Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! Jag kom dessutom hem vid två tiden o sen upp som vanligtJa inte va det lätt att komma ur sängen i morse. Öm i hela kroppen men fan va kul helgen va!
Här är en till som är öm i hela kroppen.
Nu vet jag hur det känns att bli bautiserad/torpederad.
Ska bli väldigt intressant att kolla filmen som kompisen som låg bakom filmade...
Vill tacka SMC:s funktionärer och ambulansvårdarna som tog mig till sjukhuset.
Nyckelbenet är av och hela kroppen är ordentligt mörbultad.
Tänkte på Ulvhamne när jag låg där i Trösen och inte vågade röra mig,
jag fick en rejäl smäll i rygg och hela vänstersidan.
Men skiktröntgen visade att det enda som var av var nyckelbenet.
Vad jag förstår är det även ok med killen som körde på mig.
Han var uppe och gick på sjukhuset.
Vad det innebär för mig är inget Anderstorp.
Får se om jag lyckas läka mig själv och hoj till Linköping.
Om det var dig som 125:an försökte para sig med så fick fotografen en läskigt bra sekvens av kraschen. Väldigt informativ för man kan se skedet från (misstänkt) blicklåsning till stillaliggande. Att bilderna är av en kvalitet som matchar de som brukar skickas ut efter MotoGP-/SBK-krascher är inte negativt heller.
Bara så du vet.
Om du vill ha lite udda idolbilder på dig själv.
Bortsett från det så är jag glad att det gick så bra som det gjorde för er. Rykten sprider sig snabbt i tältlägret och oron blir stor när det är rödflaggat och obehagligt tyst i mer än tre minuter.
Jo då, det var en 125:a inblandad.
Och ja, jag tror också att det handlar om blicklåsning.
Jag körde om honom på rakan, bromsade i god tid innan Trösen
och var på väg mot apex med nedlägg när jag blev träffad av
en stor slägga (kändes det som) mitt på hojen, höger sida.
Min undran är hur i hela fridens namn han hade tänkt ta kurvan i den hastigheten?
Jag vet att 125r ofta har högre kurvhastighet än vad jag har,
men jag hade legat bakom honom ett varv och märkte ingen direkt skillnad i kurvhastighet.
Jag vet också att vi alla som håller på med det här gör det på egen risk,
och att var och en tar sina egna skador.
Det kanske är för mycket begärt, killen var väl också chockad.
Men vi låg bredvid varandra på akuten i ett par timmar,
och som jag uppfattade situationen borde jag kunna förvänta mig en ursäkt.
Som aldrig kom.
Så det va du som bröt nyckelbenet och inte killen på 125:an. Tur att det gick så bra som det gick ändå. När man ser bildserien av kraschen så inser man hur illa det kunde ha gått. Hoppas du läker ihop snabbt.
Här är en till som är öm i hela kroppen.
Nu vet jag hur det känns att bli bautiserad/torpederad.
Ska bli väldigt intressant att kolla filmen som kompisen som låg bakom filmade...
Vill tacka SMC:s funktionärer och ambulansvårdarna som tog mig till sjukhuset.
Nyckelbenet är av och hela kroppen är ordentligt mörbultad.
Tänkte på Ulvhamne när jag låg där i Trösen och inte vågade röra mig,
jag fick en rejäl smäll i rygg och hela vänstersidan.
Men skiktröntgen visade att det enda som var av var nyckelbenet.
Vad jag förstår är det även ok med killen som körde på mig.
Han var uppe och gick på sjukhuset.
Vad det innebär för mig är inget Anderstorp.
Får se om jag lyckas läka mig själv och hoj till Linköping.
Lite lärdomar angående "stora" och "små" hojar. Inte så kul att nämna här men i våras var det en dödskrasch på bana i Europa mellan Moto3 hoj och större kubik. Så när vi var på Slovakia Ring för några veckor sedan så varnades det väldigt mycket om detta. De gick ut med tydliga direktiv om att INTE köra om Moto3-hojarna innan kurva då skillnaden i hastighet där är avsevärd.
Kan nog vara bra att ta med till alla förarmöten framöver även här hemma i Sverige. Finns en fin film på MotoGP.com om skillnaderna i hastighet mellan Moto3/Moto2/MotoGP-hojarna i kurva resp. raka.
Vill trycka på att detta verkligen inte är någon kritik mot någon i just den vurpan som var på Gelleråsen. Anser bara att det kan vara bra att vi alla är medvetna om skillnaderna och är vaksamma på att olika hojtyper kör väldigt olika.
Höll själv på att bli torpederad av en effektstark hoj med ABS men som inte är lika snabb i kurvorna som min lilla 600. Min alldeles personliga åsikt är man i möjligaste mån skall separera olika kubik oavsett om varvtiderna är samma. Inte bara för att det kan vara en säkerhetsrisk utan även för att det är duktigt frustrerande att jaga ikapp och köra om liter-klubbor i kurvorna och omedelbart bli omkörd på rakorna tack vare deras hjälp av all teknik och hästkrafter i världen (kan ju även justeras genom att jag själv blir snabbare, men ändå).
