Skillnaden mellan tjejer och killar på antal dom haft sex med.

• Thread starter Thread starter Allstaar
  • Start date Start date
Detta är väldigt sant.....

Intressant fråga det där med om tjejer har haft mer sexpartners än killar. Det är onekligen svårare för en kille att få fitta än för en tjej att få kuk om ni förstår resonemanget. Visar en kille kuken och säger välkommen så är det betydligt mer nej på vägen innan någon hoppar på än om en tjej visar fittan och säger välkommen in. Om vi bara tar helt random på stadens gator.

Aftonbladet borde göra lite grävande journalistik på detta och ställa ut en kille och tjej och föra statistik på Drottninggatan.

Exakt. De som är rädda för tjejer som haft många killar innan de själva måste ju vara de som är osäkra på om deras egen prestation räcker till i bingen för att behålla damen i fråga.

Jag har ärligt talat aldrig hört tjejer snacka ner andra brudar som knullar runt mycket, däremot har jag hört en jävla massa killar som snackar skit om "lösaktiga tjejer".
Ord och ord!:fakta

Något säger mig att det är lättare att kalla en tjej för hora och lösaktig om man inte känner sig tillräcklig för henne(exempelvis för att man tror att antalet betyder något) än vad det är att att klanka ner på en kille som man är avundsjuk på för att han exempelvis träffar fler tjejer.

Intressant fråga det där med om tjejer har haft mer sexpartners än killar. Det är onekligen svårare för en kille att få fitta än för en tjej att få kuk om ni förstår resonemanget. Visar en kille kuken och säger välkommen så är det betydligt mer nej på vägen innan någon hoppar på än om en tjej visar fittan och säger välkommen in. Om vi bara tar helt random på stadens gator...

Hmm, men om man går vad folk skriver i denna tråden låter det ju mer som att hon skulle bli kallad lösaktig än vad en kille skulle bli.
Att köra The naked man tror jag bara visar lite självsäkerhet!:tummenupp "works two out of three times!"
The Naked Man, where one takes advantage of a distraction in order to get naked in front of their date in hopes of sex, by means of confidence or by pity. Ted tells the gang about the move's effectiveness (2 out of 3 times), and they proceed to rebuff the claim, thinking Robin may end up shooting Mitch instead. Taking the notion seriously, they storm back to Ted's apartment to find a makeshift "Do not disturb" sign hanging from the doorknob.

Har snappat upp lite om detta för/mot rödhåriga, och tycker faktist attg hårfärgen inte spelar någon egentlig roll. (även om jag blev lite fundersam när jag träffade en brewd med blått hår, men vaffan är hon annars trevlig får hon väl ha vilken färg som helst....) :näsblod

....
Snubben som skrev det dära idiotiska och ytterst tramsiga jämförelsen med "nycklar och lås" kan ju inte vara riktigt funtad.
I pity the fool.
Nu är jag visserligen en mycket naiv människa, men jag har svårt att tänka mig att det var en allvarligt menad analogi.

Mycket väsen för lite knulla.
Exakt! Varför krångla? :tummenupp

Skulle jag ligga med killar skulle jag säkert välja bort dom som hade legat med massor av killar före mig också.

Jag förnekar inte alls tjejer deras sexualdrift, men är inte jag inblandad så vill jag inte höra talas om den.

Alltså.. det ÄR ju roligare att ha att göra med folk som är BRA på det dom gör. Talang och naturlig fallenhet för vad man nu ägnar sig åt är inte oviktigt, men erfarenhet är guld. Att umgås med duktiga människor som gillar det dom gör brukar oftast resultera i att man lär sig saker. :banana

Undrade lite hur långt in i tråden den skulle dyka upp, och klockren reply dessutom, tack ska ni ha! :D

Och hittar du någon med samma aptit som du själv så är det oftast något annat knas på personen...
been there, done that, läst boken och köpt pusslet... :död

Nu är jag visserligen en mycket naiv människa, men jag har svårt att tänka mig att det var en allvarligt menad analogi.

Visst är det skrivet med en stor dos humor, men samtidigt så ligger det tyvärr en viss syn och norm inbäddad i skämtet.
Titta bara på flertalet av inläggen i den här tråden, som anspelar på precis samma tankebana.

Vissa försöker här desperat hitta argumnet för deras nedlåtande syn på sexuellt aktiva kvinnor genom att gräva i biologin och ta upp genetiska skillnader som alibi varför man får döma två lika beteenden helt olika.
Det är löjligt.

Visst är det bilologiksa skillnader mellan en man och kvinna, det kan ingen förneka, men dessa ska ju fan inte användas som ett slags förkläde till att försvara och hylla ett beteende hos män, medan samma beteenden hos kvinnor ska avfärdas och fördöms som lösaktigt.

Sexdrift skiljer sig väldigt mycket inte bara från individ till individ, och det är inte bara män som har den driften, utan (hör och häpna) kvinnor också!!
Precis som det finns sugna män, så finns det sugna kvinnor, men det är så himla skevt att en kille får leva ut sina begär och lustar utan en massa krusiduller, men när samma sak sker för kvinnor ska det genast moraliseras till absurdum.

Den där liknelsen med "nyckeln och låset" är faktiskt intressant på fler vis, för den visar att man tror på nåt tramsigt vis att man ska behöva "lirka upp eller koda av" tjejen för att få komma till. Precis som om vi inte hade en egen vilja eller sexdrift utan måste bli "upplåsta" för att det ska hända något.
Vi är inte några passiva varelser som bara ligger som en sopsäck och tar emot, vi tjejer är minst lika kreativa och handlingsbara. ;)

Och vad gäller skillnaden i antal partners så är det väl inget konstigt om en tjej har haft flera olika sexuella partners, och gud förbjude, kanske t.o.m fler än vad du har haft!
Det är väl bara härligt och underbart med tjejer som bejakar sin sexualitet som inte räds att leva ut den, ta för sig och helt enklet njuta av den till fullo och leva ut sin naturliga kåthet.

Det är väl bara underbart, varför ska det fördömas och ställas mot väggen och t.o.m bedömas i antalet sexpartners?
Varför ska ni döma dem?? Vad fan gör de för fel?!!!

Men det är kanske en seglivad kulturell grej, att män i alla tider fått bejaka sin sexualitet, medans kvinnans sexualitet har nästan setts som tabu och vulgär, om det nu inte är för att tillfredställa sin man då.

Men är det verkligen så hemskt att det finns brudar som tycker om och njuter av sex och som inte räds att skrida mot verket med att förverkliga sina fantasier och begär?
Det är tjejer som njuter,-inte moraliserar. Det är tjejer som har sex för själva härligheten och lustens skull, och som vågar bejaka och leva ut den sexuella njutningen inom sig!
Är det inte så det ska vara? :tuttar

Sen är ju inte bara kåtheten som skiljer sig enormt åt från person till person, utan också hur man väljer att hantera den.
Bara för att man är sugen ofta betyder det inte automatiskt att man pippar runt som en galning heller, utan det finns ju flera faktorer som spelar in för hur man lever väljer att leva ut sin sexualitet, det är hösgt individuellt.

Men hur man än gör det, så ska man för tusan aldrig döma en tjej som vågar njuta och ha skönt! :krama

Meh.

En polare har en pojkvän som har knullat halva stan. Vart man än går så är det tjejer som kommer fram och hälsar på honom. Jag förstår inte hur fan hon står ut.

Med detta dock inte sagt att jag vill vara med någon som förlorade oskulden till en mekanisk tjur och därefter inte varit närmare en kuk än ståendes bredvid en snubbe i tunnelbanan. Jag bara föredrar en hoj i fint skick med få mil och grym motor än en sönderkörd långmilare som är osäker på att ens gå igenom besiktningen.

Inse,Alla jökar,mer eller mindre!

Bara dom sköter sig när man är tillsammans med dom,vad spelar det för roll?

Henrik

Vet du vad? Jag kan faktiskt skriva under på allt du säger där.
(och småler lite åt "gud förbjude"-partiet, om du läser mitt förra inlägg igen kanske du ser att det inte är något jag har problem med. :) Fast du kanske var dubbelironisk där.. ööh... eller nåt...?)

Är det inte så enkelt, att om någon snubbe tycker att det är ordentligt besvärligt med sexuellt kreativa och aktiva kvinnor, så är det sannolikt någon du inte har så mycket övrigt gemensamt med heller och kan helt sonika välja att slippa ha med att göra?
Å andra sidan tycker jag att det är kanon att du pallar formulera dig.

Håller i viss mån med om det du skrev om synen och normen som är inbäddad i skämtet.
Men samtidigt, kan det inte vara så, att skämt ibland kan bidra till att lyfta olika fånigheter till ytan, och därigenom synliggöra och avväpna företeelsen i fråga?

En gammal klassiker (hobbexkatalogen 1981, avd för "roliga" bildekaler") "Tjejer kör bättre än höns" tycker jag t.ex. riktar en större känga åt inskränkta manliga rednecks, än åt undermåliga kvinnliga förare.

Många av Eddie Meduzas sketcher tycker jag (på riktigt!) är grymt feministpropagandamaterial. :hukar

Men - jag inser också att det kanske inte ser ut så för alla och envar.

Och om man ska generalisera lite - så VET ju faktiskt "vi" innerst inne att det är "ni"som väljer och vrakar bland "oss", så tacka fan för att "vi" måste skoja om "er" för att inte helt bryta samman... :krama

Fast, nu är det ju så att tjejjer kan hälsa på en utan att man knullat dom...
Jaså? Det stämmer kanske, men det är tyvärr omöjligt för mig att kolla...

:D:D:D:D:D:D

Vilken slampa jag hade varit om jag fått äran att bli tjej. Rykt en tändkabel i bilen och stått och svankat vid bilen, en vid mataffären och den sista mellan parkeringen och hemmet.

Hittade du nån hängd spanjack att bejaka all din kåthet med nu då? :Rockbanan

Haha,

Många tjejer skall ju utge sig för att vara något dem inte kan vara, pryda och oskuldsfulla. Det krockar stenhårt där om man är lättfotad och vill smaka klorlösning flera gånger i veckan.
Vem orkar bry sig, man får väl skita i kommentarerna och stå upp för sig själv. Om någon bryr sig fall man dängat på 20st är det väl deras problem. Varför måste kollektivet hela tiden tycka synd och klappa på axeln "Usch vad synd det är om tjejer som knullar runt och blir kallade lösaktiga"

Många killar har ju precis samma problem i kvinnliga kretsar - men inte fan håller tjejerna borta från en sådan snubbe ändå.

Nädu, det är upp till individen i båda fallen, skitsnackarna och gökarna.

Vilken slampa jag hade varit om jag fått äran att bli tjej. Rykt en tändkabel i bilen och stått och svankat vid bilen, en vid mataffären och den sista mellan parkeringen och hemmet.

:D:D:D:D

:krama

Jao, det funkar ju inte lika bra när man är kille, taskigt nog. :D

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back