SMC kurs på Arlanda Test Track 17-18/8

"Om berget inte kan komma till Muhammed, får Muhammed komma till berget"

Halvdag på ATT med "drop-in" och lösa medlemskap på plats så blir det säkert flera intressenter.

Vi har prövat halvdagar (8-9/6) och kommer utvärdera de under vintern.
Att kombinera de med att lösa medlemsskapet på plats blir svårt att få till rent logistiskt tyvärr.

Men det är en bra tanke som vi får ta med i utvärderingen under vintern. :tummenupp

Låter kul men vad är risken för regn tro... Att gå upp tidigt, köra en hel dag i regn och dessutom betala för det känns inte aktuellt :gnissla Förmodar att kursen genomförs oavsett väderlek.

Lurar på om jag kanske skulle anmäla mig, banan ser ju rätt kul ut på youtube. Har en 50 mil att köra så det blir till att sova någonstans. Någon som har tips på bra boende i närheten, vandrahem eller camping? Går det att komma in på området kvällen innan och slå upp ett tält kanske?

Låter kul men vad är risken för regn tro... Att gå upp tidigt, köra en hel dag i regn och dessutom betala för det känns inte aktuellt :gnissla Förmodar att kursen genomförs oavsett väderlek.

Vad jag vet har vi inte ställt in någon kurs pga väder än så länge.

Det är faktiskt rätt lärorikt även i regn... eller som jag brukar säga, regn är bara skoj! :)

Lurar på om jag kanske skulle anmäla mig, banan ser ju rätt kul ut på youtube. Har en 50 mil att köra så det blir till att sova någonstans. Någon som har tips på bra boende i närheten, vandrahem eller camping? Går det att komma in på området kvällen innan och slå upp ett tält kanske?

Tyvärr kan jag inte släppa in folk på området kvällen innan men det finns gott om boenden runt omkring.

Ja, nu när jag tänker efter så har man ju sett den från vägen. Verkar ju rätt schysst, inte så farligt dyrt heller. Stenkast från banan dessutom. Bra tips, tack!

Blir ju en klockren liten "minisemester" för dig.. dra iväg över en helg.. lite hotellfrukost, slappa på rummet.. och sen göra nåt jävligt kul!

Det är en rolig bana!! Rekomenderar starkt!!:banana

Blir ju en klockren liten "minisemester" för dig.. dra iväg över en helg.. lite hotellfrukost, slappa på rummet.. och sen göra nåt jävligt kul!

Sant, bra övertalning! :tummenupp Ska visserligen köra Knutstorp på måndagen, men men, bankörning kan man väl inte få för mycket av?!

Scandic Upplands Väsby pris enkelrum från 672 kr inkl. frukost. 17 km från Arlanda.

Nu är det bara två veckor kvar och platserna börjar bokas upp har jag märkt. :tummenupp

Så sitter ni med väderapparna i högsta hugg och väntar på att få se hur vädret skall bli så kan jag rekommendera att hoppa det och boka istället medans det fortfarande finns platser kvar. :)

Anmäld till 17/8. Tänkte passa på att höra med någon av instruktörerna här (Carnivore?) om det skulle vara ok att ta dit en kompis under dagen för att få åka med ett par varv bakpå. Dels för att det skulle vara kul att testa lite mer aktiv körning med skjuts, och dels för att han ska få tummen ur och ta hojkort... (Som bakgrund kan sägas att jag kört ett par kurser på Gelleråsen och några på ATT och kör nu i snabb grupp steg 4.)

Anmäld till 17/8. Tänkte passa på att höra med någon av instruktörerna här (Carnivore?) om det skulle vara ok att ta dit en kompis under dagen för att få åka med ett par varv bakpå. Dels för att det skulle vara kul att testa lite mer aktiv körning med skjuts, och dels för att han ska få tummen ur och ta hojkort... (Som bakgrund kan sägas att jag kört ett par kurser på Gelleråsen och några på ATT och kör nu i snabb grupp steg 4.)

Jag har haft deltagare som skjutsat sin partner under en hel kursdag på Gelleråsen, så det skall inte vara några problem.

Sist jag var på ATT var det ett par som åkte med skjuts, så det ska nog inte vara något problem sålänge ni inte ser livsfarliga ut när ni far fram på banan. :D

Vet att endel säger att skall man skjutsa skall man skjutsa hela dagen :)

Men det är olika som sagt, be att han får åka med nån instruktör som gillar att skjutsa med :hihi

Det med att köra med skjuts brukar vi tillåta om det är så att man normalt kör med passageraren (tänk man o fru el dylikt) just för att båda skall få ut lite mer av körningen/åkningen.
Att ta dit en kompis för en joyride är inte riktigt syftet med kursen då du kommer offra ett körpass ur hela kursdagen och avvika från kursplanen du har tillsammans med din instruktör vilket inte riktigt är syftet med det hela... det är trots allt inte en bandag utan det är kursdag.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman