Skador efter service på Bike trollhättan

Status
Ej öppen för fler svar.
Har alltid blivit bra bemött på Bike Trollhättan, så jag har inget emot dem på det sättet. Är mer det att jag i fortsättningen vill ha mer kontroll på vad och hur hojen servas. Är som sagt bara 3ggr som jag haft inne hojen, så det är ju inget statistiskt säkerställt resultat :)

Sedan är man kanske för snäll som inte säger ifrån mer och på det sätter ger motpartnen chans att åtgärda...men men betalar man stora summor, så förväntar man sig ju att det ska bli utfört på ett visst sätt.
 
Jag tycker du gör helt rätt i att lägga ut tråden här, visst kunde man ha struntat i att lägga ut verkstadens namn.
Men eftersom dom verkar sköta det på ett proffsigt sätt så är det bara bra reklam för dom.

Jag jobbar själv på bilverkstad och ibland säger kunderna att dom har fått repor på sina bilar efter verkstadsbesöket.
Vi hinner inte fota alla bilar som rullar in och ut utan måste oftas tro på kunden.
Det har kostat oss sköna tusenlappar :(
Det sjuka är att det har hänt flera gånger utan att mecken har märkt det, så ibland undrar man om folk har i system att leta repor efter service?


När vi lyckas göra en repa som vi vet om inte fanns innan service så medelar vi självklar och fixar med lack eller gör upp med kunden.

Men visst händer det att det blir repor :(
 
fyfan va gräsligt dåligt av verkstaden... de ska ha meck handskar på sig vid meckande... och de ska ge dej splitter nya kåpor plus lite extra för du kört upp där....
 
...så ibland undrar man om folk har i system att leta repor efter service?

Självklart. Detta görs dessutom givetvis på parkeringen innan man kör iväg så man slipper dividera om huruvida de uppkommit efter man lämnat verkstaden eller inte.

Grisiga fläckar är dålig stil och visar hur firman värderar ditt fordon, förutom i detta fallet då förklaringen var sund och i all välmening. Ratt, klädsel och växelspak tycker man däremot att oljeaporna kan torka av efter sig vid bilservice... :mad:
 
Är det någon som jobbar på bike här eller vad är problemet? Jag tycker det är löjligt med allt hysch hysch..jag skrev en gång något dåligt om en mc-handlare där jag blivit dåligt bemött. Den tråden försvann fortare än kvickt! Är det objektivt? Nej det tycker jag då rakt inte. Är handlarn bra och ger bra service så rekommenderar kunderna just den handlarn. I detta fallet Bike som är ett utmärkt ställe att åka till!
 
Jag tror att de förekommer väldigt mycke sådant ute på dom olika varkstäderna.. unga killar, skiter i vilket osv... säger inte att alla gör/är så.. men jag kommer ihåg när min moppe blev stulen och vi hittade den, yamahacenter skulle fixa till den.. skador för 20 lök, fick tillbaka den med lös styrkrona.. kicken funka knappt, batteriet var heldött typ, och moppen gjorde 40.. (55 tidigare)... de bästa skulle varit om man hade kunnat fixa d me servicar själv alltså..
 
Flottiga fingrar???

Ditt brev sitter nog på anslagstavlan på BIKE trollhättan, för allmän beskådan och spe..

Repan var väl trist iof, men i praktiken osynlig i normal vinkel hoppas jag.

spelar det någon roll om repan inte kulle synas vid en viss vinkel:va
 
Last edited:
gör services själv nästa gång inte svårt alls.
evigt tjat om repan inte hela världen va men ring och tjata på bike ist om de inte gör något åt det inte hela världen?
 
Hur jag än skriver det här så kommer folk att ta det på fel sätt.

Folk är anala när det gäller sin motorcykel, mekanikerna är tokstressade när det är högsesong.
Det är upplagt för konflikter.
Odragna skruvar och repor i lacken är ju inte bra, men fingeravtryck är ju inte så svårt att torka bort själv, så varför göra en grej av det?

Vet ni med er att ni är putsbög delux, så putsa inte innan ni lämmnar in, utan låt hojen bli så skitig ni bara tål och ladda för en putsning när hojen kommer tillbaka istället.
Ta av kåpor hemma, plasta in tank och sadel med gladpack, dra kondomer över handtagen och fotpinnarna, möjligheterna är oändliga, och är man putsbög så orkar man lägga den tiden på att skydda sin guldklimp, man orkar ju lägg den tiden på att putsa.

Eller så accepterar man det faktum att mekaniker blir smutsiga, om mekanikern ska ta i kåporna så blir det avtryck, dom kan antingen han eller du torka bort, gör inte han det så är det nog för att han anser att det är bättre att du gör det, än att han ska skriva upp extra tid på din service för att göra det.
Feta fingeravtryck på en nyvaxad yta är inte direkt svåra att tvätta bort.

För mig är priset på servicen (hålls nere genom att den görs på kort tid) och att den är ordentligt utförd så oändligt mycket viktigare än fingeravtryck.
Däremot skulle jag aldrig acceptera en skada.

Jag har hittat en kille som skruvar motorcyklar (och numera även bilar) som jag har förtroende för, han är inte märkesbunden, han får gärna lämmna sina skitiga fingeravtryck på hojen, det är bara en kvalitetsstämpel :D
Tyvärr har man ju oftast inget val om man har nyare hoj, då är man ju bunden till att få sina stämplar hos auktoriserade verkstäder.
Fast min mekanikers skitiga tumme i alla rutor i serviceboken skulle vara värd mer om jag skulle köpa en hoj och kollade serviceboken.
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top