Slutat skenförsäkra!

Mr Helmut skrev:
2220293

Trygghansa (avställningsbar)
27400kr Hel/Hel
12464kr halv/Hel

Bilsport & Mc
Hade inte öppet

IF (avställnningsbar)
60542kr Hel/Hel
27658kr halv/Hel

Folksam (inte avställningsbar) och lite anorlunda självrisk m.m.
15100kr Hel/Hel
----------------------------------------------------------

Glöm inte heller att kontrollera hur mycket du ska få betala för de olika månaderna.
En del bolag tar ut nästan 80% av premiern under sommarmånaden, då blir det helt plötsligt en ny prisbild.

wheelieman skrev:
2222189 Glöm inte heller att kontrollera hur mycket du ska få betala för de olika månaderna.
En del bolag tar ut nästan 80% av premiern under sommarmånaden, då blir det helt plötsligt en ny prisbild.

Eftersom det skiljer så himla mycket så kvittar det.

Hos folksam kan man inte heller ställa av så det kvittar hur mycket det skiljer från månad till månad.

2fast4hjo skrev:
2221603 :pannkyss Ointressant i dagsläget men jag är nyfiken: uppgifter från Länsförsäkringar :va

:2cool att man är tjej och kan teckna tjejförsäkring, fan synd om er killar som får betala så mycket :krama

Uppdaterar om 5 min med uppgifter från länsförsäkringar för din skull :pannkyss

Abbe skrev:
2222027 Jag ser ingen sans i att betala mer i försökring än vad hojen är värd. Farsan äger "min" hoj. En GSXR 1000 2004:a "min" försäkring blev ca 8000:- HEL/HEL Istället för runt 90000:- Klart som fan att folk skenförsäkrar.

Finns ju en chans att du får ut men vet inte hur stor den chansen är, men det är ju helt klart värt ett försök egentligen :tungan

E de nån som har tänkt på att om Borgarna vinner valet i höst så fördubblas försäkringspremien. Dom vill att trafikförsäkringen skall privatiseras och det innebär fördubblade premier, minst. Det gör väl inte så mycket för mej personligen men jag kan ju tänka mej dom som redan betalar fantasisummor för att köra hoj.
Ha de

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back