SMC kurs på Arlanda Test Track 17-18/8

Är det en bra idé att boka båda dagarna? Gå steg 2 på lör o 3 på sön?
(Borde ha råd eftersom jag slutat med räkmackorna på Rosen.)

Vet inte om det är dig jag svarat på via mail men skriver här med.

Det är absolut en bra grej, tycker själv att två dagar i rad ger mer än en dag, har alltid kört så själv när jag gick som deltagare.

Vet inte om det är dig jag svarat på via mail men skriver här med.

Det är absolut en bra grej, tycker själv att två dagar i rad ger mer än en dag, har alltid kört så själv när jag gick som deltagare.

Jo, fick mejl, tack! KlaRRRt och betaRRRt!

Ja det är för jävla synd att vi inte får åka där lite oftare mitt under sommaren, men jag förstår dom som bor i området med.

Sjukt rolig bit asfalt det där :tummenupp

Jag förstår däremot inte de som bor i området. :va Möjligen de få som bodde där innan motorväg och flygplats byggdes...

Själv valde jag att inte bo vid en motorväg och/eller flygplats men jag är ju lite annorlunda...:D

Jag förstår däremot inte de som bor i området. :va Möjligen de få som bodde där innan motorväg och flygplats byggdes...

Själv valde jag att inte bo vid en motorväg och/eller flygplats men jag är ju lite annorlunda...:D

Det är inte så farligt att bo nära motorväg, bara skönt att det aldrig blir tyst :)
Men nu har jag iaf bokat lördagen, snabb grupp! Någon mer som ska köra?

Sjukt egentligen.. att man redan börjar se "slutet av säsongen" i banbokningarna, känns som det knappt börjat.. Och lika sjukt att det bara är en helg kvar på ATT.. den lär inte jag missa iaf. :yoparty

Kom precis på att jag är skyldig dig fika. Kommer du alltså? Hatar att lova saker som inte blir av

Eller så 'köar' du mälaren runt och kör ATT på söndagen :)

Jag kan tycka att det kan vara 'roligt' att ha gjort det en gång i sitt liv.

Eller så 'köar' du mälaren runt och kör ATT på söndagen :)

Jag kan tycka att det kan vara 'roligt' att ha gjort det en gång i sitt liv.

Vi som inte är så gamla som du är har ju dock gott om tid till att skjuta upp mälaren runt till nåt år när den inte krockar med ATT :tungan

Tips är att ta med vatten och mycket av det!

Marknasvärdet på dickbart vatten vid ATT ligger runt 1200:- litern :fakta.

Kanske egentligen borde ställa frågan i SMCs forum, men jag är lat så jag slänger in den här :D
Jag har inte kört någon BKK tidigare och är anmäld till ATT lör + sön steg 1 och 2, men kanske hinner med att köra en eller två dagar på Gotland Ring veckan innan. Om jag hinner det kommer jag att avverka iaf steg 1 på Gotland. Tror ni det finns möjlighet att ändra till högre steg på ATT när man kommer till Arlanda i så fall?

Det brukar gå att lösa på plats, även om det underlättar att folk är anmälda i rätt grupp :tummenupp

Men som sagt, brukar inte vara nått problem.

Så länge du inte har kromslädefladdrandestyrfransar och inte kör mer än 50 mil på gata om året :7peta

Då får du köra i det steget du anmält dig :crash

Vore det dock inte lite intressant för SMC att ha en "kromslädedag/kurs"... Det är väll vad som utgör majoritet av alla hojar i Sverige?

(minimum krav borde då vara 1200cc med obefintliga bromsar igen markfrigång och 95 db eller mer på tomgång :hihi)

Så länge du inte har kromslädefladdrandestyrfransar och inte kör mer än 50 mil på gata om året :7peta

Vore det dock inte lite intressant för SMC att ha en "kromslädedag/kurs"... Det är väll vad som utgör majoritet av alla hojar i Sverige?

(minimum krav borde då vara 1200cc med obefintliga bromsar igen markfrigång och 95 db eller mer på tomgång :hihi)

Dessvärre är customfolket svårflörtade när det gäller att gå på kurs på bana. Har själv stått på diverse event och försökt tala mig varm för hur bra det är men mötts av ointresse och kommentarer som "att jag kör så lugnt så det behöver inte jag" eller "det är bara för rejsputtar". De fåtal som letar sig ut till kurserna är mycket nöjda efteråt. Kan säga att jag aldrig sett så mycket customhojar på bana samtidigt som när vi hade halvdagarna på ATT i juni och de hörde till de tystare hojarna :). Stod själv i tornet och läste av ljudnivån de dagarna. Jag hoppas då att vi får se några av dem på dessa kursdagar i augusti.

Hade en kille på en custom med aphängsstyre på Mantorp när vi körde Filip Backlundsdagarna och han var verkligen eld o lågor efteråt... ja, på ett bra sätt alltså. :)

Och sen har vi haft några customhojar även på andra ställen, även ATT, och de har vad jag vet alltid kommit därifrån med ett stort leende på läpparna.

Men som Maud skriver, de är svårflörtade de där customåkarna. :(

Bifogat

• custom.jpg
    custom.jpg
    75.6 KB · Visningar: 87
Last edited:
Kanske egentligen borde ställa frågan i SMCs forum, men jag är lat så jag slänger in den här :D
Jag har inte kört någon BKK tidigare och är anmäld till ATT lör + sön steg 1 och 2, men kanske hinner med att köra en eller två dagar på Gotland Ring veckan innan. Om jag hinner det kommer jag att avverka iaf steg 1 på Gotland. Tror ni det finns möjlighet att ändra till högre steg på ATT när man kommer till Arlanda i så fall?

Helst inte, bästa vore om du ändrar det med kansliet så planeringen av instruktörer blir rätt.

Det brukar gå att lösa på plats, även om det underlättar att folk är anmälda i rätt grupp :tummenupp

Men som sagt, brukar inte vara nått problem.

Då får du köra i det steget du anmält dig :crash

Nja säger jag.
Med den indelning och morgonmöte vi satt som rutin numera så är sådana ändringar inte sååå poppis, helst ordnas sånt innan själva kursdagen.

Hade en kille på en custom med aphängsstyre på Mantorp när vi körde Filip Backlundsdagarna och han var verkligen eld o lågor efteråt... ja, på ett bra sätt alltså. :)

Och sen har vi haft några customhojar även på andra ställen, även ATT, och de har vad jag vet alltid kommit därifrån med ett stort leende på läpparna.

Men som Maud skriver, de är svårflörtade de där customåkarna. :(

"Om berget inte kan komma till Muhammed, får Muhammed komma till berget"

Halvdag på ATT med "drop-in" och lösa medlemskap på plats så blir det säkert flera intressenter.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman