none
Ny medlem
Öppna en pdf, vara läskunnig och faktiskt kunna förstå det man läser?
Känns lite mkt begärt av den genomsnittlige sporthojaren.
Helt sant eftersom de flesta har fullt upp att förstå hur man säger upp sitt medlemskap från SMC

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Öppna en pdf, vara läskunnig och faktiskt kunna förstå det man läser?
Känns lite mkt begärt av den genomsnittlige sporthojaren.
Är jag den enda som inser möjligheterna?
Jäklar va billiga fynd man kommer kunna göra när polisen auktionerar ut alla hojar de beslagtagit.![]()
![]()
Om de inte skrotas som i england
Ingen som sagt att det är rätt. Jag tar boten, men ge f-n i hojen![]()
Ni som säger att ni är för detta, ni tror då fan inte att någon bitter polis kommer missbruka detta då?
Gränsen för extremt beteende lär alltid vara en flytande sådan. Utgångspunkt måste bli lagen. Vi har redan vårdslöshet i trafik, som är en bedömning i mångt och mycket.
Precis som fyllona på ålandsbåten inte kastas i cellen direkt lär det här inte rendera i något rekordbeslag av fordon. Poliser är knappast sugna på att ordna transporter, skriva rapporter etc. Att de får rätten att göra så betyder ju inte i praktiken att de kommer följa det slaviskt.
Tycker det finns rätt många här som beskrivit att de sluppit böter alt fått dom nedskrivna av kommisarien. Varför skulle dom helt plötsligt bli rabiata av det här?
Vad hade du sagt om vi likt vissa av våra grannländer haft böter baserad på inkomst och fängelsestraff om man nu inte kan betala eller vill?
Att dra körkortet för vissa har ingen som helst betydelse. Själva sporten ligger inte där. Däremot tror jag att många skulle dra öronen åt sig om vi hade böter baserad på inkomst och förmögenhet. Men det är ingen utveckling jag själv vill se. Det skulle kunna få absurda konsekvenser beroende på hur man skulle sätta ribban. Beslagta ett fordon för extremt beteende tycker jag dock är helt ok om man nu sätter ribban vid just det och en tolkning som majoriteten av befolkningen accepterar.
Mmm säkert, kan dom skriva ut P-böter på Skogskyrkogården på onsdagar trots att det inte är parkeringsförbud så lär dom nog inte tveka att använda en sån möljighet maximalt.
Jag är tilldels enig i det du säger, men när den största organisationen innan ämnet, i det här fallet SMC,
väljer att lägga ribban på en så låg nivå att väldigt många hojåkare (medlemmar?) blir sett på som extrema så har dom ett internt problem, och när dom väljer att förespråka ett så hårt straff för vad som många anser inte är ett så hårt brott på den allmänna uppfattning av lovar och regler så vill det skapa en konflikt på om du vill vara med å supporta en organisation som tycker du är en grovt kriminell...
Man fick ju tyvärr stopp på han, dock lite försent...Men som sades oven, att man tagit hojen från han som körde ihjäl sig i Sthlm hade nog inte varit en dum idé (om man nu hade stoppat honom tidigare dvs.)
Jag är tilldels enig i det du säger, men när den största organisationen innan ämnet, i det här fallet SMC,
väljer att lägga ribban på en så låg nivå att väldigt många hojåkare (medlemmar?) blir sett på som extrema så har dom ett internt problem, och när dom väljer att förespråka ett så hårt straff för vad som många anser inte är ett så hårt brott på den allmänna uppfattning av lovar och regler så vill det skapa en konflikt på om du vill vara med å supporta en organisation som tycker du är en grovt kriminell...
Nu är det ju så att det är en minoritet av alla hojåkare som faktiskt kör på tok för fort mest hela tiden och inte kan uppvisa ett vettigt trafikbeteende på allmän väg så det är nog ett mindre problem än vad du låter påskina. Att så pass många av dom verkar hänga här är väl mer tankeväckande än något......
Tror faktiskt att en majoritet av SMC´s medlemmar inte har ett problem med detta utan snarare tvärt om stödjer det hela.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |