Snabb affär

Sålde en bil en gång innan annonsen i lokaltidningen han tryckas o komma ut. Det var en som jobbade på tidningen som ville köpa den. :)

Vårat favoritbus när vi var små var just att passera lokalblaskans tryckeri vid 3 tiden på söndagsmorgon och plocka upp tidningen med den populära "söndagsbörsen" i (dåtidens blocket). Det köptes en del prylar, men oftast var det busringningar som man bara kan tycka är kul med 2 promille och en ålder under myndig.

snabb affär= max 1-2 dagar från att de annmält intresse.
Långsam affär= allt över 2 dagar
väldig långsam affär= 3månader från intresse anmälan till hämtning
(var lite svårt att sälja sidovagns hoj i norrland så den fick stå i ladugården tills köparen kunde hämta den)

Som säljare tag aldrig prut över telefon. Du tror att det är p.o.k men ikke. För när snubben väl dyker upp ska det alltid prutas vidare från den summa som var överenskommen.

Varför åker man o kikar på en vara om man inte accepterar det pris o skick som anges i annonsen?

Idag kom jag på vad "sista pris" är för något.
Det är skrotpremien. Såklart är det sista priset som sätts på den bilen/mc´n.
Så NU vet jag vad jag ska svara, ska bara kolla upp vad skrotpremien är på idag.
Nästa gång någon frågar så svarar jag alltså: Femtonhundra spänn (eller vad det nu är). På så sätt kommer ju många och tittar i alla fall. Hmm ... det gäller nog att ha förtryckt information uppkopierad så att man slipper förklara för var o en vad "sista pris" egentligen betyder :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back