HanneZ
Guest
Nerå, aningen för fetblandning gör inget som nämts tidigare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
cRoC skrev:Plocka bort förgasarbryggan på undersidan på förgasarna. Sen tar du bort 4skruvar och lyfter bort "koppen", sen ser du munstycketHar du aldrig mekat moppe?
![]()

UrbanTiger skrev:Japp...............
Kay skrev:Vad sitter den med för nyckel? Insex? Ser ut som ett runt hål bara![]()
Förresten; är det svårt att få bort bryggan?
UrbanTiger skrev:Det är som sagt ett skruvmejselspår så man kan använda en plattmejsel så länge den har bra passning.
Ang. priser.
Munstycke Keihin/Mikuni runda lilla
Munstycke Mikunirunda stora
Toppen, tack. Ska kika på't idagUrbanTiger skrev:Ville bara visa vad dom borde kosta.
Kolla som sagt med din lokale "blodsugare". Borde kosta runt 100-lappen för en upsättning. Vill han ha mer än 150:- så behöver han inte sälja en pryl mer till dig![]()
Det är långt från Malmö till Enköping. Borde finnas nån bromsbänk i Skåne också. Problemet blir nog att få råd med bänkkörning på hans studentbudget. Jag säger bara helsystem och bänkkörning!!! Jag fick elva hästar mer på topp efter bänkkörningen!!!andersbrink skrev:Är du väldigt osäker på vad du gör och vilken inverkan det kommer att ha på hojen, lämna in hojen för bänkning i en bromsbänk som har bredbandslambda.
Ronny & Kurre på http://www.ncracing.com/ i Enköping hjälper dig säkert.

HanneZ skrev:Sitter förgasarbryggan under förgasarna?![]()
Fan, jag vet ju inte om jag har utbytta munstycken... ORKA kolla...UrbanTiger skrev:Det blir väl mer väme om man minskar på blandningen.
Avgasventil =![]()

Snålare blandning ger högre avgastemp, och om den blir för hög så kan det ta på ventilerna.Masonit skrev:Kan någon förklara varför det sliter på avgasventilerna när man sätter på en öppnare dämpare.
Kay skrev:Finns det ett sätt att känna/se/märka om den går snålt förrutom att den går kass helt enkelt?
CorbenDallas skrev:Äntligen en väsentlig fråga.![]()
Sätt på sliponet o kör en runda o se. Jag tror på största allvar att du inte kommer att märka nån större skillnad i beteendet.
Och om man nu inte gör det, hur kan man då veta om den går för snålt?![]()
Jag menar, hur vet man att ens hoj egentligen går som den ska som det är nu?
Och hur veta att det verkligen blir bra med 2 storlekar större munstycke?![]()
![]()
PS. Kay, på med skiten o kör, låt en verkstad ta en titt nästa gång du ska serva den istället... (eller kör ner till Mitonga o växla några ord, dom är ju glada för att snacka...) DS
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |
|
|
|
Bridgestone lanserar nytt sportdäck
Bridgestone har presenterat... |
|
|
Ny Suzuki-importör
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
Suzuki byter importör!
Suzuki SV-7 GX var en av Su... |
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |