Småföretagande, mammaledighet, rekryteringsproblem

Markus skrev:
Lösningen på allas problem vore väl att avskaffa föräldrapenningen? Mamman får avla när hon vill, och arbetsgivaren slipper åtminstone betala hennes frånvaro. Det enda han sedan behöver pröjsa är en ny rekrytering.

Du har ingen flickvän va? Och om du har det så har inte du tänkt att skaffa barn än på ett tag? Och om jag har fel i bägge fallen, ja då är du rik som ett troll!
Ska kolla upp finland senare. Skolan kallar.

juha01 skrev:
Du har ingen flickvän va? Och om du har det så har inte du tänkt att skaffa barn än på ett tag? Och om jag har fel i bägge fallen, ja då är du rik som ett troll!
Ska kolla upp finland senare. Skolan kallar.

Jo, och hon är från Finland. Där fick du. :D
Nej, jag ska inte ha barn på ett tag. Men jag tycker inte man behöver ändra åsikter ideligen utifrån sin egen situation.

Tänk om folk kunde acceptera att barn är ingen rättighet och det är inte gratis heller.

/Trollet

Tåbbä skrev:
Vilket företag har anställda som jobbar svart? Pizzerian på hörnet möjligtsvis.
Det är skitsvårt att få ihop svarta pengar, iaf mer än till fika-kassan

Har en polare som plockar ut 20 lax om dan på sin restaurang i sthlm (och nej det e ingen pizzeria).

Santo skrev:
Har en polare som plockar ut 20 lax om dan på sin restaurang i sthlm (och nej det e ingen pizzeria).

Inte dåligt att lyfta över 7 miljoner i svarta pengar per år, eller fattade jag fel så att han plockar ut nästan 7 miljoner fiskar ur sin resturang per år? :hihi

Långa farbron skrev:
Lax.. är inte det stockholmslang för något annat :va :rolleyes:

Jag som har fattat helt fel eller i alla dessa år?
Vad jag har fått höra kommer det efter den rosa färgen som tydligen 1000:- lapparna hade förr i tiden?!?

MT skrev:
Inte dåligt att lyfta över 7 miljoner i svarta pengar per år, eller fattade jag fel så att han plockar ut nästan 7 miljoner fiskar ur sin resturang per år? :hihi

Ok, 20 om dan kanske e lite överdrivet... men i snitt på 3-4 dagar i veckan. Blir ju ändå en del. Jävla guldgruva :gnissla

Santo skrev:
Ok, 20 om dan kanske e lite överdrivet... men i snitt på 3-4 dagar i veckan. Blir ju ändå en del. Jävla guldgruva :gnissla

Inte alls dåligt! Måste vara antingen en jäkligt stor eller jäkligt dyr resturang om han kan ta ut så mycket och fortfarande hålla firman rullande.

Markus skrev:
....

Tänk om folk kunde acceptera att barn är ingen rättighet och det är inte gratis heller.

/Trollet

sKÖNT , nu är du som vanligt igen.

Det är bara blåa, inskränka idioter som säger något så j-a dumt. Det kombinerat med ditt tidigare inlägg helt slopad föräldrapenning gör ju föräldraskap till en klassfråga. I ett samhälle där den stora massan måste ha två inkomster(eller bidrag) för att klara försörja en familj så ska du gör föräldraskap till en klassfråga??

Markus skrev:
Tänk om folk kunde acceptera att barn är ingen rättighet...
Jo, barn är en rättighet. Att du tycker att det inte borde vara det är en annan sak. Flytta till Kina, där har du dina likasinnade. Eller nästan likasinnade, för de inskränker bara antalet barn.

Markus skrev:
Tänk om folk kunde acceptera att barn är ingen rättighet.
/Trollet

Ibland kan man tycka att du är lite vettig, men med jämna mellanrum återkommer dessa fullständigt horribla idiotkommentarer som kastar dig ner i avgrunden igen.

Det ver helt klart bland det dummaste någon skrivit på detta forum.

MT skrev:
Inte alls dåligt! Måste vara antingen en jäkligt stor eller jäkligt dyr resturang om han kan ta ut så mycket och fortfarande hålla firman rullande.

Ja det e knappst en liten pizzeria i Alby :hihi

Långa farbron skrev:
Lax.. är inte det stockholmslang för något annat :va :rolleyes:

:7peta Näee.. Det måste vara Torsk du tänker på!!!

Du som är ifrån Framsidan (Där det flyter iland så mycket ociviliserad skit ifrån England och andra ställen) borde veta vad Torsk ÄR :arsele

:hihi :hihi

Markus skrev:

/Trollet

När man tänker efter och funderar på tidigare trådar om psykiskt sjuka människor, mördare, våldtäktsmän, misshandlade barn, barn som behandlas illa hemma mm listan kan göras lång, så kan jag faktist hålla med dej att barn inte bör vara en rättighet.
Men nu pratar vi om en normal människa som söker jobb och då håller jag definitivt inte med dej.

Hur går det har du funderat på hur du ska göra med din anställning?

Fin torsk du hittade. Märks att du e från göteborg :)

Bifogat

• torsk1.jpg
    torsk1.jpg
    32.8 KB · Visningar: 39
Chrille skrev:
I ett samhälle där den stora massan måste ha två inkomster(eller bidrag) för att klara försörja en familj så ska du gör föräldraskap till en klassfråga??

Kryssa för rätt alternativ. Du tänker:

5 minuter per dag
10 minuter per dag
15 minuter per dag

Bara en "inskränkt" sosse kan vara så förlamad i huvudet. (En som förespråkar svart-/barnarbete dessutom).

Varför behöver folk två löner tror du? För att de betalar 80% i skatt eller för att för att deras arbetsgivare är för snåla?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park