Snabb affär

Sålde en bil en gång innan annonsen i lokaltidningen han tryckas o komma ut. Det var en som jobbade på tidningen som ville köpa den. :)

Vårat favoritbus när vi var små var just att passera lokalblaskans tryckeri vid 3 tiden på söndagsmorgon och plocka upp tidningen med den populära "söndagsbörsen" i (dåtidens blocket). Det köptes en del prylar, men oftast var det busringningar som man bara kan tycka är kul med 2 promille och en ålder under myndig.

snabb affär= max 1-2 dagar från att de annmält intresse.
Långsam affär= allt över 2 dagar
väldig långsam affär= 3månader från intresse anmälan till hämtning
(var lite svårt att sälja sidovagns hoj i norrland så den fick stå i ladugården tills köparen kunde hämta den)

Som säljare tag aldrig prut över telefon. Du tror att det är p.o.k men ikke. För när snubben väl dyker upp ska det alltid prutas vidare från den summa som var överenskommen.

Varför åker man o kikar på en vara om man inte accepterar det pris o skick som anges i annonsen?

Idag kom jag på vad "sista pris" är för något.
Det är skrotpremien. Såklart är det sista priset som sätts på den bilen/mc´n.
Så NU vet jag vad jag ska svara, ska bara kolla upp vad skrotpremien är på idag.
Nästa gång någon frågar så svarar jag alltså: Femtonhundra spänn (eller vad det nu är). På så sätt kommer ju många och tittar i alla fall. Hmm ... det gäller nog att ha förtryckt information uppkopierad så att man slipper förklara för var o en vad "sista pris" egentligen betyder :näsblod

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!