Snabb affär

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Har touringhojjen ute på Blocket.
Mail dräller in fr hugade spekulanter.
Vad jag undrar är:

Vad kan jag förvänta mig av en snabb affär?
Hur snabb är en snabb affär i förhållande till en affär som tar normalt lång/kort tid?
Vad är det som gör det möjligt för köparen att korta ner tiden i samband med affären?
Vilka moment kan utföras snabbare resp ev hoppas över.

Tacksam för råd så jag vet vad som kommer att hända, för när det händer
så händer det troligen djävligt fort :rolleyes:

Jag brukar räkna snabb affär som att man kommer till plats samma dag som man ringer tittar provar produkten lite och sedan betalar för att slutföra affären. Över på 10-20min :-)

Men det är nog helt personligt.

Antar att snabb affär menas att du tar med hojen direkt när du tittat och testat den?
En "seg" affär är väl om du ska ha betänketid och ringer några dagar senare när du bestämt dig för att slå till.

Enda gången en snabb affär är bra ,är väl om man själv behöver pengarna fort.

Annars är det ju skit samma.

Men visst vill köparen ha en snabb affär så borde ju priset stiga tycker man,släng på 10% till så blir han nog nöjd,hänvisa till obekväm arbetstid och serviceomkostnader.

Antar att snabb affär menas att du tar med hojen direkt när du tittat och testat den?
En "seg" affär är väl om du ska ha betänketid och ringer några dagar senare när du bestämt dig för att slå till.

Min erfarenhet säger att om det blir affär så blir det det per omgående.
De som kommer, tittar, provar, snackar och sen ska "fundera" 99 ggr av 100 aldrig hör av sig igen.

En begagnat affär är oftast snabb, om ej så blir det ingen affär.

----------------------

Var jag sååå dj.... dålig på att få fram ironin i mitt första inlägg :confused:

när jag köpte min hoj så ringde jag samma dag annonsen kom ut och åkte å titta samma dag så fort säljaren hade tid, tittade på den och behövde inte ens provköra den var så pedantskött och fin, vi åkte allihop till vägverket för att göra ägarbyta direkt och så fort det var gjort ringde jag försäkringbolaget stående på vv och allt ordnades, sen direkt in till stan för att ordna postväxel, hela köpet var klar inom dryga timmen :)
det kallar jag snabb affär:D men seg är så klart när de som tittar ska ha betänktetid och skit. snabb är om man får den såld inom typ ett dygn elelr så...det är min uppfattning;)

Snabb affär styrs av säljarens förmåga att skriva kvitto fort. Vissa ska skriva kalligrafi, stämpla med sigill och rita bomärke innan de är klara.:mad:

eller varför inte mitsukniven som du kan kapa spik med?

Nu börjar det likna något. Tror minsann att jag får gå in och ändra lite i annonsen.
Pris vid långsam affär - 35.000:-
Pris vid snabb affär - 35.000:- och då skickar jag med adressen till närmsta bensinmack, en swimmingpool OCH ett våffeljärn.

För mig innebär det att jag ringer upp säljaren och säger att jag kan komma och hämta den nu direkt med pengar i handen om mitt bud accepteras. Allt är över på någon/några timmar från mitt första samtal beroende på var säljaren bor.

snabb affär är när han sätter in pengar på ditt konto direkt o du lämnar hojen utanför din tomt med nyckeln i

Sista priset kompis?

Vad kostar den i försäkring om jag ska köpa den??

Kan jag betala 1500:- idag och sätta in resten på ditt konto imorgon??

ja det är väl bara några saker man får höra vid en försäljning....:huvet

en polare hade sin slitna bubbla ute på annons, åtta pappa ville han ha

En snubbe ringer: Jag bjuder fyratusen, snabb affär
Polarn: Okej då
Snubben:..... jag är sjukskriven nu men kan du vänta tills januari(fyra månader senare) med att få betalt, du har jag full lön igen.

Snabb start på affären i alla fall...

Idag har telefonen gått varm.

ALLA samtal har inletts såhär ungefär:

- Har du mercedes kvar?
- Ja.
- Vad är sista pris?
- Priset står i annonsen.
- Men vad är ditt sista pris?
- Vet inte, vad vill du ge?
- Vet inte, jag har ju inte sett bilen.
- Nä, just det. Ring igen när du vill komma och titta.

Man blir sååå trött. Om bilen inte är såld i morgon så kommer jag att göra en hel del förtydliganden i texten, inkl info om att man får ett våffeljärn på köpet.

EDIT:
Oj, nu babblade jag på om mercan. Ja, jag den ute på Blocket också.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026