Skit Mito

Har varit ute en stund nu och pillat lite flyttat nålen upp och ner men ingen skillnad. Har skruvat ut blandskruven men då ville den knappt gå:confused:
Några tips om vad jag mer ska pova ?

Alex den halvgalde Mito ägaren.

Om jag skulle sätta på ett större lågfartsmunstycke tror ni den skulle gå bättre då ? för den går ju bara dåligt på låga.

Den har börjat att stanna sådär nu igen ska kolla upp det där med tändningen idag.

Trist som fan jag som trodde det var förgasaren :(

Alex.J skrev:
Om jag skulle sätta på ett större lågfartsmunstycke tror ni den skulle gå bättre då ? för den går ju bara dåligt på låga.

Om den bara går dåligt på låga så prova skruva in luftskruven. Den reglerar blandningen på låga varv endast

En annan grej. Den verkar ju gå bättre nu, men inte helt . Se till att varmköra ORDENTLIGT. Motorn ska vara genomvarm. Det kanske du gjort. Vad vet jag? Du löser minst tre problem genom att varmköra. Det viktigaste, att den inte skär faktiskt. (Kolven expanderar snabbare än cylindern. Kallt vatten som inte hunnit värmas upp pumpas in och krymper cylinder sammtidigt som kolvenhettas upp och expanderar)

När den är kall går de ofta magert. Min Hynda går väldigt magert när den är kall. Den dör om man belastar. Kan det vara så att du provat med ej uppvärmd motor?

Har tagit väck bultarna till tändplattan nu och den stora i mitten men skiten sitter ju som berg ändå vad ska jag nu göra ?

håkanolsson skrev:
Om den bara går dåligt på låga så prova skruva in luftskruven. Den reglerar blandningen på låga varv endast

En annan grej. Den verkar ju gå bättre nu, men inte helt . Se till att varmköra ORDENTLIGT. Motorn ska vara genomvarm. Det kanske du gjort. Vad vet jag? Du löser minst tre problem genom att varmköra. Det viktigaste, att den inte skär faktiskt. (Kolven expanderar snabbare än cylindern. Kallt vatten som inte hunnit värmas upp pumpas in och krymper cylinder sammtidigt som kolvenhettas upp och expanderar)

När den är kall går de ofta magert. Min Hynda går väldigt magert när den är kall. Den dör om man belastar. Kan det vara så att du provat med ej uppvärmd motor?

Har varmkört men jag vet ju inte om det är tillräkligt har kört 3 varv runt kvateret mätaren visar 60 grader. Den har ju fått tillbaka lite tendens till att vilja dö både med och utan chocke. Har blandat i lite olja i bensinen nu som en säkerhets sak. Känns som om det skulle kunna vara något med tändningen LGS hade ju samma problem som jag typ med att den dog och var lite konstigt.

Jo, men min dog utanförvarning när man saktade ner (även om den var varm).
Sen vägrade den att starta i några timmar.
Måste bara låna din tråd en sekund, Hur stort spel ska kolven ha i cylindern?
/Ludde

LGS skrev:
Jo, men min dog utanförvarning när man saktade ner (även om den var varm).
Sen vägrade den att starta i några timmar.
Måste bara låna din tråd en sekund, Hur stort spel ska kolven ha i cylindern?
/Ludde

Min dör men sen startar den igen och dör sen startar den igen och dör men sen går den. Skruvade idag med tändningen och det där men när alla skruvar var väck så kom inte bullen ut. Hur ska man göra Edholm du vet säg hur

Ge f*n i tändningen. Ditt problem har med bränsleflöde att göra.

Kolla så att du inte har rost i tanken, gör rent förgasaren och byt eventuellt soppafilter.

EBS skrev:
Ge f*n i tändningen. Ditt problem har med bränsleflöde att göra.

Kolla så att du inte har rost i tanken, gör rent förgasaren och byt eventuellt soppafilter.

Har gjort rent förgasaren har rengort soppa filter. Men rost i tanken på en 99:a:skrämd:skrämd

Alex.J skrev:
Har gjort rent förgasaren har rengort soppa filter. Men rost i tanken på en 99:a:skrämd:skrämd

Rost, eller liknande.. Bara ta bort bensinslangen från förgasarn och testa i en liten burk om det rinner fint.

Alex.J skrev:

Om den gick bättre efter att fixat det där så lär det ju vara soppan som krånglar.. Du sa att du hade ett 100:as munstycke. Tror att du ligger kanske 50 fel i munstycksväg.. byt till 140-150 så blir det skillnad. :)

Edholm skrev:
Om den gick bättre efter att fixat det där så lär det ju vara soppan som krånglar.. Du sa att du hade ett 100:as munstycke. Tror att du ligger kanske 50 fel i munstycksväg.. byt till 140-150 så blir det skillnad. :)

Ja den gick bättre precis i början sen blev den wacko igen och började dö mm mm
Men när jag menar att den gick bättre så menar jag att den gick men inte 100% för den gick ju bara på höga utan chocke.

Jag kör med 28mm dellorto LGS har samma årsmodell och han har också 100 men jag kan ju alltid prova med ett 118 munstycke och se.

Ganska skumt.. Kör min -95:a ostrypt med 28 mm dellorto och 148:as munstycke. Ska byta till ett större nu i veckan då jag får tillbaka cylindern från renovering =) Blir skojj =)

Edit: Har en -95:as motor och en -91:as hoj.. så inga missförstånd nu :)

Edholm skrev:
Ganska skumt.. Kör min -95:a ostrypt med 28 mm dellorto och 148:as munstycke. Ska byta till ett större nu i veckan då jag får tillbaka cylindern från renovering =) Blir skojj =)

Edit: Har en -95:as motor och en -91:as hoj.. så inga missförstånd nu :)

Jag ska sätta i ett 118 så får vi se återkommer när det är gjort.

Back