SMC-kursen med stort K Kemora 2011!

Seriöst, kan vi inte diskutera lite mer Kemora-specifika grejer här? Ni kan väl ringa varandra eller nåt istället :)

//surpuppan
Vaddå, kan man ringa på en telefon?
Nä, nu skojar du aprilio med oss. ;)

Jag har varit på Kemora en gång, fråga mig, jag kan ALLT om allt där.

Förbannat rolig vecka är det i alla fall. En hel hög med folk som är lika dum som en annan.
Cage är om möjligt ännu dummare.. :tungan

Vaddå, kan man ringa på en telefon?
Nä, nu skojar du aprilio med oss. ;)

Jag har varit på Kemora en gång, fråga mig, jag kan ALLT om allt där.

Förbannat rolig vecka är det i alla fall. En hel hög med folk som är lika dum som en annan.
Cage är om möjligt ännu dummare.. :tungan

Aaah såja, back to subject :)

Hur funkar det att köra fyra dagar på raken? Har bara kört tvådagars på Gelleråsen, gick iofs hur bra som helst. Men en tredje, och FJÄRDE på det vetefan :näsblod

Man får väl ladda med en veckas semester inför resan, sen sjukskrivas för utbrändhet efter helt enkelt!

Hur funkar det att köra fyra dagar på raken? Har bara kört tvådagars på Gelleråsen, gick iofs hur bra som helst. Men en tredje, och FJÄRDE på det vetefan :näsblod

Man får väl ladda med en veckas semester inför resan, sen sjukskrivas för utbrändhet efter helt enkelt!
Jag hade kunnat stanna 2 dar till...

Du kommer inte ångra dig, drick vatten o ät lite salt på dagarna. Ordentligt med mat på kvällarna o inte supa HELA natten. Så går det nog bra ska du se. :)

....Men en tredje, och FJÄRDE på det vetefan :näsblod

Snick snack!
Jag bruker ta en touring sväng upp till Norkapp direcKt efter, och hem via Norge! Funderar igen på Murmansk!

Det är kanon att åka 4 dagar på kurs. Vist kan man lite trött i poletten - men det är en del av upplevelsen - 4 dygn vart allt rör sig om en själv och MCn

Seriöst, kan vi inte diskutera lite mer Kemora-specifika grejer här? Ni kan väl ringa varandra eller nåt istället :)

//surpuppan

Håller med fullständigt!!! Per, Roffe, Ricken...hyr ett rum!

Tack. Det känns tryggt. Med den motorbromsen skulle Du för övrigt skämmas om Du behöver byta belägg tätare än jämnt decennium.

Ska Du börja köra riktig mc igen säsongen 2011, en sån med kåpor och max 249cc per cylle? Annars kan Du ju låna Pers vildstare, då väger ju i a f våra ekipage likvärdigt...

Vi får väl se...:)

Last edited:
Du har en poäng i det Du säger - det är klokt att tänka till kring hur det egentligen fungerar. Jag har varit med både som deltagare och instruktör och som Ricken säger så blir det inga vaknätter om man ska orka med och ha skoj hela tiden. De flesta nöjer sig med att tanka upp dunkar eller hoj, få i sig en bit mat och sedan basta och snacka lite grand, sedan är det lika bra att krypa till kojs för att ha energi till nästa dag.

En stor del av upplevelsen är nog, som Jesper påpekar, att vi kör hoj, äter hoj, snackar hoj, umgås och drömmer hoj under fyra dagar i en följd. Det finns liksom inte så mycket annat att göra vilket innebär att upplevelsen blir så mycket mer än bara övningarna och dagarna.

Det underlättar också mer än vad man tror att boendet både i stugbyn och vid hotellet är av bra klass och ligger hyggligt nära banan.

En fördel är också att man lär sig banan och hela tiden märker vad som fungerar bra respektive mindre bra med övningarna.

Det kan också vara värt att planera hemresan väl så bra som ditresan och själva kursen. Att sitta bakom ratten hela natten efter avslutningen är inte att rekommendera.

Om Du funderar på att boka kan jag rekommendera Dig att kolla in trådarna från tidigare år, där finns faktiskt en hel del matnyttig info om hur man tar sig dit och om själva upplägget på kursen:)

...Hur funkar det att köra fyra dagar på raken? Har bara kört tvådagars på Gelleråsen, gick iofs hur bra som helst. Men en tredje, och FJÄRDE på det vetefan :näsblod

Last edited:

bit ihop..du behöver övningen..:rofl

bara att ladda bussen med lite plockepinn du kommer behöva..sovsäck,tält osv el hyr en stuga och sen bara gasa i dagarna 4..:tummenupp

Jag tycker att det var riktigt roligt 2010, men åtminstone jag var ganska trött i benen på fjärde dagen (kändes väl på tredje också). Kul som fan med eller utan trötthet dock i karuselli!

Om du börjar träna igen istället för att ligga hemma med ipaden så underlättar det..

Och glöm inte att dricka vatten!

Om du börjar träna igen istället för att ligga hemma med ipaden så underlättar det..

Och glöm inte att dricka vatten!

... säger "mr. max 90 bpm" som mest går runt och snackar däcktryck och knäskrap inne på Friskis och Svettis :klappar

iofs .. du brukar köra Facebook när du går dina 10 minuter på bandet också, kanske ökar pulsen till 91 bpm när du kollar mina banåknings-album

Host host, kan inte ni ringa till varandra? ;)

Så, hur många ska dit?

jag är sugen, sen är det transporten dit och hem som ska lösas också
Det är därför den här tråden är så bra, nu kan du efterlysa nån fler stockholmare som ska iväg som du kan samåka med. :tummenupp

Jag vill också dit. Crazy Danskens "snick snack" var allt som behövdes för att övertyga mig om att fyra dagars-kurs är the shit.

Roffe, tack för mkt bra info och tips!

Jag vill också dit. Crazy Danskens "snick snack" var allt som behövdes för att övertyga mig om att fyra dagars-kurs är the shit.

Roffe, tack för mkt bra info och tips!

då är det bara till att skaffa sig en gypsy van, hänga på låset den 15 och förbereda jobbet på en sjukskrivning i sommar

yes, får se till att boka det där,, sjukskrivning är för kommunanställda,, i IT-branschen är det "jobba hemifrån" ett par dagar som gäller..

Lite aptitretare från tidigare kurser, with courtesy to Jocke aka HighFidelity...:

2009:
[YOUTUBE-ID]nzRHg1uUlRA[/YOUTUBE-ID]

2009, färdig version:
[YOUTUBE-ID]xhY9XG9KxHM[/YOUTUBE-ID]

2010:
[YOUTUBE-ID]LpoQR_gDqBI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Hmm, jag får se hur det blir i år! Det är många andra bandagar som ska klaras av också.

Att sitta och ljuga med Roffe i bastun över en öl (eller två) var riktigt trevligt så det kommer jag i så fall att sakna:)

Back