Folksam, har med SMC med hjälp av tagit fram en special försäkring med ett väldigt lågt pris. Självrisken är 25%, och ifall av skada - kan reducera sina kostnader vid att f.ex handla reservdelar via internet och kanske även mecka delar av skadan själv.
Över tid, kommer ett sånt system att reducera bolagets kostnader - och vi kommer få även billigare försäkringar.
Jag förstår inte hur man kan lyfta fram 25% självrisk som något positivt?
Det kan ju bli exakt hur dyrt somhelst om man total kvaddar och det är väl ändå därför man har helförsäkring, för att ha råd att repa hojen om man krashar?
Pratade med Folksam igår och då sa dom dessutom att det är 25% och minimum 3000kr, om det stämmer så blir det hela ännu mer oförståeligt. då kan det ju aldrig bli billigare självrisk än andra bolag, bara dyrare.
Försäkringspremien måste vara bra mycket billigare för att det ska löna sig att ha en självrisk på 25%, eller?
Förklara gärna hur ni resonerar, jag vill gärna bli överbevisad
Och vad gäller att köpa delar själv så går det bra på andra bolag också.
Jag ringde LF när jag hade lagt hojen och frågade om jag fick köpa en dämpare själv och lämna in kvittot och det sa dom skulle gå bra.
Nu behöver jag lyckligtvis inte ens fundera över Folksams försärkring för den var 5300:- dyrare än min tjejförsäkring på LF. Ibland är det bra att vara tjej
Galne Dansken skrev:
Jag tjäner hem medlemskapet flera gångar årligen, och på toppen går mina pengar till SMCs jobb mott tokiga lagstiftningsförslag..
Ja, och för att undvika eventuella missförstånd så är mitt inlägg inte ett argument mot att vara med i SMC, jag tycker att man ska vara med i SMC vare sig om man tjänar ekonomiskt på det eller inte just för att SMC jobbar för oss motorcyklister!