Slut med försäkringsskydd från Folksam på SMC-kursdagar

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Men nu har vi ju kommit fram till att försäkringen faktiskt gäller för bankörning på SMC:s kursdagar, så den delen av ämnet är uttömt redan.
Dock så kvarstår det faktum att min försäkring blir dyrare och dyrare för varje år trots att jag blir äldre, hojen blir äldre och dessutom har jag aldrig någonsin utnyttjat försäkringen till något annat än att fylla pappersåtervinningen med.

Trist tycker jag.

byt antingen bolag som försöker suga ut dig eller flytta till ett område som inte blir "värre och värre"

jag är yngre än dig men mina försäkringar både på bil båt och hoj har minskat... dock har det stått still senaste 2 åren på båten.. men det har helt klart inte blivit dyrare iaf.
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Men nu har vi ju kommit fram till att försäkringen faktiskt gäller för bankörning på SMC:s kursdagar, så den delen av ämnet är uttömt redan.
Dock så kvarstår det faktum att min försäkring blir dyrare och dyrare för varje år trots att jag blir äldre, hojen blir äldre och dessutom har jag aldrig någonsin utnyttjat försäkringen till något annat än att fylla pappersåtervinningen med.

Trist tycker jag.

Bra att försäkringen gäller vid SMC's kurser tycker jag.

För min del har premien gått åt andra hållet och blivit billigare. :)
När jag hade nytaget körkort 2003(31år) så funderade jag på en 2004 gsx-r 1000 hösten 2004. Försäkringsbolaget ville dock ha lika mycket som hojen kostade i hel/hel med motiveringen att de ville betala ut pengarna när jag körde av vägen. Enligt statistiken skulle jag göra det under första året, sa de.
Jag frågade om de ville gå med på en deal, att betala tillbaks premien om jag höll mig på hjulen. Deal godtogs självfallet inte.
Det blev en sv650s istället. :)
Hösten 2006 tittade jag på en R1:a 2006...IF skulle då ha 5000kr/mån hel/hel...alltså en halvering. Fortfarande en smula magstarkt så jag satsade på en vtr istället med märkesförsäkring.
Så året därpå fick jag äntligen tummen ur och utan att ringa försäkringsbolaget gav jag mig av neråt Tyskland och plockade hem en gsx-r 750-05....:tummenupp....vad skulle de säga? :gnissla Jo, då hade Folksam fått sin 35-års försäkring så jag kom undan med 1500kr/mån hel/hel. Hade jag varit 34 hade det kostat 3800kr/mån...hade jag mognat såpass...:yoparty

I höstas köpte jag mig min nuvarande R1:a -07...1800kr/mån hel/hel...okej en liten uppgång. Men 180hk....:3freak...maskinen är ju helt sjuk...:hihi...och roligare än liseberg...:tummenupp
Så det köper jag.

Det svider nu...men jag ångrar det som pensionär om jag inte gör det...garanterat.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har nu ringt runt och jagat ett bra tag. Tyvärr är det ingen som är i närheten av att matcha Folksam trots att premien bara blir dyrare för varje år, så jag får väl bita i det sura äpplet. Jag knallar väl på som tidigare med en avställningsbar och ser till att ställa av hojen så fort det regnar eller om jag bara känner för att spela TV-spel en dag. På så vis blir det ju ändå en ganska billig försäkring över ett år. Skulle tro att jag landar mellan 12000 och 14000 för ett år på det viset.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top