Slipon; måste jag justera tändningen?

Kanon...Well, tack då! Får helt enkelt pallra mig ner och börja pilla lite. :va ;)

Plocka bort förgasarbryggan på undersidan på förgasarna. Sen tar du bort 4skruvar och lyfter bort "koppen", sen ser du munstycket :) Har du aldrig mekat moppe? :va

cRoC skrev:
Plocka bort förgasarbryggan på undersidan på förgasarna. Sen tar du bort 4skruvar och lyfter bort "koppen", sen ser du munstycket :) Har du aldrig mekat moppe? :va

Sitter förgasarbryggan under förgasarna? :va

jet5.jpg

Altså där mittpilen pekar? Är det där man skruvar av huvudmunstycket?

Kay skrev:
Vad sitter den med för nyckel? Insex? Ser ut som ett runt hål bara :va
Förresten; är det svårt att få bort bryggan?

Om du tittar noga så är där ett spår för en plattmejsel. Se till att använda rätt storlek på mejsel som tidigare påpekats.

UrbanTiger skrev:
Ville bara visa vad dom borde kosta.
Kolla som sagt med din lokale "blodsugare". Borde kosta runt 100-lappen för en upsättning. Vill han ha mer än 150:- så behöver han inte sälja en pryl mer till dig :gnissla
Toppen, tack. Ska kika på't idag :)

andersbrink skrev:
Är du väldigt osäker på vad du gör och vilken inverkan det kommer att ha på hojen, lämna in hojen för bänkning i en bromsbänk som har bredbandslambda.
Ronny & Kurre på http://www.ncracing.com/ i Enköping hjälper dig säkert.
Det är långt från Malmö till Enköping. Borde finnas nån bromsbänk i Skåne också. Problemet blir nog att få råd med bänkkörning på hans studentbudget. Jag säger bara helsystem och bänkkörning!!! Jag fick elva hästar mer på topp efter bänkkörningen!!! :banana

Bifogat

• dyno-GSXR750'98.jpg
    dyno-GSXR750'98.jpg
    54.9 KB · Visningar: 38
Kan någon förklara varför det sliter på avgasventilerna när man sätter på en öpppnare dämpare. Jag förstår att det blir mindre motstånd och kan förstå att hojen behöver lite mer bensin. Men varför skulle det slita på avgasventilerna? Varför skulle det slita mindre på avgasventilerna med mer bensin. Det leder väll bara ut avgaserna och har ingen "direkt" kontakt med bensinen. :va

\Masonit

Masonit skrev:
Kan någon förklara varför det sliter på avgasventilerna när man sätter på en öppnare dämpare.
Snålare blandning ger högre avgastemp, och om den blir för hög så kan det ta på ventilerna.
Men även andra delar går hetare, så snål blandning ska man låta bli.
/u

Finns det ett sätt att känna/se/märka om den går snålt förrutom att den går kass helt enkelt?
Ta ut stiften var det nån som sade Rena projektet på min bike... Ngt mer? Eller ska jag helt enkelt bara åka och köpa 2 storlekar större och sätta i?

Kay skrev:
Finns det ett sätt att känna/se/märka om den går snålt förrutom att den går kass helt enkelt?

Äntligen en väsentlig fråga. :tummenupp

Sätt på sliponet o kör en runda o se. Jag tror på största allvar att du inte kommer att märka nån större skillnad i beteendet.

Och om man nu inte gör det, hur kan man då veta om den går för snålt? :va
Jag menar, hur vet man att ens hoj egentligen går som den ska som det är nu?

Och hur veta att det verkligen blir bra med 2 storlekar större munstycke? :va :va

PS. Kay, på med skiten o kör, låt en verkstad ta en titt nästa gång du ska serva den istället... (eller kör ner till Mitonga o växla några ord, dom är ju glada för att snacka...) DS

CorbenDallas skrev:
Äntligen en väsentlig fråga. :tummenupp

Sätt på sliponet o kör en runda o se. Jag tror på största allvar att du inte kommer att märka nån större skillnad i beteendet.

Och om man nu inte gör det, hur kan man då veta om den går för snålt? :va
Jag menar, hur vet man att ens hoj egentligen går som den ska som det är nu?

Och hur veta att det verkligen blir bra med 2 storlekar större munstycke? :va :va

PS. Kay, på med skiten o kör, låt en verkstad ta en titt nästa gång du ska serva den istället... (eller kör ner till Mitonga o växla några ord, dom är ju glada för att snacka...) DS

Bra förslag. tack :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...