Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alex.J skrev:Den har börjat att stanna sådär nu igen ska kolla upp det där med tändningen idag.
Trist som fan jag som trodde det var förgasaren![]()
Hammet skrev:byyyt munstycke!!!
Alex.J skrev:Om jag skulle sätta på ett större lågfartsmunstycke tror ni den skulle gå bättre då ? för den går ju bara dåligt på låga.
håkanolsson skrev:Om den bara går dåligt på låga så prova skruva in luftskruven. Den reglerar blandningen på låga varv endast
En annan grej. Den verkar ju gå bättre nu, men inte helt . Se till att varmköra ORDENTLIGT. Motorn ska vara genomvarm. Det kanske du gjort. Vad vet jag? Du löser minst tre problem genom att varmköra. Det viktigaste, att den inte skär faktiskt. (Kolven expanderar snabbare än cylindern. Kallt vatten som inte hunnit värmas upp pumpas in och krymper cylinder sammtidigt som kolvenhettas upp och expanderar)
När den är kall går de ofta magert. Min Hynda går väldigt magert när den är kall. Den dör om man belastar. Kan det vara så att du provat med ej uppvärmd motor?
LGS skrev:Jo, men min dog utanförvarning när man saktade ner (även om den var varm).
Sen vägrade den att starta i några timmar.
Måste bara låna din tråd en sekund, Hur stort spel ska kolven ha i cylindern?
/Ludde
EBS skrev:Ge f*n i tändningen. Ditt problem har med bränsleflöde att göra.
Kolla så att du inte har rost i tanken, gör rent förgasaren och byt eventuellt soppafilter.
Alex.J skrev:Har gjort rent förgasaren har rengort soppa filter. Men rost i tanken på en 99:a![]()
Alex.J skrev:Har gjort rent förgasaren har rengort soppa filter. Men rost i tanken på en 99:a![]()
Edholm skrev:Om den gick bättre efter att fixat det där så lär det ju vara soppan som krånglar.. Du sa att du hade ett 100:as munstycke. Tror att du ligger kanske 50 fel i munstycksväg.. byt till 140-150 så blir det skillnad.![]()
LGS skrev:100 är original på ostrypta mito.
/Ludde
Edholm skrev:Ganska skumt.. Kör min -95:a ostrypt med 28 mm dellorto och 148:as munstycke. Ska byta till ett större nu i veckan då jag får tillbaka cylindern från renovering =) Blir skojj =)
Edit: Har en -95:as motor och en -91:as hoj.. så inga missförstånd nu![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |