SMC kurs på Arlanda Test Track 17-18/8

Då var söndagen den 18/8 bokad och klar, någon mer som ska köra steg 2 snabb?..
Första gången med nya moppen, kommer bli helt sjukt kul

Tänkte ev anmäla mig i morgon efter närmare koll av vädret. Hur funkar det då med betalning??
Går det att betala kontant eftersom ev kortbetalning inte visar sig förstän på tsdag??
Sen fanns det bara steg 1 att välja på fast det stod på dom övriga att det fanns mer än 10 platser kvar.

Välj faktura.
Skall gå att välja alla steg, om inte testa igen. :)

Och kommer du så måste du komma fram till mig o säga hej så jag äntligen får träffa the legend. :fakta

Självklart gör jag det :)
Vad är grejen med "stegen" ?? För på samma sida kan man välja snabb lugn eller medel.

Har du gått något steg tidigare?
Du måste ha gått steg 1 innan man får gå steg 2 o.s.v. tror jag.
Jag har gått steg 1 & 2 i år och kan välja alla steg utom 4 i bokningen.

Dessutom tror jag att man måste ha blivit "godkänd" i varje steg = fyllt i utvärdering av kurs som man deltagit på.
Någon kunnig SMC-person kanske kan bringa lite klarhet :)

Har du gått något steg tidigare?
Du måste ha gått steg 1 innan man får gå steg 2 o.s.v. tror jag.
Jag har gått steg 1 & 2 i år och kan välja alla steg utom 4 i bokningen.

Dessutom tror jag att man måste ha blivit "godkänd" i varje steg = fyllt i utvärdering av kurs som man deltagit på.
Någon kunnig SMC-person kanske kan bringa lite klarhet :)

Det stämmer bra förutom att godkänna ett steg gör Träningsledaren.

Dantheman: Stegen har inget med tempo att göra. Det handlar om vad man övar på.

Personligen tycker jag det här med stegen bör ändras. Det är totalt förvirrande och jag tror även att det är just att det kallas steg 1, 2, 3 och 4 som gör att försäkringsbolagen ballat ur. Vissa försäkringsbolag har ju villkorat att den endast gäller för t. ex steg 1 och 2 vilket är helt galet eftersom det inte har ett skit med tempo att göra, endast vad som ska övas på! Varför inte döpa om det och kalla det för t.ex gaskontroll, blick, broms/svängpunkt och till sist sittställning? Detta ger en mer rättvis bild över upplägget och tanken bakom kurserna. Samtliga "steg" hänger ju ihop och det är först när man gått alla som man fått en helhet och kan börja öva på "riktigt".

Just nu skiter jag iofs i vilket eftersom jag ska köra imorgon :krama

Jag bokade precis plats på söndag och betalade med kort... kommer det bli problem? Stod ingenting om att det tar flera dagar för betalningen att synas :(

Jag bokade precis plats på söndag och betalade med kort... kommer det bli problem? Stod ingenting om att det tar flera dagar för betalningen att synas :(

Har för mig att jag gjorde nåt liknande nån gång.. Då tog dom bara mina uppgifter en gång till när jag var på plats för att kunna skicka en faktura om det hade varit så att jag INTE betalt..

Carnivore kan säkert svara på exakt hur man löser det om han ser tråden.
Hursomhelst så lär det lösa sig. :tummenupp

Har för mig att jag gjorde nåt liknande nån gång.. Då tog dom bara mina uppgifter en gång till när jag var på plats för att kunna skicka en faktura om det hade varit så att jag INTE betalt..

Carnivore kan säkert svara på exakt hur man löser det om han ser tråden.
Hursomhelst så lär det lösa sig. :tummenupp

När jag loggar in på SMC:s hemsida så står det att det är betalt och om jag kan se det så tycker jag att SMC borde kunna se det :)

Försöker att anmäla mig men det går inte att betala med kort. Står att det uppkommit ett okänt fel, går det att betala kontant på plats, eller faktura i efterhand?

Försöker att anmäla mig men det går inte att betala med kort. Står att det uppkommit ett okänt fel, går det att betala kontant på plats, eller faktura i efterhand?

Jag fick en faktura när det hände mig.

Edit: Förresten tack för idag, grymt rolig dag och jag har nog aldrig kört bättre!

Tack för en otroligt skön dag (trots regn) :tummenupp

Som vanligt var det bra organiserat, riktigt bra käk och sköna människor. Extra stort tack till instruktör Matts! :Bugar

Nyheter
Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra