Snacka går ju...

Vd gör du när Polisen syns i just din backspegel?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Då jag själv inte kör så bra så skulle jag inte våga försöka och har inte haft kortet tillräckligt länge för att vara i en situation där jag behövt.

Men till er som provat hur gör ni:P kör ni bara tok fort tills de ger upp hur länge hänger de på? tar ni första bästa avtagsväg när polisen inte ser och sedan står och trycker?

jag stannar med ett undantag

Är det en målad bil så stannar jag alltid om de vill något ,samma om de vinkar in en. Blev invinkad för 3 månader sendan på 45:an, Men "men " är det en civil bil så har jag svårt o se skillnaden i backspegeln på galna killar som försöker hänga på eller herrar i polisuniform. Så förlåt mig:gnissla :)

Dela med dig av knarket !

mjaa det skulle isåfall snarare vara så att du/ni skulle behöva dricka lite av min hjärnsaft helt enkelt. och det är en ganska avancerad procedur att genomföra, om jag däremot försöker se bortom horisonten dock, ser jag att den teknologin finns inom räckhåll för vanliga dödliga (dvs du) ganska så snart.

mjaa det skulle isåfall snarare vara så att du/ni skulle behöva dricka lite av min hjärnsaft helt enkelt. och det är en ganska avancerad procedur att genomföra, om jag däremot försöker se bortom horisonten dock, ser jag att den teknologin finns inom räckhåll för vanliga dödliga (dvs du) ganska så snart.

Tack, nu känns det bättre och jag ser saker mycket ljusare:D

Tycker dock ändå att du ska dela med dig...

den här tråden blir bara roligare och roligare..

smilie.gif

Tack, nu känns det bättre och jag ser saker mycket ljusare:D

Tycker dock ändå att du ska dela med dig...

helt korrekt. ett litet MEN dock:

att se saker ljusare kan innebära att du bara helt enkelt ser 1. ljuset i slutet av tunneln, kan just vara bara ljuset. kort och gott. 2. ljuset i slutet av tunneln, kan vara ett snabbtåg som kommer mot dig. då är frågan slutligen; vad för slags tåg är det? och vad är dess destination efter att du körts över?

helt korrekt. ett litet MEN dock:

att se saker ljusare kan innebära att du bara helt enkelt ser 1. ljuset i slutet av tunneln, kan just vara bara ljuset. kort och gott. 2. ljuset i slutet av tunneln, kan vara ett snabbtåg som kommer mot dig. då är frågan slutligen; vad för slags tåg är det? och vad är dess destination efter att du körts över?

Ta nu av dig skygglapparna så du inte förväxlas med någon brunstig travhäst och sluta vara så trångsynt.

Kan dock ge dig rätt att det gäller ett tåg men det består av ursinniga fackelbärande hojåkare som mist sitt körkort då trafikpolis Hamrén varit skoningslös i sitt korståg över Stockholms gator.

Beror på läget och vad jag tror att de har sett. Böterna är så sinnes idag så förmodligen drar jag.

spelar ingen roll vem som dyker upp i min spegel, jag drar rullen hela vägen o pyser.... ingen ska om mig:D oavsett färg på ljus, klubb, hoj, kön -
jag ska från er alla:tuttar

Då får du köpa snabbare hoj...jag har nog för mig att jag kom om.:tungan

Ta nu av dig skygglapparna så du inte förväxlas med någon brunstig travhäst och sluta vara så trångsynt.

Kan dock ge dig rätt att det gäller ett tåg men det består av ursinniga fackelbärande hojåkare som mist sitt körkort då trafikpolis Hamrén varit skoningslös i sitt korståg över Stockholms gator.

käre mc broder, jag om någon, är fanbäraren och försvararen utav demokrati och öppenhet i vårt inte så helt demokratiska samhälle idag. när det gäller att vara 'DEN STORE ODLAREN' så är jag den som har många växter i min trädgård där de flesta bara har ormbunkar samt ogräs.

även hamrén ska se ljuset en vacker dag och möjligtvis så som su förkunnar, dock vill jag se det med positiva ögon och utesluter därmed inte alls att det därför kan röra sig om en alien abduction-ljus han ser.

käre mc broder, jag om någon, är fanbäraren och försvararen utav demokrati och öppenhet i vårt inte så helt demokratiska samhälle idag. när det gäller att vara 'DEN STORE ODLAREN' så är jag den som har många växter i min trädgård där de flesta bara har ormbunkar samt ogräs.

även hamrén ska se ljuset en vacker dag och möjligtvis så som su förkunnar, dock vill jag se det med positiva ögon och utesluter därmed inte alls att det därför kan röra sig om en alien abduction-ljus han ser.

kortfattat, dyker snuten upp så drar man om risk för körkortsåterkallelse föreligger.......:D

kortfattat, dyker snuten upp så drar man om risk för körkortsåterkallelse föreligger.......:D

mjaa, det är om man vill använda sig av den vanliga 'svenne' taktiken (dvs sh. medlemmar), men jag har ju nyss pratat om öppenheten och inte vara trångsynt m.m m.m, så därför brukar jag själv använda mig av en s.k 'zigenar' taktik; om 'farbror blå' tar dig, så är förnekelsen det första länken i kedjan, följt av förvirring, förvåning och som sista länk i kedjan, 'för helvete' (här brukar en slö morakniv också materialiseras). då inträder en fasansfull fasa för polisen och skräck råder. prova, det funkar.

Last edited:
mjaa, det är om man vill använda sig av den vanliga 'svenne' taktiken (dvs sh. medlemmar), men jag har ju nyss pratat om öppenheten och inte vara trångsynt m.m m.m, så därför brukar jag själv använda mig av en s.k 'zigenar' taktik; om 'farbror blå' tar dig, så är förnekelsen det första länken i kedjan, följt av förvirring, förvåning och som sista länk i kedjan, 'för helvete' (här brukar en slö morakniv också framträda). då inträder en fasansfull fasa för polisen och skräck råder. prova, det funkar.

kortfattat, funkar det inte med våld så använder man polisvåld

Nog fan lever den nitiske Hamrén i en sience-fiction värld där han på sin blinkande blå-vita kryssare skjuter på fi med sin laserpistol .

Kan dock glädja dig att fler av den sorten det ej blir, då han frusit sönder sitt fortplantningsorgan under en fortkörningsräd, luciahelgen -86.

Nog fan lever den nitiske Hamrén i en sience-fiction värld där han på sin blinkande blå-vita kryssare skjuter på fi med sin laserpistol .

Kan dock glädja dig att fler av den sorten det ej blir, då han frusit sönder sitt fortplantningsorgan under en fortkörningsräd, luciahelgen -86.

bra jobbat. dvs den som körde för fort.

Sist jag mötte en mc hälsade jag som vanligt, i samma ögonblick slog det mig att det var en mc polis jag hälsade på haha. Nu i efterhand har jag funderat, ska man hälsa på mc poliser? Hälsar ni på mc poliser?

... Hälsar ni på mc poliser?

Beror på vilken hastighet man håller när man möter denne - inte alltid man hinner upp med näven.... eller hurvida bägge hjulen är i backen vid mötet (jag vågar inte släppa styret varandes på slangen) :D

Frågan är intressant, och jag är kanske lite väl rättstrogen - stannar garanterat direkt om det "bara" kan handla om böter.
Kommer kortet med i spelet så vet jag faktiskt inte vad som skulle kunna hända. Hoppas att jag fortfarande stannar... :rolleyes:
Detta möjliga övervägande/beteende hos trafikanten, är något som jag anser borde finnas med i de lagstiftandes överväganden!
Om jag hade riskerat säg 15 000:- i böter (men behålla lappen) för 140 på 70 sträcka, vilket händer varje gång man kör sporthoj, hade jag utan tvivel stannat, svurit och tagit mitt rätteliga straff.
Men att bli av med kortet???
Varför inte fängelse 6 månader??
12 månader?
250+ på motorväg skulle kunna vara livstid eller dödstraff...
Börjar man överdriva straffsatsen, skapar man brottslingar även av ordentliga människor... :gnissla

/My view

Synd att det inte går och polla.

Har gjort båda sakerna flera ggr. Är läget rätt och man inte sitter på en lånad hoj eller har skjuts, så kör jag. Men bedömmer jag det som svårkört och inte hittar 100% så stannar jag. Stanna faktist på Boge senast trots att jag hittar bra där. Satt på lånad hoj.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT