Snabbast någonsin på Anderstorp?

vart hittar du den infon ?
jag var på "dubbelrace" -89 -90 -91 först donnington sedan A-torp ,, därför är jag obotligt säker på årtal ,,

Brno har en väldigt kuperad läggning ,, been there walked there ,, har även gått på A-torp ,, har varit funkis där på slutet av 80 talet + defilerat under EM där ,, Brno är grymt kuperad jämfört med A-torp.

du kanske tänker på Donnington som har en fet inbromsning i nerförsbacke,, partiet straxt efter start o mål.(har gått den banan runt åxå)

Det gick superbike-vm fram till 1993 på anderstorp. Sista GP var som sagt 1990.
Jag har kört bägge banorna, men tidsskillnaderna ligger inte i att brno är så kuperad, utan att det är fler svängar och att den är betydligt längre.
Finns en bromsning ner mot en höger som är rätt vanlig att folk går omkull i.

Hur fort körde man då?

Skulle vilja hävda 1.33,8 på Foggy 1993 på Ducce 888. Den tiden kom man inte under förrän Papunen åkte 1.33,5 på kvalet i år. Fortfarande ingen sen dess som kört så fort under race.

Med andra ord så var Foggy rätt duktig... :)

:)
minns det där väl när jag tittar på det nu..
satt på huvudläktaren under racet hörde på Mamolas cagiva att den va på väg att ge upp.. om jag minns rätt så skar den alltså..
har kort på Haslams vurpa nånstans..
minns att det gick ett ryckte om att Lindén skulle få köra ROC hojen som Foggy tog över efter skadade Chilie (eller?)

Gardner skyllde på ett löst näs/imskydd som skymde sikten efter racet.

det va väl även under denna helg som yamaha testade ISR bromsar (men inte på racet va?)

minns också hur det snackades i depån om Schwants 1,29 tid, jag jobbar på att reda ut detta nu.

3220249 :)
minns det där väl när jag tittar på det nu..
satt på huvudläktaren under racet hörde på Mamolas cagiva att den va på väg att ge upp.. om jag minns rätt så skar den alltså..
har kort på Haslams vurpa nånstans..
minns att det gick ett ryckte om att Lindén skulle få köra ROC hojen som Foggy tog över efter skadade Chilie (eller?)

Gardner skyllde på ett löst näs/imskydd som skymde sikten efter racet.

det va väl även under denna helg som yamaha testade ISR bromsar (men inte på racet va?)

minns också hur det snackades i depån om Schwants 1,29 tid, jag jobbar på att reda ut detta nu.
Ja det var grymt race att vara på plats och se. Vi satt alltid vid karusellen ungefär.

Rainey körde ju med ISR bromsar ett antal gånger. Finns ju tom bilder på hojen med dem på.
ny-yzr500a1990.jpg

Om Rossi och pojkarna hade kommit hit med sina MotoGp-cyklar så hade ju dessa rekord inte stått sig länge till förmodligen.
Inte hoj-tiderna men F1'or är på en annan planet.:yoparty
Kollade snabbaste varv i Turkiet 2007:
F1 1.26.8x
MotoGP 1.52.8

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT