Det där har jag skissat på till min hoj, men jag kom fram till att det får jävlar i det inte plats innanför mina kåpor... Dessutom ger det mer problem än fördelar på en hoj, tycker jag. Ochycket moment på låga varv knäcker min låda. Iofs börja jag få rutin på att laga växellådan, men så kul är det inte
Angående fyra aggregat på en 4:a, hur ska de få plats?

Det är trångt med ett aggregat.
Jaja. Det har ju byggts en XR650 (stånka...) med turbo, tror det var Boost 2 som byggde och krämade ur ca 105 hk på slangen. Verkar ha varit många bekymmer innan den gick som den skulle eftersom det bara var en cylinder som försåg turbon med avgaser. Så det funkar ju, men där har lagts ner mycket möda på den. Turbon ovanför bakhjulet/på sidan. Grenröret (2-1) kan ha varit något som kanske delar upp de enskilda pulserna mha olika längder på rören så samma puls kommer i två "delar", något förskjutna från varandra. Dvs. dubbelt så många pulser till aggregatet. Bara en tanke! Var det så?
Vissa anser att det som turbon behöver är pulser, andra anser att det är flöde. En turbo till en cylinder (med enkelt grenrör) ger varken många pulser eller högt flöde. Bara en fjärdedel av vad den hade fått om den suttit ensam på en fyrcylindrig motor. Så snabbare spool-up lär du inte få. Även om varje aggregat är mindre än om man skulle kört med singelturbo.
Så ett aggregat röstar jag för! Det får plats, du slipper en jäkla massa rördragning, lättare att få till ic:n, samma tryck i alla rör (4 aggregat som ska ge samma tryck annars) alla rör ska ändå ihop till ett insug och tryckutjämnas mellan aggregaten, då är det onödigt att luften kommer från så många olika håll. Bättre spool-up med ett aggregat, mindre oljetryck som försvinner för motorn (förse 4 aggregat med olja sänker nog oljetrycket en del).
Nu kanske jag lät negativ

Men skit i det, problem är till för att lösas