Släpvagnsstöd framhjul?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Jag vet inte vad det heter, men det jag söker är ett sånt stöd man kör in framhjulet på mc:n i och binder fast för att underlätta transport på släpkärra. Jag är även nyfiken på var man köper sådant.

för sent...borde iofs inte vara så svårt att svetsa något likande själv med lite fyrkantsrör men för 600spänn är det knappt värt att jobba. dock har det varit slut i lager ett bra tag har jag för mig, sen mässan om jag inte är felinformerad då en polare skulle köpa.

Får ett MC hjul plats i Jula stället? Ser bra tajt ut i bygeln, ,någon med personlig erfarenhet?

Dessutom gör den 45 graders lutningen på bygeln att det set ut som att ett modernt sporthojsdäck med stora skivor inte kommer in pga att skivorna kommer att gå mot.

Moderna framdäck (iallafall sporthojar) har 120 bredd så Jula funkar inte eftersom det ej är justerbart vad det verkar på bilden.

Last edited:
Kör in framhjulet i ett av hörnena fram dra ner framdämpanra hård & sätt
ett spännband över bakhjulet så kan du köra precis hur du vill uatn att
risken för att cykeln välter :tummenupp

Jag tog en 45 regel tryckt och satte på kärran med 120mm mellanrum. 2 bitar på lemmen fram och 2 på golvet och monterade ihop dessa med vinkeljärn, sedan en bult genom fram lemmen i var regel, Detta ger ett lika stabilt stöd och man kan fortfarande fälla lemmen fram om man mot förmodan skulle behöva det.
Är ju ett billigt alternativ om man inte vill ha det flyttbart vill säga.
På golvet mellan reglarna satte jag en lite kil, enkelt att rulla över men hindrar hojen från att vilja backa när man släpper den! :)

Sök på ebay eller google på "Wheel Chock". :tummenupp.

Säkra din motorcykel för transport och i verkstaden. Tillverkad i svartlackerad stål. Med fästhål för fastmontering i trailer, golv m.m. Justerbar för olika däckstorlekar. Bredd i bygeln: 100 mm. Max belastning: 450 kg. L610xB340xH220 mm

Såg det, skit... får bygga egen.

Kör in framhjulet i ett av hörnena fram dra ner framdämpanra hård & sätt
ett spännband över bakhjulet så kan du köra precis hur du vill uatn att
risken för att cykeln välter :tummenupp

Än smartare är att fixera hjulen mha band framåt/bakåt och sen dra band från ramen ut mot sidorna för att eliminera vältrisken. Låt dämparna vila.

Jag beställde precis från ricambiweiss, men fick aldrig upp någon betalningsprompt (valde paypal), dessutom efterfrågar den både användarnamn och email-addr trots att jag mig veterligen inte fick regga något användarnamn. Ej heller har jag fått något email med instruktioner.

Någon som har haft framgång med deras sida? Jag vill minnas att jag har köpt däckvärmare för något år sedan av dem utan problem...

EDIT: fungerade till slut, tog bara några timmar innan de vaknade till liv.

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...