Kay skrev:OK... Altså ska jag ha 4st sådanna nålar, 2 storlekar större... kostar vad? Nåt speciellt fabrikat jag borde ta?
Förstår inte varför du ska byta nålarna, det ska nog inte behövas. Du ska byta huvudmunstyckena.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kay skrev:OK... Altså ska jag ha 4st sådanna nålar, 2 storlekar större... kostar vad? Nåt speciellt fabrikat jag borde ta?
Kay skrev:Ahaaaa okej.
Och munstycket kostade, 100.- ?
Kay skrev:Ahaaaa okej.
Och munstycket kostade, 100.- ?
Får o får. Du får köra hur du vill men bör inte ta i hur mycket som helst utan att veta att motorn går rätt.Kay skrev:Mkej.. Men altså; Får jag inte köra med halvgas eller mer utan att ombestycka?vad kan hända, förrutom att den går lite sämre?
Är det sådanna här jag ska byta upp til typ?
4 sådanna?![]()
Min polare satte ett micron-high-pipe på sin R6 och kör för fulla muggar utan ngt omjustering, det funkar fint... Hur kommer det sig?
cRoC skrev:Satsar du på pirat kan du nog få för nån 50-lapp styck.
Kay skrev:Ohh! Vart? +hur får jag reda på vad mina har för storlek? Finns i "databasen" hos vilken stor MC-handlare somhelst som tillhandahar reservdelar?
Robban_C skrev:Får o får. Du får köra hur du vill men bör inte ta i hur mycket som helst utan att veta att motorn går rätt.
Läget är alltså att det inte är nån akut fara att köra något fett, att köra magert däremot är farligt.
Det där är nålarna. De rör man oftast inte.
Huvudmunstyckena är små och gängade och nås underifrån, du når nålarna ovanifrån.
Att det fungerar för din polare betyder inte att allt är ok, det kan lika gärna betyda att han är på gränsen och att han riskerar motorskador första gången han ligger ett par mil på topp.
Det förekommer alltså att det fungerar utmärkt men du får ju ingen ro i sinnet förrän du vet.
Kay skrev:Ohh! Vart? +hur får jag reda på vad mina har för storlek? Finns i "databasen" hos vilken stor MC-handlare somhelst som tillhandahar reservdelar?
Kay skrev:Let me get this straight... 4 st munstycken, 50-100.- per styck?
Tar kol på min studentekonomi detta
Åkej! Får pilla av och höra runt! Tack ska ni ha för infon!
Nix. Fyra stycken ska du ha! Ett per fugge!Kay skrev:... Nu måste jag få tag på ett stycken munstycke...
Kay skrev:Let me get this straight... 4 st munstycken, 50-100.- per styck?
Tar kol på min studentekonomi detta
Åkej! Får pilla av och höra runt! Tack ska ni ha för infon!
Robban_C skrev:Inte kul med baksmälla efter krogen heller!))
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |