Skador efter service på Bike trollhättan

Status
Ej öppen för fler svar.
Det är inte acceptabelt med repor, det är ju knappast stenskott, man lämnar tillbaka hojen i samma skick som den kom in i!! STÅ PÅ DEJ!!
 
Last edited:
Själv blir jag inte lack över fingeravtryck (repor är en annan sak) men de få firmor som tar sig tiden och lämnar tllbaka en nytvättad hoj efter service får alltid en guldstjärna i min bok.

Fingeravtryck är acceptabelt helt klart, men det betyder inte att det är okej för det.

1. Repor
2. Lovordad bli uppringd
3. Avtryck

Hela potten gör att det är värt att nämna "småsakerna" i förhållande till reporna.
Min åsikt. Och nej, jag menar inte att hänga ut bike, inte än iaf :D
När jag ringde in och blev ombedd att maila in bilder blev jag mycket mycket bra bemött av en Mikael där.

So far so good. Förutom reporna, eller vad man skall säga :va
 
en av dom första grejer vi fick lära oss på fordon är att tvätta av ratt, rutor o dörrhandtag o är den skitig tvättade vi även hela bilen lite enkelt..:tummenupp
 
Tycker det är åt helvete att lägga upp sådana här saker på ett forum.:mad:
Gör upp detta med Bike utan att blanda in allmänheten.
Ärendet är inte avslutat ännu och du kommer säkert att bli nöjd till slut.
 
hej.
vi som jobbar på Bike vet ju att du gjort skadorna själv, det är fegt att skylla på oss när du borde veta bättre.....

Chefen
 
hej.
vi som jobbar på Bike vet ju att du gjort skadorna själv, det är fegt att skylla på oss när du borde veta bättre.....

Chefen

Haha, den var bra :tummenupp.


Även jag tycker att man kan hålla inne med gallan litegrann tills dess att Fabbe har fått ett svar från Bike.
 
Vet inte om det bara jag som e lite trög idag men...

Reporna/stenskott eller vad ni benämner dem till e väl en sak. Det kan ju bara ägaren svara på om de fanns innan eller om de uppkom på service. Kan ju vara lätt hänt som nån sa. Det där borde ju serviceinrätttningen o ägaren kunna göra upp om i godo eller nästan i godo.

MEN jag tycker däremot att oljiga fingrar på hojen efter service e under all kritik. Det ju inte gratis direkt o serva hojen o då tycker man ju att de kan ta 2 min o torka av efter sig. Hade någon accepterat att bilen kom från bilia eller motvarande med oljiga finger avtryck på hela bilen?!? Det tycker jag e rätt dåligt av, en sådan renommerad firma, att inte göra.

Sen kan jag bara beklaga de trista reporna Fabbe :(

// JN
 
Jag menar inte för fem öre att hänga ut bike, ni som tror att det är därför jag berättar om händelsen här, tänk om.

Snarare är jag mer ute efter att få lite reflektioner/bollplank över denna olyckshändelse, något annat är det inte.
Alla gör vi misstag, så är det bara.

Bryr mig inte om hur eller varför det blev som det blev, jag vill bara få en bra lösning och glada miner från båda parter.
Löser det sig på ett sätt som jag vill, då kommer jag tveklöst ta dit cykeln för nästa service, o servicen efter det :tummenupp
Annars får jag testa någon annan verkstad, inge mer med det.

Bike har inte svarat på mitt mail ännu, så det är för tidigt att bli annat än besviken för att det skall hända. Men det händer.

Sen var min kontakt på bike mkt trevlig och kred för det, kundbemötandet är det absolut inget fel på :tummenupp
Att han sade någonting i stil med "Jag skall inte säga att olyckor inte hänt, men det är lika tråkigt varje gång & mekanikerna brukar vara uppriktiga och säga till med en gång" ..
Vad jag försöker säga är att vi avslutade samtalet med glada miner från min sida iallafall :)
 
fick min sving repad en gång av en annan erkänt duktig firma. chefens spontana reaktion var att de skulle byta sving, vilket jag tyckte var överdrivet så vi gjorde upp på annat sätt.
- shit happens, de är hur företaget löser det som räknas.
- syna alltid grejerna efteråt, ser det för jävla kass ut skulle jag inte ta med mig hojen/bilen/mm...

fingeravtryck är inte okej men jag skulle inte göra nån grej av det om var okej i övrigt...

/Ågga
 
fick min sving repad en gång av en annan erkänt duktig firma. chefens spontana reaktion var att de skulle byta sving, vilket jag tyckte var överdrivet så vi gjorde upp på annat sätt.
- shit happens, de är hur företaget löser det som räknas.
- syna alltid grejerna efteråt, ser det för jävla kass ut skulle jag inte ta med mig hojen/bilen/mm...

fingeravtryck är inte okej men jag skulle inte göra nån grej av det om var okej i övrigt...

/Ågga

Så borde fler jobba.

De skapar en bra relation till dig, du återvänder säkert samt pratar bra om firman och rekomenderar den säkert till andra.
 
Flottiga fingrar???

Ditt brev sitter nog på anslagstavlan på BIKE trollhättan, för allmän beskådan och spe..

Repan var väl trist iof, men i praktiken osynlig i normal vinkel hoppas jag.

:dummer


Det var nog det dummaste jag läst här på forumet och då står här mycket dumheter!
 
Är iofs inne på att ta det med firman först, det har jag gjort i några fall och det har alltid löst sig.... men det är inte acceptabelt!! intressant och veta utvecklingen...
 
Tycker firman skulle fått sagt sitt innan du la ut det, men annars håller jag med trådkskaparen till fullo.
Lämnar man in nått i förtroende till en firma ska man också kunna förvänta sej att få tillbaka det i oskadat skick.
 
Jag menar inte för fem öre att hänga ut bike, ni som tror att det är därför jag berättar om händelsen här, tänk om.
Fast det spelar väl ingen roll riktigt vad dina intentioner var, uthängda blev de i samma stund som du la ut tråden.

Sen kan man tycka vad man vill om det som hänt, och dessutom skall man betänka att bara ena sidan är hörd. Tråkigt är det iallafall, för båda parter. Och givetvis är det inte acceptabelt med repor efter att mek-hasse varit i farten. Misstag kan säkerligen lätt göras som mekaniker, men de löser säkert saken fint.

/perris
 
Tycker i alla fall att det är mysko att det är mindre illa å repa nått som inte e flong nytt ur kartong! Och att inkludera detta som argument till varför det känns så jobbigt att denna situation uppkommit. Om min 97a inte kommer tillbaka i samma skepnad som jag lämnade in den i så kommer huvuden rulla!
Min reflektion... :)
Putsbögen / Konstruktören /Finnen i din röv /Baggis
 
Jag lämnade in min bärbara dator på service.
När jag fick tillbaka den, såg det ut som den var körd i en torktumlare.
Apropå klåpare.
 
Tycker i alla fall att det är mysko att det är mindre illa å repa nått som inte e flong nytt ur kartong! Och att inkludera detta som argument till varför det känns så jobbigt att denna situation uppkommit. Om min 97a inte kommer tillbaka i samma skepnad som jag lämnade in den i så kommer huvuden rulla!
Min reflektion... :)
Putsbögen / Konstruktören /Finnen i din röv /Baggis


Han har ju sagt det inte är mindre illa, han antydde ju klart och tydligt att HAN skulle inte ta det lika hårt om HAN hade en äldre hoj! Inte att det är mindre illa i allmänhet!

Men annars håller jag med, skulle ta det lika hårt vare sig jag hade en 97:a eller 07:a:)

Hoppas det löser sig iaf, tror också det kommer bli glada miner från bägge sidor.
 
jobbar själv som mc-mekaniker. Det är ingen skandal, det är ett misstag av en mc-mekaniker som kanske var stressad för att kunden stod över axeln och glodde, nu var de inte så i detta fallet men blev bara lite sur när du kallar det för skandal.. jag tror säkert att bike kommer fixa detta utan några sura miner o då är de ingen skada skedd.. alltså ingen skandal, utan ett mänsklig misstag som går o fixa! :tummenupp
Ett misstag är absolut ingen skandal och något vi alla kan göra, att däremot mörka det hela och lämna ut hojen och hoppas kunden inte märker är alltid skandal! Därmed inte sagt att det var så vid detta tillfälle men det verkar osannolikt att den som gjorde repan inte märkte det.

Har själv råkat ut för en liknande händelse på en annan firma och där gick man så långt att man täckte över skadan med lackstift i hopp om att jag inte skulle se den.

/N
 
beklagar de som hänt och tycker inte sådant skall få hända. tyvärr gäller i regel i dagens samhälle att bra karl reder sig själv. Hade itne dom där jäkla service böckerna med garanti funnits så kan jag slå vad om att iaf mina hojjar hade varit mer välskötta.

tycker du gör helt fel i att hänga ut bike dock. Man kan hänga ut en firma som inte möter ens problem. Men så länge inte ärendet är klart hade de räckt att srkiva att du lämnat den hos en välkänd firma.

Sådant här kan skada firmor ganske rejält. Speciellt mindre firmor. Vet själv en vän som kursat på ett fåtal missnöjda kunder som inte visste vad custom byggnationer va för nåt. De började med skitnsack på internet sen blev de bara värre.

Du förstår säkert hur ajg menar.

lycka till hoppas bike löser problemet åt dig. men prata med dom först nästa gång och häng ut dom om du inte får igenom dina krav:)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top