slö skit

chukabowa skrev:
min 640 e inte slö.. har 50hk och 63Nm. o det är en 02 utan den förbättrade "high flow" toppen.

Det är typ samma som min XT660 :confused: Fast jag har lite mer vrid :va
Vid vilka varv producerar den de hästarna ??

cbr_micke skrev:
jag tippar på den mänskliga faktorn, förmodligen noobs som skaffat motard som första hoj, eller folk som aldrig kört 1 cylindrig 4takt förrut. Och så som jag upplevt 640 lc4, behövs de inte mycke teknik för att få upp den på slangen på 2an. 3an dock kan lite erfarenhet hjälpa till med gung o ryck teknik. Men nä folk som inte får upp den på 2an har förmodligen ingen högerarm...

tja novisfel behöver de inte vara..
jag fick ju inte upp min på 2an o ca ett år efter köper jag en xr 600 o den får jag lätt upp på 2an helt orginal, lyfter lite på 3an oså men inte tillräckligt.

motardnisse skrev:
Ok! förklara då varför alla småglin skriker när de ska ha en motard att det är en husaberg de vill ha för den är så jävla gryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyym!
För att den är det.. :)

ozeo skrev:
tja novisfel behöver de inte vara..
jag fick ju inte upp min på 2an o ca ett år efter köper jag en xr 600 o den får jag lätt upp på 2an helt orginal, lyfter lite på 3an oså men inte tillräckligt.

har hört att xr600 är så villiga att gå på baken pga den korta hjulbasen... men sen ska man inte jämnföra olika hojjar, där har du en enduro vs supermotard.. förmodligen skiljer de ett par år åt också.. vilket fall så känns de nästan som en film där man visar hur lätt det är att wheela en ktm i 2an bör spelas in och visas.. och det kan jag anordna om kompisarna e villiga att låna ut :) :tummenupp

Jag kan annars beskriva hur lätt det är...

SKITLÄTT

grott mongo skrev:
hej!! Har en ktm 640 som precis passerat 200 mil,har kört rätt lugnt med den under inkörning. blev övertalad att köpa denna under förevändning att den skulle vara så mycket vassare än min gamla tt 600. jag tycker den gick slött som original så jag böt ljuddämpare till en ktm sxc,böt nål och munstycken i förgasaren och böt även ut sidan till luftburken och slet loss sidan på förgasaren.skulle ut och börna men fan va besviken jag blev!!! värsta slöa skiten..har jag fel inställning kanske?? blir det inte bättre än så här så får jag nog byta hoj. tips tack! :död
yamaha!!!!!

Jag har lämnat in hojen hos auktoriserad verkstad ,idag. Kundmottagaren tyckte att den inte lät som den skulle :confused: Han sa att det lät som om en ventil stod på,hur han nu hörde det( skramlar ju som f-n,tom regplåten håller på och klappar takten). Jaja,hoppas man får den till helgen så kanske man ändrar inställning :yoparty

grott mongo skrev:
Jag har lämnat in hojen hos auktoriserad verkstad ,idag. Kundmottagaren tyckte att den inte lät som den skulle :confused: Han sa att det lät som om en ventil stod på,hur han nu hörde det( skramlar ju som f-n,tom regplåten håller på och klappar takten). Jaja,hoppas man får den till helgen så kanske man ändrar inställning :yoparty

Du skulle varit med i helgen ,det var 3st 640 med ute och körde ,så kunde vi rett ut problemet.

Det var en XR650 med och också dom tycktes hålla ganska jämna steg tyckte jag.

Efter vad jag såg så plockade dom upp dom på 3:an.

Plockar jag upp sur-TTR:en(43hk) på 2 utan problem och näääässsttttaaan på 3:an så är det nog något fel på din om den inte orkar upp på 2:an

Nu tycker jag att ni är väl negativa...

640:n går att få upp på baken på tvåan utan att koppla samt att man sitter som vanligt. Ni använder isåfall fel teknik. Eller så är det ngt fel på era hojar...

Min går att få upp utan problem på 2:an... :)

exakt, 640n går upp på 2an nästan helt utan teknik, bara vrida till snabbt på rullen och rycka till i styret så går den upp på slangen, och det torde vara det som krävs minst teknik. 2 enkla steg.
1) Gasa fullt med din högernäve väldigt rappt.
2) Se nr1.

Kan en 3åring lära sig tillome :)

på 2:an är det ju bara att gasa på en 640. På 3:an måste man rycka till och ha någorlunga rätt varvtal. På 4.an får man slita lite men upp går den.

Sedan är ju frågan oxå vilken drevning man har och vilka däck.

Hade en 640-99 för ett tag sen och den blev f-n så mkt roligare med 15-45 drevning jämfört orginal. Tror TTR har en liknande dreving så det kanske är en anledning till varför du tycker den känns slö?

Fick inte heller upp min 640 (Sebring helsystem, rätt bestyckad etc) på 2:an eller 3:an, tills jag justerade min teknik lite. Flytta bak röven 15-20cm, org drevning ligg i ca 30, på med full gas och direkt av igen och sen när gafflarna är på väg upp igen full gas igen. Då slog jag plötsligt nästan runt på en gång, så visst går det, annars är det något fel på hojen.

mada skrev:
Hade en 640-99 för ett tag sen och den blev f-n så mkt roligare med 15-45 drevning jämfört orginal. Tror TTR har en liknande dreving så det kanske är en anledning till varför du tycker den känns slö?

Jag kör 14/42 på min.

Basse skrev:
Fick inte heller upp min 640 (Sebring helsystem, rätt bestyckad etc) på 2:an eller 3:an, tills jag justerade min teknik lite. Flytta bak röven 15-20cm, org drevning ligg i ca 30, på med full gas och direkt av igen och sen när gafflarna är på väg upp igen full gas igen. Då slog jag plötsligt nästan runt på en gång, så visst går det, annars är det något fel på hojen.

Du behöver inte ens flytta bak röven, den går upp enbart genom att vrida på rullen.

Detta med 17-38 och 16-38.

Marulc skrev:
Du behöver inte ens flytta bak röven, den går upp enbart genom att vrida på rullen.

Detta med 17-38 och 16-38.

Jo jag vet, men den går upp snabbare/lättare då. Menade bara att det var det lättaste sättet för mig att lära mig på.

Sen det där med ryck funkade aldrig för mig, blev ingen skillnad. Däremot att sitta rakt och inte luta sig fram när hjulet kommer gjorde större skillnad. Men det säger ju sig självt lite..

Last edited:
Gäller 660 men måste skriva av mej lite

Har precis plockat ur strypningarna ur min 660 nu, och varit ute och testat lite. Förut fick man lyfta hjulet på ettan och skicka i tvåan och brumma lite, nu gasade man lätt upp den på tvåan, trean prövade jag inte riktigt men det kan nog gå med lite vilja kändes det som. Nu ska det övas på att åka bakhjul och framförallt bromsa ner den istället för släppa bara, ifall man skulle gå lite för högt.. igen.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!