Skrap i svängarna Z1000

Visst Z1000 är en kompromiss. Men den funkar bra i de flesta lägen. Jag åkte 1.16 på gelleråsen med r1 och z1000 kom jag ner på 1.18. En kompis tog tid Med vanligt tidtagarur så tiderna är ju inte exakta. Sen har jag inte åkt på tre år utan började i somras igen med Kawan. Jag har lika kul med kawan som jag hade med r1. Är osäker på om det är dämparna som gör att den vinglar/vobblar känns som ramen är vek. Får kolla styrlager och svinglager kan kanske vara något sånt? (Köpte z1000 för jag inte skulle åka så fort men har väldiga problem att ta det lugnt)
 
Jag menar naturligtvis inte att Z1000 är en kass eller dålig hoj utan bara att den har ett brett användningsområde som den behärskar bra men inte bäst.

Bara den skillnaden i fjädringsinställningsmöjligheter säger ju att den inte är tänkt för bana som tex din Aprilia du hade innan eller en R1 som det tidigare pratats om.

Vad du än gör så blir det en kompromiss, hur mycket pengar du än plöjer ner i den...

/J
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top