt trånga skinnställ.

ett jäkla gnäll om din juggegurka i massa trådar, de polarna som skryter mest om sina pittar har de minsta när man väl fått syn på den. Så du har nog en liten saltgurka :tungan

ett jäkla gnäll om din juggegurka i massa trådar, de polarna som skryter mest om sina pittar har de minsta när man väl fått syn på den. Så du har nog en liten saltgurka :tungan

Ingen som sagt att den är stor.....bara jävligt effektiv :gnissla
Sen tror jag inte att du har den effekten på dina kompisar.....att de skulle bli stora och granna då de fick syn på dig :tungan

Ingen som sagt att den är stor.....bara jävligt effektiv :gnissla
Sen tror jag inte att du har den effekten på dina kompisar.....att de skulle bli stora och granna då de fick syn på dig :tungan

Men varför tjata om din juggegurka på ett forum där det hänger 95% killar?
Hört talas om dubbelmacka? då krävs det inte mycket för att deras snorre ska stå givakt.

Nej tack, har stannat med bil några gånger, stå och prata med dom i 30min innan dom bestämt sig för vilka böter de ska dela ut så avstår jag det när man sitter på en moppe.

De brukar bara åka förbi och vinka när jag ser dom... Så ingen aning.

stannar ALLTID oavsett vilken hoj jag skulle köra!!!

är inte tillräckligt dum för att riskera mitt liv eller ANDRAS liv. vill inte hellre riskera å gå miste om mitt framtida yrke heller

stannar ALLTID oavsett vilken hoj jag skulle köra!!!

är inte tillräckligt dum för att riskera mitt liv eller ANDRAS liv. vill inte hellre riskera å gå miste om mitt framtida yrke heller

Sa javla fort behover man inte kora for att kora ifran dom att man riskerar livet

90% av fallen sitter dom i en sunkig xc70 ala minibuss eller motsvarande som gor 0-200 pa en halv tank

Beror lite på vad man stannas för.. har jag legat på E4an i 250 blås så skulle det ju kvitta om jag smet, lappen skulle jag inte se på länge.. Men är det en mindre förteelse stannar jag hellre :)

Vet jag att jag får behålla körkortet så kanske jag stannar å surrar lite med dem.
Annars är det rullen som gäller...

Agree to these gentlemens... :tummenupp

mjaa, allting är ju som bekant, relativt, och sålunda i denna tråd också. frågan som är ställd, är ju kopplad till en 'medvetenhet' och kräver då också att man verkligen har sett polisen i backspegeln MEN framförallt att 'farbror blå' (som de populärt kallas för) verkligen är ute efter 'MIG'.

för om man nu ser dem i backspegeln, ska jag då automatiskt tolka det som att det är just MIG de är ute efter? hur vet man egentligen att det förhåller sig så? det kan vara en utryckning till och för någonting helt annat.

så frågan borde ju isåfall formuleras på följande sätt:

hur ska jag, som levande och tänkande organism (helst i kombination med varandra), agera och reagera ifall jag ser 'farbror blå' i backspegeln och VET att det är mig de är ute efter (och detta vet jag för att 1. de har meddelat mig detta via starka högtalare men också 2. en polisenhet framför håller upp textskyltar om att polisenheten bakom är på 'jakt' efter nämnd person samt 3. längs med färdvägen har all annan trafik stoppats upp via avancerad 'nästan alien' teknologi förutom själva hojföraren)?

allt detta är dock oväsentligt ifall man som sagt inte är medveten om polisens existens på färdvägen och kan då fortsätta vara en levande och tänkande organism.

mjaa, allting är ju som bekant, relativt, och sålunda i denna tråd också. frågan som är ställd, är ju kopplad till en 'medvetenhet' och kräver då också att man verkligen har sett polisen i backspegeln MEN framförallt att 'farbror blå' (som de populärt kallas för) verkligen är ute efter 'MIG'.

för om man nu ser dem i backspegeln, ska jag då automatiskt tolka det som att det är just MIG de är ute efter? hur vet man egentligen att det förhåller sig så? det kan vara en utryckning till och för någonting helt annat.

så frågan borde ju isåfall formuleras på följande sätt:

hur ska jag, som levande och tänkande organism (helst i kombination med varandra), agera och reagera ifall jag ser 'farbror blå' i backspegeln och VET att det är mig de är ute efter (och detta vet jag för att 1. de har meddelat mig detta via starka högtalare men också 2. en polisenhet framför håller upp textskyltar om att polisenheten bakom är på 'jakt' efter nämnd person samt 3. längs med färdvägen har all annan trafik stoppats upp via avancerad 'nästan alien' teknologi förutom själva hojföraren)?

allt detta är dock oväsentligt ifall man som sagt inte är medveten om polisens existens på färdvägen och kan då fortsätta vara en levande och tänkande organism.

Dela med dig av knarket !

Btw fick länsman med hela julgranen tänd efter mig för någon vecka sen.
Tänkte till och vred på rullen.
Hamnar jag i samma situation fler gånger så känns det som jag gör det igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT