TO
Ny medlem
Vet vi var man satt ribban? Om det är det jag markerat med fet stil i inlägget på sida 1, inlägg 8 i tråden tror jag att det är en väldigt liten krets förare som känner sig träffade. Jag förutsätter inte att man ska beslagta hojen om man ligger i 160 km/h på en lätt trafikerad motorväg eller om man ligger och kör i 110 km/h på en mindre landsväg med goda siktförhållanden och en bra bit utanför små samhällen med utfarter längst sträckan i fråga. Skulle man göra det kommer polismyndigheterna helt klart att få problem att upprätthålla lagen och den skulle inte vara legitim i allmänhetens ögon.
Jag vet att många sporthojsförare är besvikna på att SMC inte tillgodosåg deras intressen när nya försäkringsavtal slöts och när de då läser den här typer av rubriker utan att sätta sig in i vad det egentligen handlar om väcks ont blod till livs igen. Men vi har bara oss själva att skylla på eller rättare sagt en mindre krets mc-förare (utan körkort, narkotika/alkohol påverkade etc) som skapar dåliga rubriker för alla andra. Skulle man på något sätt försvåra för dem skulle mycket vara vunnet.
I dom pressmeddelanden som SMC här gett ut nu, länk i post#60 ,sida 24 i länken, så står det at SMC anser att du har ett extremt beteende om du kör över körkortsgränsen, och då anser SMC att det är lämpligt att polisen beslagtar din hoj, om du tycker det är rättvist så....