Nyteknik skrev:Tre race och fyra träningar är tillräckligt mycket för att utesluta tur som skäl till att min motor inte har gått sönder.
11 gängpaj? Trams. Det var gängpaj till en av insugsbultarna.
Men du har ju trots kunskap, en seriös inställning till skruvande och Aspen-bränsle haft mer och framför allt allvarligare problem än jag. Hur förklarar du det?
Skit i powerjeten, trots rengöring i vintras, är tyvärr inget annat än otur.
Ungefär som fransson flödande förgasare på karlskoga i år. D.v.s hojarna är rätt känsliga för att få i sig skit, och de är relativt öppna utåt.
Det var mestadels SBS mitt första racerår som skapade de flesta problemen.
Och det HAR inget med bränslet att göra, förutom att rasen kanske kommit tidigare om jag kört på sämre soppa. Jag hade iofs inte särskilt mycket detonationsproblem alls första året, en del av nypen var faktiskt oförklarliga(många är det), en kolv på anderstorp är jag iofs säker på att det var för magert, var rätt mycket fuktigare i luften på eftermiddagen, samt att tempen sjönk några grader.
Din motor HAR ju gått sönder, även om just dina kolvar är hela..
Sköter du inte din cykel så kommer du att få problem, så enkelt är det.
Kollar du inte din motor lär du dig inte heller något, utan får förlita dig på andra, eller bara hoppas din motor håller. Man behöver som sagt inte överdriva skruvandet, eller köra på värstingprylar, det har ju som sagt gått rätt ok för dig i år.
Men, de fel du haft på din hoj i år, hade som sagt lika gärna kunnat komma under rejs, och de felen du haft har berott på antingen SBS, eller bristen på kontroll..