Jo då, det var en 125:a inblandad.
Och ja, jag tror också att det handlar om blicklåsning.
Jag körde om honom på rakan, bromsade i god tid innan Trösen
och var på väg mot apex med nedlägg när jag blev träffad av
en stor slägga (kändes det som) mitt på hojen, höger sida.
Min undran är hur i hela fridens namn han hade tänkt ta kurvan i den hastigheten?
Jag vet att 125r ofta har högre kurvhastighet än vad jag har,
men jag hade legat bakom honom ett varv och märkte ingen direkt skillnad i kurvhastighet.
Jag vet också att vi alla som håller på med det här gör det på egen risk,
och att var och en tar sina egna skador.
Det kanske är för mycket begärt, killen var väl också chockad.
Men vi låg bredvid varandra på akuten i ett par timmar,
och som jag uppfattade situationen borde jag kunna förvänta mig en ursäkt.
Som aldrig kom.
Här är en till som är öm i hela kroppen.
Nu vet jag hur det känns att bli bautiserad/torpederad.
Ska bli väldigt intressant att kolla filmen som kompisen som låg bakom filmade...
Vill tacka SMC:s funktionärer och ambulansvårdarna som tog mig till sjukhuset.
Nyckelbenet är av och hela kroppen är ordentligt mörbultad.
Tänkte på Ulvhamne när jag låg där i Trösen och inte vågade röra mig,
jag fick en rejäl smäll i rygg och hela vänstersidan.
Men skiktröntgen visade att det enda som var av var nyckelbenet.
Vad jag förstår är det även ok med killen som körde på mig.
Han var uppe och gick på sjukhuset.
Vad det innebär för mig är inget Anderstorp.
Får se om jag lyckas läka mig själv och hoj till Linköping.
Här är en till som är öm i hela kroppen.
Nu vet jag hur det känns att bli bautiserad/torpederad.
Ska bli väldigt intressant att kolla filmen som kompisen som låg bakom filmade...
Vill tacka SMC:s funktionärer och ambulansvårdarna som tog mig till sjukhuset.
Nyckelbenet är av och hela kroppen är ordentligt mörbultad.
Tänkte på Ulvhamne när jag låg där i Trösen och inte vågade röra mig,
jag fick en rejäl smäll i rygg och hela vänstersidan.
Men skiktröntgen visade att det enda som var av var nyckelbenet.
Vad jag förstår är det även ok med killen som körde på mig.
Han var uppe och gick på sjukhuset.
Vad det innebär för mig är inget Anderstorp.
Får se om jag lyckas läka mig själv och hoj till Linköping.
Men vi låg bredvid varandra på akuten i ett par timmar,
och som jag uppfattade situationen borde jag kunna förvänta mig en ursäkt.
Som aldrig kom.
Tack, det värmer.
Hinner förhoppningsvis få till nåt race i år.
6-8 veckors konvalescens sa de precis.
En tanke som slår mig är hur Lorre kunde köra två dar efter en highsider med nyckelbensbrott.
Och bli femma! Otroligt!
Min alldeles personliga åsikt är man i möjligaste mån skall separera olika kubik oavsett om varvtiderna är samma. Inte bara för att det kan vara en säkerhetsrisk utan även för att det är duktigt frustrerande att jaga ikapp och köra om liter-klubbor i kurvorna och omedelbart bli omkörd på rakorna tack vare deras hjälp av all teknik och hästkrafter i världen (kan ju även justeras genom att jag själv blir snabbare, men ändå).
Skönt att det inte var "mer" än nyckelbenet, men synd att olyckan var framme.
Jag pratade med killen som körde på dig då vi skjutsade honom till sjukstugan efter att ha plockat upp era hojar. Han hade felbedömt din inbromsning, enligt honom så bromsade du tidigare än han räknat med och saktade in mer än han trodde. Han körde med för små marginaler och gjorde en felbedömning (och ville nog gärna ta tillbaka sin position) och klarade därför inte sin egen inbromsning.
Som en följd av detta så kan han nog mycket möjligt låst blicken och gjort andra misstag också. Hade han haft sinnesnärvaro så hade han nog kunnat släppa bromsen och köra ut i escapen bakom dig.
Ansvaret för kraschen är självklart inte ditt på något sätt utan det är killen som borde anpassat sin körning. Enligt honom så klippte han ditt bakhjul med sitt framhjul, oavsett var han träffade din hoj så blev det inte bra.....
Han var också ganska bedrövad och var orolig för dig i bilen (och du borde fått en ursäkt på akuten).
Men jag hoppas vi snart syns på någon bana igen, men friskt nyckelben och lappad hoj!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |