Skador efter service på Bike trollhättan

Status
Ej öppen för fler svar.

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Men hallå, ta och tagga ner med "Öööh du har hängt ut Bike, SKÄMS!"

All publicitet är bra publicitet, så länge det inte handlar om Britney.
Antagligen kommer Bike lösa det galant och det kommer han sen att skriva om här i tråden.

Det är väl bättre, för Bike, än att han skulle sköta allt utan att skriva om det på Sporthoj.com innan han fått svar från dom. Inte så många som skriver trådar för att enbart lovorda mc-firmor när allting redan än omhändertaget.

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
jobbar själv som mc-mekaniker. Det är ingen skandal, det är ett misstag av en mc-mekaniker som kanske var stressad för att kunden stod över axeln och glodde, nu var de inte så i detta fallet men blev bara lite sur när du kallar det för skandal.. jag tror säkert att bike kommer fixa detta utan några sura miner o då är de ingen skada skedd.. alltså ingen skandal, utan ett mänsklig misstag som går o fixa! :tummenupp

Klart det är en skandal! Har svårt att tänka mig att personen som gjort repan inte märkte det? Då vågar han inte stå för sina handlingar och väljer att inte säga något. Ganska uppenbart att det kommer fram VEM som gjort servicen. DÅLIG STIL! Våga stå för sina misstag!!!

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Ang. fingeravtryck tycker jag heller inte att man ska acceptera det.

P.S

Hur gammal ska man vara nu för att köra tung cykel?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
bla bla bla, om detta löser sig på ett bra sätt, så är detta snarare god publicitet än dålig.
"En skada uppkom, självklart tar vi hand om det" :tummenupp

Suck på er som tycker att jag hängt ut bike, det är ni som dömmer bike för någonting som inte är utrett ännu.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Kundmottagaren dokumenterar alla skador innan fordonet tas in i verkstan hos oss, nåt alla verkstäder borde göra!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Kundmottagaren dokumenterar alla skador innan fordonet tas in i verkstan hos oss, nåt alla verkstäder borde göra!

En sådan bör göras tillsammans med ägaren INNAN den tas in på verkstad, precis som du säger.
Då blir det inga sura miner, förutom för ägaren som kanske ser något nytt :tungan

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Svaret från Mikael :tummenupp

Hej Fabian !

Jag har kollat på de bilder som du bifogat, jag tycker liksom du att det är tråkigt när sådant händer.
Jag har pratat med mekanikern som gjorde servicen och han försäkrar att han inte orsakat dessa skador, någon anledning att misstro honom har jag inte då mina mekaniker alltid är raka och berättar om de orsakat skador på en hoj, sådant kan ju tyvärr hända.
Skadan kan möjligen uppkommit då vi kört in hojen i verkstaden eller då hojen stått på gården utanför.(omöjligt att säga) Angående flottiga fingrar så sa han att han inte torkat av hojen efter servicen som brukligt pga den var så skiten så han var rädd att repa den , vilket är mkt lätt gjort på en svart hoj.
Hur som helst så förstår jag din situation och vill inte på något sätt vara besvärlig mot dig.
Mitt förslag på åtgärd :
- Montera av kåpan som är repad och skicka hit den.
- Jag beställer nya dekaler och skickar kåpan på lackering.
- Sedan skickar jag den nylackade kåpan hem till dig och du fixar återmonteringen.

Hoppas du tycker detta låter som en vettig lösning!

Mvh Mikael xxxx Bike Trollhättan.

Behöver jag säga att jag defenetivt kommer fortsätta serva mina cyklar på bike! :tummenupp :)

Ja, cykeln var smutsig. Men inte så skiten tyckte jag. Ingen skada skedd på den biten för min del iaf.
Personligen är jag nöjd med servicen. Andra kanske tycker att dem gott kunnat skvätta av cykeln i samband med servicen och priset på servicarna idag.
Men som sagt, jag är nöjd. Däremot kommer jag inte skicka upp kåpan utan åka dit med den själv, då jag inte litar på fraktfirmorna idag.

Slutet gott, allting gott! :hojharley

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Man vet ju aldrig ifall de är varse att denna tråden på sporthoj.com finns. Därför agerar de kanske som de gör? Man kan ju hoppas på att dom inte har en aning om vad som skrivs här, och att allt är skitbra omhändertaget från deras sida. man vet ju aldrig....bara en tanke. Så så fort en firma gör ngt knas med ens hoj, så hänger man ut dom på sporthoj.com, och per automatik så fixar de problemet frö att försöka hålla god min så att alla trådläsare kan bli eventuella kunder. Jag vet inte...sitter bara här o tänker.

Grannarna bråkar så att jag inte kan sova.

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Har hittills aldrig hämtat ut min hoj från Bike Trollhättan utan att det tillkommit nya fel på den. Visserligen är det bara 3ggr om jag inte missat någon i all hast nu.

1. Försäkringsärende - Vid en snabb översyn vid hämtning av renoverad hoj var flertalet delar ej åtdragna. Blinkers som hängde löst, framkåpa lös osv.

2. Däcksbyte - Lämna in hjulen för påläggning av nya däck. Framdäcket var ej runt!! Gick ej att köra över 50 utan att hela hojen studsa fram...Fick detta åtgärdat men i samband med byte till nytt däck så upptäktes det att fälgen egentligen behövde riktas, men det var så lite så de tyckte det inte var någon idé.

3. Vanlig service - Hämta ut hojen, gjorde en snabb översyn och allt verka ok. De sa att de behövde ha in hojen igen för att en stor insektsmutter på sidan av motorn hade blivit förstörd, (förmodligen klantat sig med fel storlek på insektsnykeln). Detta skulle de fixa så fort de fått hem en ny mutter. Vid hemkomst fick jag se att dräneringsslangen för vevhusventilationen hängde längs med bakdäcket. Den var alltså inte tillbaka monterad...Morgonen därpå hitta jag olja på golvet under hojen, oljepluggen var inte heller åtdragen...

Har efter detta inte haft något med Bike att göra...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Tråkigheter...

Du kan väl hålla detta utanför denna tråden då Fabbe har fått väldigt trevlig respons från Bike och dom har skött sig bra?

Personligen tycker jag tråden kan stängas så det blir ett avslutat kapitel som slutade som det skulle. Om du sen vill hänga ut bike så gör det i en egen tråd.

Sorry om jag låter pissig och grinig, det är inte min mening. Men att ge någon kritik är tyvärr aldrig lätt :).

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Man vet ju aldrig ifall de är varse att denna tråden på sporthoj.com finns. Därför agerar de kanske som de gör? Man kan ju hoppas på att dom inte har en aning om vad som skrivs här, och att allt är skitbra omhändertaget från deras sida. man vet ju aldrig....bara en tanke. Så så fort en firma gör ngt knas med ens hoj, så hänger man ut dom på sporthoj.com, och per automatik så fixar de problemet frö att försöka hålla god min så att alla trådläsare kan bli eventuella kunder. Jag vet inte...sitter bara här o tänker.

Om de är medvetna om att det skrivs här är det ju kanon. Det är bara fortsätta med sådana här trådar - och givetvis med avslutningen på dem som i detta fallet var kalas. Det kommer vi antagligen tjäna på i långa loppet servicemässigt.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Bara jag som inte tycker han hängt ut nån :S

Sköter Bike detta på ett snyggt sätt är det ju bara Bra reklam för dom!

Edit. Ops såg inte svaret, skönt det ordna sig!

Last edited:

Hedgehog

Talanglös...... :(
Gick med
17 May 2006
Hoj
En långsam VFR, en lika långsam RD350 samt en liten motard
Du kan väl hålla detta utanför denna tråden då Fabbe har fått väldigt trevlig respons från Bike och dom har skött sig bra?

Jag tycker han ska vara glad att dom hittade insektsmuttern, inte fan vill man ha sådant i motorn :tummenupp

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Hela denna tråden blev bra reklam för Bike till slut som jag ser det.

Jag tycker nog ändå mekanikern gjorde helt rätt att skippa putsa bort fingeravtrycken även om den bara varigt lite skitig när han meckat klart. Man kan lätt repa mer än putsa bara där finns några gruskorn. Bästa är väl om man först tvättar hela hojen sen putsar bort avtrycken då grus mm förhoppningsvis är borta då.

Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Du kan väl hålla detta utanför denna tråden
Personligen tycker jag tråden kan stängas så det blir ett avslutat kapitel som slutade som det skulle. Om du sen vill hänga ut bike så gör det i en egen tråd.

Sorry om jag låter pissig och grinig, det är inte min mening. Men att ge någon kritik är tyvärr aldrig lätt :).

Varför skulle han det? Har han blivit dåligt bemött på bike så är det väl bra om andra får ta del av det,
själv är jag inte välkommen där som kund på grund av att jag ville hämta hem min flickväns hjul, (hjullagerbyte) som inte var påbörjade, trots att dom skulle vara klara vid tidpunkten, lova runt, men hålla tunt verkar vara melodin där, hade väl inte tänkt o lämna in nåt där heller i framtiden men att köpa ny cykel fanns ju i tankarna men den köps nog nån annanstans!

Mackis

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Tomt
Som sagt, tycker Bike har skött detta kanon, och tagit sitt ansvar!

Bra för Bike, och Fabbe är en nöjd kund!

Med andra ord, Kanon reklam!

Håller även med om att tråden borde stängas, då ärendet är avslutat!

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Varför skulle han det? Har han blivit dåligt bemött på bike så är det väl bra om andra får ta del av det.

Självklart ska andra få reda på eventeulla missöden men jag tycker att det kan bli en annan tråd isf. Detta ärendet är ju avslutat.

Nu kan inte jag prata för Fabbe men hade detta vart min tråd så hade jag velat ha den avslutad då samarbetet mellan mig och Bike är på topp, jag hade inte velat att "min" tråd blev nån smutskastartråd då mina erfarenheter angående företaget är goda.

Du kan väl starta en "Bike Thn suger fetpung" tråd så kan folk gnälla där istället. Jag har inte med denna saken att göra för fem öre utan vill bara ge dig min syn på det hela.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...