Skrap i svängarna Z1000

Visst Z1000 är en kompromiss. Men den funkar bra i de flesta lägen. Jag åkte 1.16 på gelleråsen med r1 och z1000 kom jag ner på 1.18. En kompis tog tid Med vanligt tidtagarur så tiderna är ju inte exakta. Sen har jag inte åkt på tre år utan började i somras igen med Kawan. Jag har lika kul med kawan som jag hade med r1. Är osäker på om det är dämparna som gör att den vinglar/vobblar känns som ramen är vek. Får kolla styrlager och svinglager kan kanske vara något sånt? (Köpte z1000 för jag inte skulle åka så fort men har väldiga problem att ta det lugnt)
 
Jag menar naturligtvis inte att Z1000 är en kass eller dålig hoj utan bara att den har ett brett användningsområde som den behärskar bra men inte bäst.

Bara den skillnaden i fjädringsinställningsmöjligheter säger ju att den inte är tänkt för bana som tex din Aprilia du hade innan eller en R1 som det tidigare pratats om.

Vad du än gör så blir det en kompromiss, hur mycket pengar du än plöjer ner i den...

/J
 
Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Back
Top