Idag skickade jag( min far ) in ägarbyte på motorcykeln. (eftersom jag nu blivit den huvudsakliga ägaren
)
Efter att ha gått en BKK så sjönk min premie med 22900kr hos folksam (inte en nolla för mycket) från 38000 till 15100 HEL/HEL
Ringde runt lite för att kolla vad dom olika bolagen ville ha (IF gammla uppgifter, va 40 minuter kö å de tänker inte jag vänta
)
Trygghansa (avställningsbar)
27400kr Hel/Hel
12464kr halv/Hel
Bilsport & Mc
Hade inte öppet
IF (avställnningsbar)
60542kr Hel/Hel
27658kr halv/Hel
Folksam (inte avställningsbar) och lite anorlunda självrisk m.m.
15100kr Hel/Hel
Länsförsäkringar
Evtal=30 dom försäkrar bara upp till 25 (denna motorcykel går för fort fick jag till svar) EVtal är effelt,vikt tal
----------------------------------------------------------
På min far(60 år) hos IF (avställningsbar)
19000kr Hel/Hel
Cykeln är en YZF-R6
Är snuskigt mycket pengar men dom menar visst att dom inte tjänar pengar på oss i försäkringklass 7-11
Nu har jag tecknat försäkring hos Folksam, hade jag inte denna försäkring kunde man ju fått sig en fin utomlands resa någon vecka
Borde man inte få en klapp på axeln för man är duktig nu

Efter att ha gått en BKK så sjönk min premie med 22900kr hos folksam (inte en nolla för mycket) från 38000 till 15100 HEL/HEL
Ringde runt lite för att kolla vad dom olika bolagen ville ha (IF gammla uppgifter, va 40 minuter kö å de tänker inte jag vänta

Trygghansa (avställningsbar)
27400kr Hel/Hel
12464kr halv/Hel
Bilsport & Mc
Hade inte öppet
IF (avställnningsbar)
60542kr Hel/Hel
27658kr halv/Hel
Folksam (inte avställningsbar) och lite anorlunda självrisk m.m.
15100kr Hel/Hel
Länsförsäkringar
Evtal=30 dom försäkrar bara upp till 25 (denna motorcykel går för fort fick jag till svar) EVtal är effelt,vikt tal
----------------------------------------------------------
På min far(60 år) hos IF (avställningsbar)
19000kr Hel/Hel
Cykeln är en YZF-R6
Är snuskigt mycket pengar men dom menar visst att dom inte tjänar pengar på oss i försäkringklass 7-11

Nu har jag tecknat försäkring hos Folksam, hade jag inte denna försäkring kunde man ju fått sig en fin utomlands resa någon vecka

Borde man inte få en klapp på axeln för man är duktig nu

Last edited: