cRoC skrev:Rost, eller liknande.. Bara ta bort bensinslangen från förgasarn och testa i en liten burk om det rinner fint.
Rinner super tro mig glömde stänga av kranen när jag lyfte på tanken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
cRoC skrev:Rost, eller liknande.. Bara ta bort bensinslangen från förgasarn och testa i en liten burk om det rinner fint.
Edholm skrev:Ganska skumt.. Kör min -95:a ostrypt med 28 mm dellorto och 148:as munstycke. Ska byta till ett större nu i veckan då jag får tillbaka cylindern från renovering =) Blir skojj =)
håkanolsson skrev:Trots att det finns en orginalinställning, tycker jag du ska ta ett lån och köpa samtliga munstycken för alla gaslägen i din förgasare. Du kanske skulle kunna testa med någon slumpgenerator, som blandar alla möjliga kombinationer av munstycken. Om man håller på tillräkligt länge så kanske man hittar någon kombination som fungerar. Att det är på finlirsnivå och att man inte märker någon skilnad bör ju inte spela någon större roll. Det kan ju faktiskt gå.
Alex.J skrev:Hur menar du ? köpa massa munstycke och prova mig fram ? Huvudmunstycke eller vad menar du ?
Jag ska prova med att sätta i ett 118 först om inte det funkar så får vi se hur jag gör. För det låter rimligt att den behöver mera bensin. För jag menar jolly moto system och orginal bestyckning funkar kanske inte toppen ihop.
LGS skrev:Tror det är en annan dellorto 28mm från -99 och framåt.
/Ludde
NatoN skrev:Orginalmunstycket i min 34mm dellorto är också 148, ostrypt dvs. Men jag kör med 165 nu för att jag har effektsystem. Ska köra in kolven och sen se om jag får gå upp eller ner i munstycke.
Edholm skrev:Satt ett 148 i kompisens 34mm:are också =) Bytte tilll ett 160 i den idag och till ett 165 i min =) Hur går din med 165?
Alex.J skrev:Har även lagt nytt ull i min dämpare och nu låter den mummaiaf för att vara 2takt
NatoN skrev:Okey. Jag vet inte riktigt än, har bara fiskört änsålänge. Ska köra in kolven innan jag kan börja gasa![]()
Har du jollymoto slutburk? Är den delbar, eller har du borrat upp nitarna? Min jollyburk är inte delbar.. det låter rätt grovt ur den. Kanske vore bra att byta ullen om det skulle gå.
Alex.J skrev:Nej jag kör med ostrypt orginal. Men min jolly dämpare är delbar.
NatoN skrev:Jassådu.. har du någon bild på den?
Alex.J skrev:Var ute idag och sätt i ett 118 munstycke då den ville takta och ej varva ut och efter en stund stannade den IGEN.
Funderar på att sätta på orginal systemet och testa bara för att få se hur den går.Ska även tillägga att den stannade en stund efter att jag startat den och när jag skulle starta den igen så hände det inget när jag tryckte på startknappen så jag kollade alla sladdarna och drog lite mm mm sen gick den igen. Ska jag ända nålen något när jag satt i större munstycke ?
Är just nu öppen för alla förslag
ALEX
Alex.J skrev:Är just nu öppen för alla förslag
ALEX
Larco skrev:Kör du med fräsh soppa för jag hade problem med min förra våren när soppan hade stått lagrats över vintern. då höll den på o muuuade men jag tanka i lite ny 98 och då gick den bra igen.
visserligen stämmer det kanske inte riktigt i det här fallet, soppan blir ju inte dålig över en natt men jag tycker att det var värt att nämna det iaf
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |