Skador efter service på Bike trollhättan

Status
Ej öppen för fler svar.
Men hallå, ta och tagga ner med "Öööh du har hängt ut Bike, SKÄMS!"

All publicitet är bra publicitet, så länge det inte handlar om Britney.
Antagligen kommer Bike lösa det galant och det kommer han sen att skriva om här i tråden.

Det är väl bättre, för Bike, än att han skulle sköta allt utan att skriva om det på Sporthoj.com innan han fått svar från dom. Inte så många som skriver trådar för att enbart lovorda mc-firmor när allting redan än omhändertaget.
 
jobbar själv som mc-mekaniker. Det är ingen skandal, det är ett misstag av en mc-mekaniker som kanske var stressad för att kunden stod över axeln och glodde, nu var de inte så i detta fallet men blev bara lite sur när du kallar det för skandal.. jag tror säkert att bike kommer fixa detta utan några sura miner o då är de ingen skada skedd.. alltså ingen skandal, utan ett mänsklig misstag som går o fixa! :tummenupp

Klart det är en skandal! Har svårt att tänka mig att personen som gjort repan inte märkte det? Då vågar han inte stå för sina handlingar och väljer att inte säga något. Ganska uppenbart att det kommer fram VEM som gjort servicen. DÅLIG STIL! Våga stå för sina misstag!!!
 
Ang. fingeravtryck tycker jag heller inte att man ska acceptera det.

P.S

Hur gammal ska man vara nu för att köra tung cykel?
 
bla bla bla, om detta löser sig på ett bra sätt, så är detta snarare god publicitet än dålig.
"En skada uppkom, självklart tar vi hand om det" :tummenupp

Suck på er som tycker att jag hängt ut bike, det är ni som dömmer bike för någonting som inte är utrett ännu.
 
Kundmottagaren dokumenterar alla skador innan fordonet tas in i verkstan hos oss, nåt alla verkstäder borde göra!
 
Kundmottagaren dokumenterar alla skador innan fordonet tas in i verkstan hos oss, nåt alla verkstäder borde göra!

En sådan bör göras tillsammans med ägaren INNAN den tas in på verkstad, precis som du säger.
Då blir det inga sura miner, förutom för ägaren som kanske ser något nytt :tungan
 
Svaret från Mikael :tummenupp

Hej Fabian !

Jag har kollat på de bilder som du bifogat, jag tycker liksom du att det är tråkigt när sådant händer.
Jag har pratat med mekanikern som gjorde servicen och han försäkrar att han inte orsakat dessa skador, någon anledning att misstro honom har jag inte då mina mekaniker alltid är raka och berättar om de orsakat skador på en hoj, sådant kan ju tyvärr hända.
Skadan kan möjligen uppkommit då vi kört in hojen i verkstaden eller då hojen stått på gården utanför.(omöjligt att säga) Angående flottiga fingrar så sa han att han inte torkat av hojen efter servicen som brukligt pga den var så skiten så han var rädd att repa den , vilket är mkt lätt gjort på en svart hoj.
Hur som helst så förstår jag din situation och vill inte på något sätt vara besvärlig mot dig.
Mitt förslag på åtgärd :
- Montera av kåpan som är repad och skicka hit den.
- Jag beställer nya dekaler och skickar kåpan på lackering.
- Sedan skickar jag den nylackade kåpan hem till dig och du fixar återmonteringen.

Hoppas du tycker detta låter som en vettig lösning!

Mvh Mikael xxxx Bike Trollhättan.

Behöver jag säga att jag defenetivt kommer fortsätta serva mina cyklar på bike! :tummenupp :)

Ja, cykeln var smutsig. Men inte så skiten tyckte jag. Ingen skada skedd på den biten för min del iaf.
Personligen är jag nöjd med servicen. Andra kanske tycker att dem gott kunnat skvätta av cykeln i samband med servicen och priset på servicarna idag.
Men som sagt, jag är nöjd. Däremot kommer jag inte skicka upp kåpan utan åka dit med den själv, då jag inte litar på fraktfirmorna idag.

Slutet gott, allting gott! :hojharley
 
Man vet ju aldrig ifall de är varse att denna tråden på sporthoj.com finns. Därför agerar de kanske som de gör? Man kan ju hoppas på att dom inte har en aning om vad som skrivs här, och att allt är skitbra omhändertaget från deras sida. man vet ju aldrig....bara en tanke. Så så fort en firma gör ngt knas med ens hoj, så hänger man ut dom på sporthoj.com, och per automatik så fixar de problemet frö att försöka hålla god min så att alla trådläsare kan bli eventuella kunder. Jag vet inte...sitter bara här o tänker.








Grannarna bråkar så att jag inte kan sova.
 
Har hittills aldrig hämtat ut min hoj från Bike Trollhättan utan att det tillkommit nya fel på den. Visserligen är det bara 3ggr om jag inte missat någon i all hast nu.

1. Försäkringsärende - Vid en snabb översyn vid hämtning av renoverad hoj var flertalet delar ej åtdragna. Blinkers som hängde löst, framkåpa lös osv.

2. Däcksbyte - Lämna in hjulen för påläggning av nya däck. Framdäcket var ej runt!! Gick ej att köra över 50 utan att hela hojen studsa fram...Fick detta åtgärdat men i samband med byte till nytt däck så upptäktes det att fälgen egentligen behövde riktas, men det var så lite så de tyckte det inte var någon idé.

3. Vanlig service - Hämta ut hojen, gjorde en snabb översyn och allt verka ok. De sa att de behövde ha in hojen igen för att en stor insektsmutter på sidan av motorn hade blivit förstörd, (förmodligen klantat sig med fel storlek på insektsnykeln). Detta skulle de fixa så fort de fått hem en ny mutter. Vid hemkomst fick jag se att dräneringsslangen för vevhusventilationen hängde längs med bakdäcket. Den var alltså inte tillbaka monterad...Morgonen därpå hitta jag olja på golvet under hojen, oljepluggen var inte heller åtdragen...

Har efter detta inte haft något med Bike att göra...
 
Tråkigheter...

Du kan väl hålla detta utanför denna tråden då Fabbe har fått väldigt trevlig respons från Bike och dom har skött sig bra?

Personligen tycker jag tråden kan stängas så det blir ett avslutat kapitel som slutade som det skulle. Om du sen vill hänga ut bike så gör det i en egen tråd.

Sorry om jag låter pissig och grinig, det är inte min mening. Men att ge någon kritik är tyvärr aldrig lätt :).
 
Man vet ju aldrig ifall de är varse att denna tråden på sporthoj.com finns. Därför agerar de kanske som de gör? Man kan ju hoppas på att dom inte har en aning om vad som skrivs här, och att allt är skitbra omhändertaget från deras sida. man vet ju aldrig....bara en tanke. Så så fort en firma gör ngt knas med ens hoj, så hänger man ut dom på sporthoj.com, och per automatik så fixar de problemet frö att försöka hålla god min så att alla trådläsare kan bli eventuella kunder. Jag vet inte...sitter bara här o tänker.

Om de är medvetna om att det skrivs här är det ju kanon. Det är bara fortsätta med sådana här trådar - och givetvis med avslutningen på dem som i detta fallet var kalas. Det kommer vi antagligen tjäna på i långa loppet servicemässigt.
 
Bara jag som inte tycker han hängt ut nån :S

Sköter Bike detta på ett snyggt sätt är det ju bara Bra reklam för dom!

Edit. Ops såg inte svaret, skönt det ordna sig!
 
Last edited:
Hela denna tråden blev bra reklam för Bike till slut som jag ser det.

Jag tycker nog ändå mekanikern gjorde helt rätt att skippa putsa bort fingeravtrycken även om den bara varigt lite skitig när han meckat klart. Man kan lätt repa mer än putsa bara där finns några gruskorn. Bästa är väl om man först tvättar hela hojen sen putsar bort avtrycken då grus mm förhoppningsvis är borta då.
 
Last edited:
Du kan väl hålla detta utanför denna tråden
Personligen tycker jag tråden kan stängas så det blir ett avslutat kapitel som slutade som det skulle. Om du sen vill hänga ut bike så gör det i en egen tråd.

Sorry om jag låter pissig och grinig, det är inte min mening. Men att ge någon kritik är tyvärr aldrig lätt :).

Varför skulle han det? Har han blivit dåligt bemött på bike så är det väl bra om andra får ta del av det,
själv är jag inte välkommen där som kund på grund av att jag ville hämta hem min flickväns hjul, (hjullagerbyte) som inte var påbörjade, trots att dom skulle vara klara vid tidpunkten, lova runt, men hålla tunt verkar vara melodin där, hade väl inte tänkt o lämna in nåt där heller i framtiden men att köpa ny cykel fanns ju i tankarna men den köps nog nån annanstans!
 
Som sagt, tycker Bike har skött detta kanon, och tagit sitt ansvar!

Bra för Bike, och Fabbe är en nöjd kund!

Med andra ord, Kanon reklam!

Håller även med om att tråden borde stängas, då ärendet är avslutat!
 
Varför skulle han det? Har han blivit dåligt bemött på bike så är det väl bra om andra får ta del av det.

Självklart ska andra få reda på eventeulla missöden men jag tycker att det kan bli en annan tråd isf. Detta ärendet är ju avslutat.

Nu kan inte jag prata för Fabbe men hade detta vart min tråd så hade jag velat ha den avslutad då samarbetet mellan mig och Bike är på topp, jag hade inte velat att "min" tråd blev nån smutskastartråd då mina erfarenheter angående företaget är goda.

Du kan väl starta en "Bike Thn suger fetpung" tråd så kan folk gnälla där istället. Jag har inte med denna saken att göra för fem öre utan vill bara ge dig min syn på det hela.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top