Skrap i svängarna Z1000

Visst Z1000 är en kompromiss. Men den funkar bra i de flesta lägen. Jag åkte 1.16 på gelleråsen med r1 och z1000 kom jag ner på 1.18. En kompis tog tid Med vanligt tidtagarur så tiderna är ju inte exakta. Sen har jag inte åkt på tre år utan började i somras igen med Kawan. Jag har lika kul med kawan som jag hade med r1. Är osäker på om det är dämparna som gör att den vinglar/vobblar känns som ramen är vek. Får kolla styrlager och svinglager kan kanske vara något sånt? (Köpte z1000 för jag inte skulle åka så fort men har väldiga problem att ta det lugnt)
 
Jag menar naturligtvis inte att Z1000 är en kass eller dålig hoj utan bara att den har ett brett användningsområde som den behärskar bra men inte bäst.

Bara den skillnaden i fjädringsinställningsmöjligheter säger ju att den inte är tänkt för bana som tex din Aprilia du hade innan eller en R1 som det tidigare pratats om.

Vad du än gör så blir det en kompromiss, hur mycket pengar du än plöjer ner i den...

/J
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top